Gå til innhold

Er noen av disse socket AM2+ hovedkortene bra?

Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt Gigabyte GA-MA780G-UD3H over ett halvt år og opplever ingen problemer med det, hovedkort til under tusenlappen er ikke å forakte. Med bios oppdatering til version F6 har du mulighet til å bruke AM3 prossesorer. Mulig NB er litt varmt, men nå er ikke mitt kabinett ett kjølemonster heller.

Edit: Litt kjapp i svingene her jeg har GA-MA78G-DS3H, den du ser på trenger da ikke bios oppdatering for Phenom II prossesor. Ser ut som det hovedkortet du ser på er hakket hvassere enn mitt eget med støtte for blue-ray blant annet. http://www.gigabyte.com.tw/Products/Mother...?ProductID=3004

Endret av dataman
Lenke til kommentar

Bluray-støtten begrunnes med audio-brikken. (Realtek ALC 889A) Den brikken har du vist på GA-MA78G-DS3H også. Forøvrig har jeg ikke noe høytalersystem med 8 kanaler så det spiller ingen rolle for meg om lydbrikken begrenser bluray-avspillingen om så ned til stereo.

Jeg leste en plass om at 780G slet litt med 24 Hz film i full HD. Dvs. at den klarte ikke å synkronisere med skjermens oppdateringsfrekvens slik at det ble noe hakking. De (jeg tror det var Anandtech) mente at Nvidias geforce 8200 var bedre. Fungerer 1080p 24Hz bra hos deg med den integrerte grafikken?

Lenke til kommentar

Takk for linkene. Her er link til den artikkelen jeg leste.

The AMD 780G/790GX results were very choppy at times; even when they seemed smooth we experienced audio sync problems.

The only platform that can properly handle 24 fps output is NVIDIA's GeForce 8200/8300. It just works.

Tomshardware har kommet til en annen konklusjon, men det virker mer som de fokuserer på CPU-bruk i prosent enn å studere videoen på skjermen. Anandtech fokuserer tydeligvis mer på det de ser på skjermen.

Jeg tror jeg ender opp med det Gigabyte-kortet, men bestiller ikke helt ennå. Tror jeg bestiller om et par uker siden jeg ikke får noe særlig tid til montering og bruk av hovedkortet før da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...