IsakL Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hei Jeg satt inn en ny harddisk som jeg har fra før inn i pcen min. Det var tidligere windows 2000 på harddisken, men jeg hadde xp professional på pcen min. Når jeg nå startet opp pcen min, gikk den tilbake til windows 2000. Hvordan endrer jeg dette? Kan jeg gå inn i biosen og endre hvilken plass de harddiskene har i forhold til hverandre? Hvordan er det lettest å gjøre dette uten å installere windows på ny. Skal ha systemet mitt på den hdd jeg hadde inne fra før, ettersom den er raskere. Takker for svar Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 HeiJeg satt inn en ny harddisk som jeg har fra før inn i pcen min. Det var tidligere windows 2000 på harddisken, men jeg hadde xp professional på pcen min. Når jeg nå startet opp pcen min, gikk den tilbake til windows 2000. Hvordan endrer jeg dette? Kan jeg gå inn i biosen og endre hvilken plass de harddiskene har i forhold til hverandre? Hvordan er det lettest å gjøre dette uten å installere windows på ny. Skal ha systemet mitt på den hdd jeg hadde inne fra før, ettersom den er raskere. Takker for svar Skift harddisk den booter fra i biosen.. Lenke til kommentar
IsakL Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) takk:D Men må jeg formatere den andre hardisken også? eller hvordan gjør jeg det. Det ligger noe inne på den som jeg kan godt fjerne helt. EDIT* prøvde å endre hvilken hdd som sto først i Bios Boot Sequence. Samme hva jeg gjorde så kom det samme windows 2000. Hva gjør jeg da? Endret 14. april 2009 av IsakL Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Var det oprinnelig XP på den maskinen, eller var det 2000? Ikke så lett å ta en harddisk fra en helt annen type maskin, for å kjøre den med operativsystem. Prøv å koble fra den andre disken og start den opp på nytt.. Lenke til kommentar
IsakL Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Jeg hadde opprinnelig XP, men satt i en harddisk som var tidligere i en pc med 2000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå