darker Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 postal 2 var (enda) et spill jeg ventet lenge på og ble uhyre skuffet av. Dårlig grafikk ( vet at grafikk ikke er alt, men skal man først gå rundt å massakrere så er det greit at grafikken er bra), dårlig gameplay, dårlige missions, loadetider etc. etc. Alt i alt kunne spillet vært ganske gøy, men er noe av det dårligste jeg har sett på rimelig lenge. Min anbefaling for Postal 3 = bruk doom3 3d enginen Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Postal 2 er i følge zeOx et kult spill fordi:du kan løpe rundt og tisse på folk, slå dem i hue med en spade, tenne på dem, tre ei katte innpå hagletuten +++ Eventuelt et patetisk forsøk på å få oppmerksomhet, med obskøniteter langt over hva vi bør akseptere. Det finnes en moralsk grense, også i dataspill. Vel, det skjer langt mer umoralske ting i virkeligheten, så hvorfor ikke i data spill, spillet har faktisk mening Lenke til kommentar
zeox Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Postal 2 er i følge zeOx et kult spill fordi:du kan løpe rundt og tisse på folk, slå dem i hue med en spade, tenne på dem, tre ei katte innpå hagletuten +++ Eventuelt et patetisk forsøk på å få oppmerksomhet, med obskøniteter langt over hva vi bør akseptere. Det finnes en moralsk grense, også i dataspill. Vel, det skjer langt mer umoralske ting i virkeligheten, så hvorfor ikke i data spill, spillet har faktisk mening ja, du skal jo trossalt på butikken for å handle melk, etc etc etc.... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 zeOx["] Postal 2 er i følge zeOx et kult spill fordi:du kan løpe rundt og tisse på folk, slå dem i hue med en spade, tenne på dem, tre ei katte innpå hagletuten +++ Eventuelt et patetisk forsøk på å få oppmerksomhet, med obskøniteter langt over hva vi bør akseptere. Det finnes en moralsk grense, også i dataspill. Vel, det skjer langt mer umoralske ting i virkeligheten, så hvorfor ikke i data spill, spillet har faktisk mening ja, du skal jo trossalt på butikken for å handle melk, etc etc etc.... Jepp:) har mer mening en det jeg har gjort de siste 5 dagene Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Eventuelt et patetisk forsøk på å få oppmerksomhet, med obskøniteter langt over hva vi bør akseptere. Det finnes en moralsk grense, også i dataspill. Vel, det skjer langt mer umoralske ting i virkeligheten, så hvorfor ikke i data spill, spillet har faktisk mening Det har da ingenting med saken å gjøre at det skjer enda mer umoralske ting i virkeligheten. En ond handling annuleres ikke av en enda verre. Hvis det kom et spill som gikk ut på å voldta jenter - ville du fortsatt sagt: "det skjer jo i virkeligheten, så hvorfor ikke i dataspill?" Jeg tror ikke vi blir noe klokere av spekulative saker som dette, og jeg tror også det er en destruktiv underholdningsform. Hvis man trenger å sette fyr på folk, eller torturere katter for å ha det morsomt, da er man blitt blasert til det groteske. Mener dere anklagere, som alle selvsagt selv er uhørt tolerante, at det eksisterer en grense overhodet? --- Forøvrig (som svar til noen poster på side 1) er jeg mot sensurering av innhold overfor myndige personer. En aldersgrense på spill som GTA3 har jeg ingen problemer med, selv om den uansett neppe vil hindre dem som virkelig vil ha spillet i å få tak i det. GTA3 hadde et brukbart alibi for å inkludere all volden, men likevel mistenker jeg Rockstar for å kalkulere med bedre pressedekning for hver bloddråpe de la til i spillet. Ofte kan volden forsvares til en viss grad, på linje med vold i filmer, hvor det faktisk er en del av historien/typeskildringene. Det er en interessant problemstilling om det er viktigere å vise spilleren konsekvensen av sine handlinger så realistisk som mulig, eller om man skal dulle ham/henne inn i en forestilling som i Midtown Madness, hvor alle bare hopper unna. Men det er klart at hvis et spill inneholder 6000 drap som alle ser like grufulle ut, er det vanskelig å tro at man ikke sløves ned i hva man aksepterer. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Men hvorfor fikk GTA3 medieomtale,og ikke Postal2? Dessuten: smaken er som baken,og den er delt(med et høl i midten). Så har du det faktum at man ikke MÅ bruke vold i det heletatt! Man kan jo runde spillet uten bruk av vold i det heletatt(nesten, bare de folka forran RWS huset,og de "save a tree,burn a book!" folka er de man MÅ slakte) Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Etter GTA3 måtte det komme noe som er verre grafisk. Men når du sier voldta jenter tenker jeg: "Er det noen som vil det da?" Man kan jo spørre seg om noen vil pisse på et lik etter at man har tent på dem og halshugget dem med spade...???..ingen "vil" vel det heller...strengt tatt. Tror dette har med fantasien å gjøre, hvordan er følelsen til dem som spiller P2 når de pisser på en lemlestet pike, er det noen som fantaserer om å gjøre dette? Hvorfor kan man lese "American Physco", rose den opp i skyene, men ikke lage spill av den? (forutsatt at man skildrer volden bokstavelig) Husker at noen etterlyste rullestolbrukere i GTA3 som de kunne lemleste....de som ønsker dette, er de egentlig normale, eller det som Kent beskriver? Grunnlegende kan man ikke bedømme mennesker utifra hvilke spill dem spiller, like lite som utifra hvilke musikk dem hører på. Vold, grov,syk og mild vold, har alltid og vil alltid være undeholdning. Det eneste jeg ikke har registrert ennå er et spill som bevisst tar for seg en egen gruppe å lemleste. Hvis foreksempel P2 hadde vært full av fete negre eller handicappede hadde jeg protestert. I cyberspace bør "alt" være lov Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Etter GTA3 måtte det komme noe som er verre grafisk. Men når du sier voldta jenter tenker jeg: "Er det noen som vil det da?" Hadde det f.eks. vært mulig å gjøre dette i Postal 2, hadde folk selvsagt gjort det. Hvorfor kan man lese "American Psycho", rose den opp i skyene, men ikke lage spill av den? (forutsatt at man skildrer volden bokstavelig) Har noen forsøkt å lage et spill av American Psycho? Nå har ikke jeg lest boka, men jeg føler meg likevel trygg på at den er langt mer holdbar innholdsmessig enn Postal 2. Et forsøk på gjøre boka til spill ville nok uansett mislykkes, da boka (såvidt jeg vet) handler vel så mye om det psykiske som det som konkret skjer. Vold, grov,syk og mild vold, har alltid og vil alltid være undeholdning. Så vi som forbrukere har intet ansvar for å si noe om hva slags underholdning vi vil og ikke vil ha? Vi får bare følge med dit vinden blåser oss? Ren vold som underholdning blir ikke mer forsvarlig av at den har lange tradisjoner. Det var ikke forsvarlig da publikum kom til sirkus i det gamle Rom for å se folk bli revet i filler av løver heller. Det eneste jeg ikke har registrert ennå er et spill som bevisst tar for seg en egen gruppe å lemleste. Hvis foreksempel P2 hadde vært full av fete negre eller handicappede hadde jeg protestert. Så rasisme/diskriminering er fælt, men likskjending av ordinære mennesker er greit? I cyberspace bør "alt" være lov Jeg er vel av samme oppfatning, da ethvert forsøk på sensur innebærer innskrenket frihet, men jeg mener vi likevel har et ansvar som forbrukere. Lenke til kommentar
nord Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 hvorfor skal dette spillet ikke bli banna i verden? Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 hvorfor skal dette spillet ikke bli banna i verden? RWS's veier er uransaklige Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Etter GTA3 måtte det komme noe som er verre grafisk. Men når du sier voldta jenter tenker jeg: "Er det noen som vil det da?" Hadde det f.eks. vært mulig å gjøre dette i Postal 2, hadde folk selvsagt gjort det. Hvorfor kan man lese "American Psycho", rose den opp i skyene, men ikke lage spill av den? (forutsatt at man skildrer volden bokstavelig) Har noen forsøkt å lage et spill av American Psycho? Nå har ikke jeg lest boka, men jeg føler meg likevel trygg på at den er langt mer holdbar innholdsmessig enn Postal 2. Et forsøk på gjøre boka til spill ville nok uansett mislykkes, da boka (såvidt jeg vet) handler vel så mye om det psykiske som det som konkret skjer. Vold, grov,syk og mild vold, har alltid og vil alltid være undeholdning. Så vi som forbrukere har intet ansvar for å si noe om hva slags underholdning vi vil og ikke vil ha? Vi får bare følge med dit vinden blåser oss? Ren vold som underholdning blir ikke mer forsvarlig av at den har lange tradisjoner. Det var ikke forsvarlig da publikum kom til sirkus i det gamle Rom for å se folk bli revet i filler av løver heller. Det eneste jeg ikke har registrert ennå er et spill som bevisst tar for seg en egen gruppe å lemleste. Hvis foreksempel P2 hadde vært full av fete negre eller handicappede hadde jeg protestert. Så rasisme/diskriminering er fælt, men likskjending av ordinære mennesker er greit? I cyberspace bør "alt" være lov Jeg er vel av samme oppfatning, da ethvert forsøk på sensur innebærer innskrenket frihet, men jeg mener vi likevel har et ansvar som forbrukere. Eller mye enklere, om du ikke liker det, ikke kjøp det : ) Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Her har dere meningen til en person i hvert fall: http://itpro.no/article.php?sid=3374 Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Innstallerte demoen og time crack så jeg kunne spille brettet uten den totalt idiotiske tidsbegrensningen! Jeg fatter ikke hvordan de kunne innføre en tidsbegrensning på bare noen minutter når det uansett er bare 1 brett å spille, og demoen er langt over 100mb! Ren og skjær idioti. Nåh, da er det ute av verden. Se på bikkje, bikkje knurrer.. glefs. Løfte spade, slå, bomme, slå, treffe e.t.c., bikkje død. Drepe kjerring med spade. Uh, var dette moro? Studere de krøkkete og elendige animasjonene og grafikken. Støte borti folk for å se hvordan de reagerer. Så nittitalls opplegg, de typiske one linerne. Jeg prøvde å bruke en katte som lyddemper, men det var ikke morsomt engang (trodde det ville være det). Det er en del småkomiske kommentarer som blir spyttet ut nå og da. Renset stort sett hele området et par ganger og hentet den forbaskede melken før jeg ikke gadd å spille mer. Tømte det meste av huset bak butikklokalet, de hylende kvinnfolkene og de Bin Laden lignende typene. Å sette fyr på folk var småmorsomt, men ikke når de løp inn i meg.. jeg prøvde ganske tidlig å brenne opp en, hogge av ham hodet og pisse på ham, har tross alt aldri prøvd det før i et spill (eller virkeligheten for den saks skyld..). Bottom line.. eh. De som betaler for denne møkka burde sendes til rehab. Humoren i starten er borte etter de første minuttene, og da blir det bare drepende kjedelig. Postal 2 er vel et forsøk på å provosere, men jeg repliserer med et stort GJEEESPH! - leser siste nr. av Donald Duck og angrer på at jeg kastet bort så mye tid på downloaden. Det morsomste jeg gjorde i demoen var når jeg pisset på veggene og gulvet i dassen. Så pisset jeg i taket og traff meg selv i trynet.. gurglelyder, spytting og hosting. Det var det eneste som fikk meg til å flire godt (den første gangen). Så har jeg en sær sans for humor. Lenke til kommentar
Komma Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg lastet ned demoen, og spilte det en stund. (med rundt 166minutter spilletid) Det var det største drittet jeg har spilt for å være helt ærlig, men for en eller annen grunn fant jeg ut at jeg skulle gi det en sjanse til ved å laste hele spillet ned. Jeg liker ikke særlig piratkopiering, men det er det dette spillet fortjener. For det første er "historien" tåpelig og idiotisk. Istedenfor å gi oss en lett historie, så gir de oss et voldelig spill uten historie, tåpelige oppdrag, men det verste av alt, endeløse laste tider. Første dagen, hent lønnslippen, løs den inn i banken og kjøp melk. Virket egentlig ikke så gale, men så skal du plutselig igjennom 5-6 lastetider. Nå har jeg ikke akkurat den spektakulære maskinen, men det er vel ingen som har lyst på et spill som består av for det meste laste tider? Når det gjelder det å være pasifist, er det kansje det dummeste de har gjort med dette spillet. For hvis ikke du klikker og dreper alle rundt deg, gjør en eller annen gruppe det. Enten om det er RWS protestantene eller om det er bibliotekt protestantene. Hvis du dreper alle og enhver i det området de klikker på deg, må du passe deg for dem resten av spillet, ettersom at de da vil klikke på deg. Men hvis du stikker av og ikke dreper noen av dem, så er alle alikevel ute etter deg. Tåpelig i aller høyeste grad. Når jeg leste om dette spillet, trodde jeg at de skulle inkludere situasjoner som virkelig irriterte deg. Enten kunne du akseptere det og late som ingenting, eller så kunne du klikke totalt. Men istedenfor at folk sniker i køer, stjeler fra deg, mobber deg, eller hva nå enn, så får vi valget mellom å betale 5 dollar for melken, eller å drepe butikkeieren og alle i butikken. De kunne virkelig ha gjort en del ting godt i dette spillet. Ta GHOUL2 systemet i SoF2, du kan ikke bygge et helt spill på det, men det er greit å ha det med. Nå har jeg ikke spilt SoF2 så mye, og ble avskrekket av en tåpelig "Kommunistene mot Amerikanerene" historie og den sinnsyke volden, men jeg følte at alt SoF2 hadde var GHOUL2 og lemlestingen det medførte. Problemet med Postal 2 er enkelt og greit. De har alle de voldelige elementene, og det er det. Etter at de har fått volden, har de prøvd å bygge opp et spill rundt det, og etter min mening har de mislykkest miserabelt. Hvis noen skulle gi meg penger for å ta imot dette spillet, ville jeg heller gnidd glasskår opp imot rumpeballene mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå