-iL- Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Caprica er ikke en oppfølger per se, da den er satt til 50 år før hendelsene i BSG Satt til 09-10 sesongen, og er vel bestilt 22 episoder. TheFutonCritic har en first look: http://www.thefutoncritic.com/rant.aspx?id=20090306_caprica Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Blir nok å se på dette, men er redd det ikke vil leve opp til Battlestar Galactica, virker litt mer som en såpe/dramaserie. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Blir nok å se på dette, men er redd det ikke vil leve opp til Battlestar Galactica, virker litt mer som en såpe/dramaserie. heh. det er jo akkurat det BSG ble ut i sesong 2-3 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Pilot-episoden til Caprica er ute! Caprica.S01E00.Pilot Endret 13. april 2009 av mushi Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Caprica Se filmen hos Youtube Pilotepisoden av Caprica er nå ute på dvd, og man regner med slipp av serien i 2010. For de som ikke har fått det med seg er altså dette en prequelserie til Battlestar Galactica. Som det står på wikipedia: The Twelve Colonies are at peace, 58[6] years before the reimagined series,[7] when an act of religious fanaticism sets the fates of the Adamas and the Graystones onto a collision course. Brought together by the grief over their lost daughters, prominent civil liberties lawyer Joseph Adama and Daniel Graystone, a wealthy technologist, find they are both struggling just to keep going. Obsessed, Daniel sets his considerable wealth and sprawling industrial corporation to the singular task of bringing the girls back to life. After experiments with startling breakthroughs in robotics and AI take a questionable turn, Joseph becomes a vehement opponent of the path Daniel starts down.[8][9] Endret 16. april 2009 av Covn Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Denne tråden må følges med på. Godt initiativ. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jepp, virker lovende dette. Skal se DVD'en ikveld. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Første som slår meg er jo hvor annerledes denne serien er i forhold til da BSG. Dette blir jo drama mer enn noe annet, noe jeg egentlig setter pris på. Dere som forventer spaceaction blir skuffet. RDM beskrev jo selv serien som historiens første scifi drama. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Interessant, må innrømme jeg hadde vanskeligheter med å følge med. Men det er et interessant og spennende konsept. Sci-Fi drama... Vi får se hvordan det går. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 SYnes selv det var meget bra. Artig å se hvordan Cylon prototypen kom frem, og forklarer jo en del religiøst som vi så i BSG. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Dette var lovende! Er det bare meg eller lignet huset familien Graystone levde i fælt på huset til Gaius Baltar? Jeg tror jeg må finne fram noen gamle episoder BSG og sjekke! Er Zoey grunnen til at Cylonene tror på den ene Guden og ikke Gudene? Hmm.. Tøft at Joseph Adama får en fremtredende rolle, vi har jo hørt så mye om bestefaren til Apollo og at han var advokat som var en viktig del av handingen under rettsaken mot Baltar. Og selvsagt søtt at de klarer å putte inn en ung Bill Adama Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Dette var ganske overraskende! Mer gørr og pupp i de første minuttene enn i de tre første sesongene av BSG. Vet ikke helt om jeg liker det eller ikke, men det er spennende ivertfall. edit: Men den ene faren, han som går med hatt hele tiden ser ut som han kommer rett fra Gudfaren edito: Sett litt mere nå, men det virker ikke som det er i BSG-universet. "Frak!", åttekantsark, åttekantsbriller og noen planetnavn er alt som ligner. Endret 15. april 2009 av Selklubber Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det blir ikke etter amerikansk sendeskjema å se en episode før den blir sendt på tv. Så tråden burde vel endres til noe annet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Er det bare meg eller lignet huset familien Graystone levde i fælt på huset til Gaius Baltar? Jeg tror jeg må finne fram noen gamle episoder BSG og sjekke!La merke til det samme selv. Uten at det trenger å bety noe. Det kan jo bare være et eksempel på den rådende arkitektoniske stilen. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Sett litt mere nå, men det virker ikke som det er i BSG-universet. "Frak!", åttekantsark, åttekantsbriller og noen planetnavn er alt som ligner. Synes det var veldig riktig jeg for min del. Dette foregår jo 50 år før BSG, og det militære som dominerte der, dominerer jo naturlig nok ikke nå, når det meste man bekymrer seg om er interne strider mellom koloniene (Articles of colonization er jo ikke skrevet enda, og hver koloni har suverenitet). Det jeg er nysgjerrig på nå og som jeg gleder meg veldig til å se videre er hvordan hele mytologien til Zoey definerer cylons. Zoey ble jo ikke nevnt i BSG overhodet, så det er naturlig å tro at hun ikke ble "kopiert" over til nye modeller av centurions, til tross for at personligheten og ideologien til tider, er der. Synes egentlig det var mye likt med måten Zoey distanserte seg fra sine foreldre på, og mye av resonnementet til Cylons i BSG. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 To tråder om samme emne er flettet sammen. (Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
ersa Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Absolutt en lovende pilot. Ser frem til å se videre. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Virker veldig lovende dette ja, tror det blir fett Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Trodde Cylons vs Man var en eldgammel konflikt... Eks: All this will happen again og total nuka Earth? Eller er det noe fundamentalt jeg ikke har fått med meg? Det rimer jo ikke helt med at cylonene blir funnet opp i denne serien. Det var voldsomt mye pupp og sånn. Litt lei amerikanske tv-tradisjoner som sier at hvis du har sett pupp og to jenter som kysser på en bar, så er det et sånt totalt degenerert og umoralsk sted hvor alt kan skje. Men som tidligere sagt i tråden så er det spennende å se hvor dette bærer. Liker godt begge hovedpersonene. Synes Bill(y the kid) virket veldig stiv. Exciting times. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Trodde Cylons vs Man var en eldgammel konflikt... Eks: All this will happen again og total nuka Earth? Eller er det noe fundamentalt jeg ikke har fått med meg? Det rimer jo ikke helt med at cylonene blir funnet opp i denne serien. Det var voldsomt mye pupp og sånn. Litt lei amerikanske tv-tradisjoner som sier at hvis du har sett pupp og to jenter som kysser på en bar, så er det et sånt totalt degenerert og umoralsk sted hvor alt kan skje. Men som tidligere sagt i tråden så er det spennende å se hvor dette bærer. Liker godt begge hovedpersonene. Synes Bill(y the kid) virket veldig stiv. Exciting times. Cylons har blitt funnet opp ved flere anledninger. De ble funnet opp på caprica, de ble funnet opp på Kobol, og sikkert før det og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå