Gå til innhold

Caprica - Battlestar Galactica Prequel, 2010

Anbefalte innlegg

Det er i følge BSG-mytologien en eldgammel konflikt ja. Ved at menneskene utvikler seg. Finner opp kunstig liv ("cylons"). Blir tilnærmet utryddet. Starter på nytt. Utvikler seg til et samfunn som kan finne opp kunstig liv. Blir tilnærmet utryddet og starter på nytt. osv osv.

Dette burde du ha fått med deg om du hadde sett hele BSG.

Her får vi bare se fra de begynte å utvikle cylons på Caprica.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt så har jeg fått med meg det. Les posten min en gang til så ser du det. Det jeg stusser over er at det som skal være en eldgammel konflikt viser seg å bare være er en ca 50 år gammel.

Eller er poenget at mennesket finner opp AI igjen og igjen? Og at det er problemstillingen som gjentar seg. Ikke selve konflikten Man vs Cylon.

Trodde mennesket hadde vært i konflikt med Cylons kjempelenge. De kommer jo til "jorda" der Cylon skinjobs har levd for mange herrans år siden. Var det ikke snakk om tusenvis av år siden? Mye mer en 50 år ihvertfall. Synes å huske noe om at de hadde reist derfra sub lightspeed, mao meget langsomt.

Poenget mitt er at det virker litt som om alle disse "kjøttbaserte" cylonene har levd mye lenger enn de mekaniske (som jo blir funnet opp i denne piloten).

Hvorfor har de alliert seg i så fall? Uansett virker det rart at skinjobene kalles Cylons.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hørt en del godord om denne serien, den har ikke de beste seertall, men hvis det blir annonsert at det blir en sesong to, så skal jeg følge med serien. :thumbup:

Det blir nok en stund til iogmed at sesong 1 ikke er ferdig enda, og fortsetter i jan 2011 (ifølge tvrage.com)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...