Gjest Guest_Oppgitt_* Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hei. Jeg har siden jeg gjorde det slutt med eksen for snart 2-3 år siden ikke hatt noen kjæreste. Har hatt et par flørter siden det, men ikke mer. Jeg har vært i en periode hvor jeg har fokusert på at kjæreste ikke er noe for meg for øyeblikket, da jeg er student. Og har på en måte unnskyldt meg selv med dette, som grunn for at jeg faktisk ikke finner meg kjæreste. Det gikk ca. et år siden sist flørt, men i mars og april måned har jeg hatt noe "action". Først og fremst var det en jente på studiet mitt som jeg må si hadde et godt øye til meg. Hun spurte meg til og med ut på middag, men jeg avslo og sa at jeg måtte lese videre. Dette har jeg i etterkant angret litt på, da jeg burde ha godtatt invitasjonen. For jeg ønsket jo å bli bedre kjent med henne selv! Siden den tid har hun egentlig ikke snakket så mye til meg, men heller sett litt rart på meg. Dette synes jeg er dumt, og jeg har derfor ventet på litt alenetid med henne, men sjansen har aldri bydd seg. Dette tok sted i midten av mars i år. I slutten av mars begynte jeg å lese litt om PUA (pick-up-artist), og tenkte at jeg kunne gi dette en sjanse. Et par dager etter jeg hadde lest på dette for første gang, møter jeg på en pen brunette på vei hjem fra jobb. Jeg sier til meg selv at hvis jeg ikke snakker med henne, så kommer jeg aldri til å finne motet til å konfrontere jenter i fremtiden. Jeg løper derfor bort til henne og 2 minutter etterpå har jeg nummeret hennes. Jeg mener å huske at hun sa: "Ja, du får ringe da!". Den kvelden var jeg fryktelig glad, og trodde at en ny epoke hadde startet i mitt liv. Som sikkert de fleste som kjenner til PUA vet, så skal man vente 1 dag med å ta kontakt med jenta for så å skrive i en sms: "Hei ....! SKal du ut på byen til helga?". Det var nettopp dette jeg også gjorde. Og hva skjedde? INTET SVAR OVERHODET! Dagen etter valgte jeg å ringe henne, men intet svar da heller. Forsøkte til og med å ringe fra et annet nummer, men hun tok ikke tlf. Hadde jeg rett og slett feilet totalt?! Denne jenta, som var så frytkelig pen og som faktisk viste interesse da jeg konfronterte henne, ville plutselig ikke svare mine meldinger og tlf-samtaler (og JA, nummeret var riktig. Sjekket opp i tlf-katalogen). Tenkte ikke mer over den hendelsen, og fortsatte å fortelle til meg selv at jenter "kommer og går". Konsentrer deg om studiene. Forrige uke ble jeg ved en tilfeldighet med kompisen min for å besøke dama hans, uten at jeg egentlig hadde noe srlig lyst. Når vi ankommer stedet, så viser det seg at venninnen til kjæresten hans også er der. Vi sitter i sofaen og prater og jeg vil vel mest se på tven, som står på. Jeg har overhodet ingen intensjoner om å "gjøre noe" med denne venninnen. Men i løpet av kvelden begynner hun å fortelle meg at jeg forholder meg veldig for meg selv, og ikke liker å prate. Jeg begynner derfor å ta mer del i diskusjonene som pågår. Senere kommer tiden hvor kompisen min og jeg skal kjøre disse jentene til et utested i byen. Jeg og venninnen setter oss i baksetet, og i løpet av bilturen begynner vi å holde hender og småkose. Når vi endelig er fremme, så begynner hun å mase om at jeg skal være med inn på utestedet, men jeg takker nei. Vi sier farvel med et kyss. Jeg og kompisen stikker deretter hjem til meg og henger litt ut. Senere begynner jentene å mase om at vi skal komme til byen. Jeg tenker for meg selv: "hvorfor ikke? Jenter kommer og går..." Dama til kompisen min forteller i tillegg til kompisen min over tlf at venninnen er veldig villig på meg. Når vi ankommer utestedet så merker jeg at hun viser mer interesse og vi koser litt osv. Kompisen min maser om at jeg må rote med jenta, for det er det han har hørt at hun vil. Reservert som jeg er, velger jeg ikke å gjøre dette på utestedet. Når vi skal kjøre hjem derimot, blir presset så stort og maset så enormt at vi ender opp med å rote heftig i baksetet på bilen. Jeg sier til henne at jeg veldig gjerne vil bli bedre kjent med henne om hun vil det samme. Ja, sier hun og jeg får nummeret hennes av kompisen min. Dagen etter sender jeg melding: "Hei .... her har du i hvert fall nummeret mitt" (også lært av PUA). INTET SVAR. Senere på kvelden blir jeg ringt opp av et skjult nummer, men jeg får ikke svart. Jeg ringer derfor denne jenta og spør om det er hun som har ringt. Nei beklager, sier hun. I håp om at hun kanskje vil snakke litt mer, så begynner jeg å spørre om hun fikk meldingen min. Ja den fikk jeg, sier hun. Kort tid etter sier hun at hun ser på en skrekkfilm og at den er eldig skummel og spør om vi ikke heller kan prate senere. Jeg avslutter med å si "ja, du får sende meg en melding da!". Hva skjer dagene etter? INTET SVAR. Nå er jeg i en ny uke, og ingen kjæreste ved min side. Jeg har veldig lyst å ha en kjæreste, for jeg føler at jeg er kommet til det punktet hvor jeg faktisk har behov for det, for å finne tryggheten i hverdagen. Men jeg føler liksom at hver gang jeg treffer en jente, så er det enten for et kort opphold eller at de rett og slett gjennomskuer meg og ser at jeg ikke er kjærestemateriale -noe som er veldig trist... Hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
Gjest Guest_Oppgitt_* Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hei. Jeg har siden jeg gjorde det slutt med eksen for snart 2-3 år siden ikke hatt noen kjæreste. Har hatt et par flørter siden det, men ikke mer. Jeg har vært i en periode hvor jeg har fokusert på at kjæreste ikke er noe for meg for øyeblikket, da jeg er student. Og har på en måte unnskyldt meg selv med dette, som grunn for at jeg faktisk ikke finner meg kjæreste. Det gikk ca. et år siden sist flørt, men i mars og april måned har jeg hatt noe "action". Først og fremst var det en jente på studiet mitt som jeg må si hadde et godt øye til meg. Hun spurte meg til og med ut på middag, men jeg avslo og sa at jeg måtte lese videre. Dette har jeg i etterkant angret litt på, da jeg burde ha godtatt invitasjonen. For jeg ønsket jo å bli bedre kjent med henne selv! Siden den tid har hun egentlig ikke snakket så mye til meg, men heller sett litt rart på meg. Dette synes jeg er dumt, og jeg har derfor ventet på litt alenetid med henne, men sjansen har aldri bydd seg. Dette tok sted i midten av mars i år. I slutten av mars begynte jeg å lese litt om PUA (pick-up-artist), og tenkte at jeg kunne gi dette en sjanse. Et par dager etter jeg hadde lest på dette for første gang, møter jeg på en pen brunette på vei hjem fra jobb. Jeg sier til meg selv at hvis jeg ikke snakker med henne, så kommer jeg aldri til å finne motet til å konfrontere jenter i fremtiden. Jeg løper derfor bort til henne og 2 minutter etterpå har jeg nummeret hennes. Jeg mener å huske at hun sa: "Ja, du får ringe da!". Den kvelden var jeg fryktelig glad, og trodde at en ny epoke hadde startet i mitt liv. Som sikkert de fleste som kjenner til PUA vet, så skal man vente 1 dag med å ta kontakt med jenta for så å skrive i en sms: "Hei ....! SKal du ut på byen til helga?". Det var nettopp dette jeg også gjorde. Og hva skjedde? INTET SVAR OVERHODET! Dagen etter valgte jeg å ringe henne, men intet svar da heller. Forsøkte til og med å ringe fra et annet nummer, men hun tok ikke tlf. Hadde jeg rett og slett feilet totalt?! Denne jenta, som var så frytkelig pen og som faktisk viste interesse da jeg konfronterte henne, ville plutselig ikke svare mine meldinger og tlf-samtaler (og JA, nummeret var riktig. Sjekket opp i tlf-katalogen). Tenkte ikke mer over den hendelsen, og fortsatte å fortelle til meg selv at jenter "kommer og går". Konsentrer deg om studiene. Forrige uke ble jeg ved en tilfeldighet med kompisen min for å besøke dama hans, uten at jeg egentlig hadde noe srlig lyst. Når vi ankommer stedet, så viser det seg at venninnen til kjæresten hans også er der. Vi sitter i sofaen og prater og jeg vil vel mest se på tven, som står på. Jeg har overhodet ingen intensjoner om å "gjøre noe" med denne venninnen. Men i løpet av kvelden begynner hun å fortelle meg at jeg forholder meg veldig for meg selv, og ikke liker å prate. Jeg begynner derfor å ta mer del i diskusjonene som pågår. Senere kommer tiden hvor kompisen min og jeg skal kjøre disse jentene til et utested i byen. Jeg og venninnen setter oss i baksetet, og i løpet av bilturen begynner vi å holde hender og småkose. Når vi endelig er fremme, så begynner hun å mase om at jeg skal være med inn på utestedet, men jeg takker nei. Vi sier farvel med et kyss. Jeg og kompisen stikker deretter hjem til meg og henger litt ut. Senere begynner jentene å mase om at vi skal komme til byen. Jeg tenker for meg selv: "hvorfor ikke? Jenter kommer og går..." Dama til kompisen min forteller i tillegg til kompisen min over tlf at venninnen er veldig villig på meg. Når vi ankommer utestedet så merker jeg at hun viser mer interesse og vi koser litt osv. Kompisen min maser om at jeg må rote med jenta, for det er det han har hørt at hun vil. Reservert som jeg er, velger jeg ikke å gjøre dette på utestedet. Når vi skal kjøre hjem derimot, blir presset så stort og maset så enormt at vi ender opp med å rote heftig i baksetet på bilen. Jeg sier til henne at jeg veldig gjerne vil bli bedre kjent med henne om hun vil det samme. Ja, sier hun og jeg får nummeret hennes av kompisen min. Dagen etter sender jeg melding: "Hei .... her har du i hvert fall nummeret mitt" (også lært av PUA). INTET SVAR. Senere på kvelden blir jeg ringt opp av et skjult nummer, men jeg får ikke svart. Jeg ringer derfor denne jenta og spør om det er hun som har ringt. Nei beklager, sier hun. I håp om at hun kanskje vil snakke litt mer, så begynner jeg å spørre om hun fikk meldingen min. Ja den fikk jeg, sier hun. Kort tid etter sier hun at hun ser på en skrekkfilm og at den er eldig skummel og spør om vi ikke heller kan prate senere. Jeg avslutter med å si "ja, du får sende meg en melding da!". Hva skjer dagene etter? INTET SVAR. Nå er jeg i en ny uke, og ingen kjæreste ved min side. Jeg har veldig lyst å ha en kjæreste, for jeg føler at jeg er kommet til det punktet hvor jeg faktisk har behov for det, for å finne tryggheten i hverdagen. Men jeg føler liksom at hver gang jeg treffer en jente, så er det enten for et kort opphold eller at de rett og slett gjennomskuer meg og ser at jeg ikke er kjærestemateriale -noe som er veldig trist... Hva gjør jeg galt? PS! Vet ikke om det er relevant, men det er i alle tilfellene snakk om relativt pene jenter. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Sier PUA virkelig at du skal sende totalt upersonlige og intetsigende SMS-er? Jeg er fjernt fra noen PUA, og har aldri ønsket å være det heller faktisk, men intuitivt så virker det... pussig. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hva med å droppe PUA, og heller sende en sms med noe slikt som : Hei , xxxx her. Synes du er veldig søt og hyggelig, og lurte på om du hadde hatt lyst til å treffes igjen en dag? Hilsen xxxxx Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ja ikke ta de jævla rutienene i PUA så seriøst. Det er jo ikke sånn at allle fraser i PUA virker på alle jenter. De er jo faktisk forskjellige. I tillegg er det hvordan du har holdningen din når du prater med de som teller. Du kan godt formidle litt god selvtillit osv på en melding og to, men det som tilsyvende og sist teller er hvordan innsiden din og tryggheten din i deg selv er. Du har to episoder du prater om her, og i tillegg over noe kort tid. Hvis du tar dette som det største nederlaget så kan du godt grave deg lengre ned i offerhullet du allerede har gravd. Kom deg opp igjen og ut og prøv videre. Du har jo helt tydelig muligheter her, men slik som du har oppført deg så har du vel ikke akkurat tatt alt innen PUA og integrert det enda Det der tar tid. Lek deg og kos deg med det. Meld deg inn på www.sukker.no og prøv litt der. Det tok meg 3 dager inne på sukker og få en date. Dro og pulte litt. Et par dager etter det begynte jeg og maile med en annen (hadde noen mailer her og der også), og hun ser ut til å være matchen min over alle matcher og hun er kjæresten min i dag Kall meg gjerne heldig, men jeg spillte også kortene mine riktig tror jeg. Hadde jeg ikke vært frempå og tatt initativ, tøyset og tullet litt med henne i tillegg til å sette noen standarer og ikke minst være meg selv i prosessen fordi jeg hadde integrert de standarene, da tror jeg ikke det hadde skjedd en dritt og jeg hadde fått akkurat det samme som deg. En avvisning. Jeg fikk en avvisning og to der inne også, men det spilte ingen rolle. Da såg jeg heller på hva jeg kunne gjøre annerledes på neste mail og såg for eksempel at jeg var i et desperat humør da jeg skrev mailen, noe som lyste gjennom. Derfor fikk jeg heller ikke noe napp Du har hatt stor suksess på kort tid med å få nummeret på første forsøk av en flott brunette. Det er faen ikke allle som får til skal jeg si deg. Du er kanskje av de heldige som har utseende med seg. Men du burde nok ringt først og heller skrevet melding etterpå. Jenter liker det bedre og det viser at man ikke er en pyse som gjemmer seg bak meldingstastene. Andre gangen så var det jo egentlig du som avviste henne, men fikk napp allikevel. Så gikk du over til å gi henne all kraften og kontrollen ved å si "Vil gjerne bli bedre kjent, OM DU VIL?". Så tren deg videre på ting du. Finn dine egne måter å vise selvsikkerhet på og kødde litt. Dine fraser og ikke andres. Det er det beste. Bruk tipsa, men legg til din personlighet i det Lenke til kommentar
Gjest Guest_Oppgitt_* Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Ja ikke ta de jævla rutienene i PUA så seriøst. Det er jo ikke sånn at allle fraser i PUA virker på alle jenter. De er jo faktisk forskjellige. I tillegg er det hvordan du har holdningen din når du prater med de som teller. Du kan godt formidle litt god selvtillit osv på en melding og to, men det som tilsyvende og sist teller er hvordan innsiden din og tryggheten din i deg selv er. Du har to episoder du prater om her, og i tillegg over noe kort tid. Hvis du tar dette som det største nederlaget så kan du godt grave deg lengre ned i offerhullet du allerede har gravd. Kom deg opp igjen og ut og prøv videre. Du har jo helt tydelig muligheter her, men slik som du har oppført deg så har du vel ikke akkurat tatt alt innen PUA og integrert det enda Det der tar tid. Lek deg og kos deg med det. Meld deg inn på www.sukker.no og prøv litt der. Det tok meg 3 dager inne på sukker og få en date. Dro og pulte litt. Et par dager etter det begynte jeg og maile med en annen (hadde noen mailer her og der også), og hun ser ut til å være matchen min over alle matcher og hun er kjæresten min i dag Kall meg gjerne heldig, men jeg spillte også kortene mine riktig tror jeg. Hadde jeg ikke vært frempå og tatt initativ, tøyset og tullet litt med henne i tillegg til å sette noen standarer og ikke minst være meg selv i prosessen fordi jeg hadde integrert de standarene, da tror jeg ikke det hadde skjedd en dritt og jeg hadde fått akkurat det samme som deg. En avvisning. Jeg fikk en avvisning og to der inne også, men det spilte ingen rolle. Da såg jeg heller på hva jeg kunne gjøre annerledes på neste mail og såg for eksempel at jeg var i et desperat humør da jeg skrev mailen, noe som lyste gjennom. Derfor fikk jeg heller ikke noe napp Du har hatt stor suksess på kort tid med å få nummeret på første forsøk av en flott brunette. Det er faen ikke allle som får til skal jeg si deg. Du er kanskje av de heldige som har utseende med seg. Men du burde nok ringt først og heller skrevet melding etterpå. Jenter liker det bedre og det viser at man ikke er en pyse som gjemmer seg bak meldingstastene. Andre gangen så var det jo egentlig du som avviste henne, men fikk napp allikevel. Så gikk du over til å gi henne all kraften og kontrollen ved å si "Vil gjerne bli bedre kjent, OM DU VIL?". Så tren deg videre på ting du. Finn dine egne måter å vise selvsikkerhet på og kødde litt. Dine fraser og ikke andres. Det er det beste. Bruk tipsa, men legg til din personlighet i det Takk for din gode tilbakemelding "Skalle"! Veldig godt skrevet... Hadde vel på ingen måte planer om å ta PUA så jævli seriøst i starten, men det funket jo til en viss grad? Hun flotte brunetten ga meg jo nr. uten å nøle, egentlig. Du skriver at jeg kanskje er en av de heldige, som har utseendet med seg. Jeg har jo fått komplimenter for utseendet mitt, men ellers er jeg en høy symmetrisk bygd mørkhåret type. Jeg må gi litt f... i PUA, og det er jo sant. Jeg vet jeg burde ringt til jenta, noe jeg angrer litt på. Ikke for å være for innbilsk nå, men jeg har mine anelser om at de 5-6 gangene jeg har blitt ringt opp av skjult nr. den siste uka, nettopp er av denne brunetten. Hører jentestemme i bakgrunnen osv. Kanskje det skjedde noe feil ved sendingen av sms og oppringingen (selv om dette er lite sannsynlig)? Kanskje hun venter på at jeg skal ringe? Bør jeg gjøre det? Er ikke kjent med sukker.no, men skal ta en titt. Er ikke noen fan av steder som "nettby", "match" og alt det der. Blir for useriøst og lite personlig, men hvem vet? Kanskje det bare er jeg som har en feil innstillingen til måter å treffe folk på? Når jeg tenker tilbake på den siste episoden med byturen, så burde jeg virket mer uoppnåelig. Men etter jeg begynte å rote med henne, så ga jeg litt etter. Var vel det andre hodet, som tenkte da ;-) Men synes du jeg bør følge opp noen av de 3 jentene noe mer? Evt. hvordan? Takk. Hva med å droppe PUA, og heller sende en sms med noe slikt som : Hei , xxxx her. Synes du er veldig søt og hyggelig, og lurte på om du hadde hatt lyst til å treffes igjen en dag? Hilsen xxxxx Kan virke desperat ved å skrive noe slikt. Sier PUA virkelig at du skal sende totalt upersonlige og intetsigende SMS-er? Jeg er fjernt fra noen PUA, og har aldri ønsket å være det heller faktisk, men intuitivt så virker det... pussig. Til en viss grad, ja... Endret 15. april 2009 av Alastor Lenke til kommentar
Gjest Guest_Oppgitt_* Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 ingen som har noe å legge til...? Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Why not.. Du er jo tydligvis over det største hinderet de fleste har når man hopper i sånne prosjekt: å være sjenert og ikke tørre å satse - så du har jo allerede egenskapen som skal til for å få det til. Det ser ut som du får kontakt med de du vil få kontakt med, og da vil du også til slutt få deg dame. Uten tvil. Du har holdt på med to damer, som tydligvis ikke gir lyd fra seg tilbake. Også da? To damer er ingenting, og det må mer til enn å sende en melding èn dag etterpå fordi "pua-regelen" sier det. Vet du hvorfor det er sånn? Har du tenkt over det? Du kan ikke bare printe ut ett ark med noen regler og kryss av ettersom du gjør de fordi du tror det skal være sånn. Du må vite hvorfor du gjør det.. Du må vite hva du ikke skal gjøre.. Du må lære deg å trekke i riktige tråder til riktig tidspunkt. Hvordan lærer man det? Ved erfaring, som med alt annet her i verden.. Jo mer du prøver, jo mer erfaring vil du skaffe deg - og jo mer vil du skjønne hva som er riktig og galt. Jeg kan fortelle deg hvorfor jeg mener du ikke fikk svar på de pua-meldingene dine i den sammenhengen du sier du har sendt de i, men det kan du finne ut av selv og eventuelt se tilbake på. Vil du ha ett safe tips? Stikk bort til damen som ba deg ut (noe du selv sier du angret på), og spør om dere kan ta den middagen. Du kan jo for eksempel si til henne at du fortsatt har mye å gjøre(lese på), men at du heller ville presse den middagen inn en dag og bli bedre kjent enn å vente enda lenger. Det vil jo alltid bli mye lesing når man studerer uansett. Hvis du ikke gidder å gå for den, så fortsett med det du holdt på med. Prat med venners venner. Prat med studeringsvenniner og kom deg inn i miljøet. Finn deg ett "offer", bli kjent og prat ivei. Dropp kjærestetankegangen din, skaff deg jentevenner! (Det jeg egentlig sier nå er at du uansett kommer til å få deg dame så lenge du bare tenker sånn, men du vil føle deg mer avslappet fordi du har ikke noe krav til å bli sammen med de). Og tar de damene du allerede har møtt kontakt, så bra er det. Men ikke mas og stress! La det gå noen meldinger før du ber de ut på nytt. Tar de ikke kontakt, så glem hele greia. Det gjør deg ingenting! Skjønner du hvor jeg vil? Lenke til kommentar
mari-jenta Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Ei jente som roter med deg første gangen dere sees (venninna til dama til kompisen din), er mest sannsynlig ikke ute etter en kjæreste. Ei slik jente er mer ute etter å ha det "gøy" enn å hoppe inn i et forhold. Du kan heller ikke forvente at ei random jente du møter gidder å ta telefonen når du ringer. Jeg mener - hvorfor skulle hun gidde det? Det eneste håpet du har hatt, er jente som ba deg på middag. Hun var mest sannsynlig oppriktig interresert i deg. Jeg syns du burde glemme mye av det PUA-surret, men du kan selvføglelig trekke inn noe av det bare det ikke blir for ekstremt. Jeg syns du burde prøve å bli kjent med noen jenter. Du kan melde deg på et dansekurs, etc. Dra dit hvor det er jenter. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hadde jeg blitt "sjekket opp" på gata og gitt bort nr mitt og fått en så upersonlig og dum melding som skal du på byen til helga så hadde jeg nok gitt pokker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå