moskito Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) ok det har seg slik at jeg skal kjøpe ny pc. Kabinett : Antec twelve hundred Strømforsyning : corsair 750 watt Hovedkort : asus p6t deluxe minne: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 Prosessorer : intel core i7 920 Skjermkort : Asus Radeon HD 4850 1GB GDDR3 Multikortleser : Har Optisk leser: Har fra før Harddisk : Samsung Spinpoint F1 1 TB også en ting til, Mangler jeg noe til pc.n da? som jeg må kjøpe untat opperativsystem da. Så hørte jeg at jeg måtte ha vista 64 bit for å kunne yte mer enn 4gb minne. Og jeg skal jo ha 6 gb men egentlig så foretrekker jeg xp fremfor vista. Fins det et alternativ for xp der man kan yte 6gb med ram. mulig jeg tar helt feil av alt dette men tenkte å spørre- Endret 14. april 2009 av moskito Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hvis du ikke har skikkelig hastverk med å få pcen i hus kan du kjøpe den etter 1 juli(?) og du vil få fri oppgradering til windows 7 når det kommer ut. Jeg tror at Windows 7 ville være det beste alternativet Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Hei Det finnes jo XP-64bit. Men var jeg deg ville jeg ventet, lastet ned Windows 7 beta eller Release candidate og heller kjøpt Windows 7 når det kommer. Bare dumt å bruke penger på XP eller Vista nå. Med mindre du får med en versjon du gratis kan oppgradere til windows 7 (men da ville jeg hatt skriftlig bekreftelse av butikken på det). Endret 14. april 2009 av MrLee Lenke til kommentar
moskito Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Hei Det finnes jo XP-64bit. Men var jeg deg ville jeg ventet, lastet ned Windows 7 beta eller Release candidate og heller kjøpt Windows 7 når det kommer. Bare dumt å bruke penger på XP eller Vista nå. Med mindre du får med en versjon du gratis kan oppgradere til windows 7 (men da ville jeg hatt skriftlig bekreftelse av butikken på det). Men den xp 64 bit. Betyr liksom 64 at du kan ha 6gb ram og 34 at du kan ha ca 4gb eller tar jeg feil? Vild et si at vis jeg kjøper 64 bits xp så kan jeg ha 6gb ram?... Kanskje jeg venter på windows 7 men det som er er at jeg ikke har noe pc for øyerblikket den er helt hørpa. Hardisk er øderlagt og mange ting.... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ja, Xp 64bit støtter da 6gb ram, men det er ett bugga opperativsystem, og annbefales ikke. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ja, Xp 64bit støtter da 6gb ram, men det er ett bugga opperativsystem, og annbefales ikke. Pøh, jeg har XP-64 og har ikke opplevd noen ting. Lenke til kommentar
moskito Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Takker for alle svar. tror jeg ender på xp 64 bit har ikke tid til å vente på windows 7, Men windows 7 vilv el være litt bøgga nå i starten eller? Har ikke helt satt eg inn i dette. takk for kjappe svar. jeg forguder dette forumet og alle som svarer og hjelper sånne so meg MvH Moskito Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ja, Xp 64bit støtter da 6gb ram, men det er ett bugga opperativsystem, og annbefales ikke. Pøh, jeg har XP-64 og har ikke opplevd noen ting. Da har vel dine HW produsenter vært flinke med å lage drivere da. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Drivere kan fint være et problem ja. Lenke til kommentar
moskito Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Men hvis jeg kjøpe pc nå, hva ville vært best av vista 64 bit eller xp 64 bit? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Vista er kun for dem som har en ung og tålmodig sjel som liker det fine foran det praktiske. Jeg ville sagt XP av erfaring, men jeg er meg og du er deg, det finnes også mange som liker Vista. Lenke til kommentar
moskito Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Vista er kun for dem som har en ung og tålmodig sjel som liker det fine foran det praktiske. Jeg ville sagt XP av erfaring, men jeg er meg og du er deg, det finnes også mange som liker Vista. OK...Da tror jeg jeg går for Xp...Hørt mye dårlig om vista.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Tror det er lurere om du får prøvd begge og velger selv, jeg sier ikke at Vista er noe drit. Du kan evt. vente til Windows 7, det skal være mer stabilt enn XP. Akkurat nå finnes det gratis beta-key, da kan du prøve Windows 7 gratis i en lang periode, men du må på lumske piratsider for å finne betaen av Windows 7, selv om det er gratis og lovlig å prøve det. Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Men windows 7 vilv el være litt bøgga nå i starten eller? Vel, jeg tviler på det. Betaversjonen av windows 7 som kom ut for et par måneder siden er etter min mening mindre bugget enn vista er idag. Og det sier litt om begge operativsystemene. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Brukte xp i mange herrens år. men da jeg kjøpte meg ny pc, valgte jeg å prøve ut vista. Jeg liker vista, og har ikke vært noe plaget. Men som sakt over, du burde prøve begge opperativsystemene før du bestemmer deg. alle har forskjellig smak. Lenke til kommentar
moskito Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Brukte xp i mange herrens år. men da jeg kjøpte meg ny pc, valgte jeg å prøve ut vista.Jeg liker vista, og har ikke vært noe plaget. Men som sakt over, du burde prøve begge opperativsystemene før du bestemmer deg. alle har forskjellig smak. TAkker for alle svar, Noen folk jeg kjenner har vista og xp kan prøve ut der...... Eller,s skal jeg nok ikke bestille pc delene før rundt mai så venter kanskje på windows 7. Komemr ikke den i mai eller er det feil informasjon? Takker for all hjelp .... Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Kjøp med xp-64 først også venter du til et par måneder kanskje et år etter at W7 har komi sånn at det er oppdatert og funker Men hva en du gjør IKKKKKKKKE velg vista ! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Kjøp med xp-64 først også venter du til et par måneder kanskje et år etter at W7 har komi sånn at det er oppdatert og funker Men hva en du gjør IKKKKKKKKE velg vista ! Genialt, bruk 1000kr før du bruker enda noen tusen kroner. Men hva en du gjør IKKKKKKKKE hør på fanboys. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Men hva en du gjør IKKKKKKKKE velg vista ! Fordi? Endret 14. april 2009 av Complexity Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Mener Vista bare er feil og det er det tusenvis andre som gjør også inkludert Microsfot selv, de lager nå i desperasjon win7 fordi alt ikke skal gå til helvete og har deres last chance for og tortsatt tjene på og lage et nytt OS. Vista er bare tregt, krevende, vanskelig og tardish. Mange flere gikk over til OSX fordi Vista var så misslykket. Kanskje dere to liker vista men jeg hadde aldri anbefalt det i hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå