Gå til innhold

Hvordan endre hoved-hdd

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg satt inn en ny harddisk som jeg har fra før inn i pcen min. Det var tidligere windows 2000 på harddisken, men jeg hadde xp professional på pcen min. Når jeg nå startet opp pcen min, gikk den tilbake til windows 2000.

Hvordan endrer jeg dette? Kan jeg gå inn i biosen og endre hvilken plass de harddiskene har i forhold til hverandre? Hvordan er det lettest å gjøre dette uten å installere windows på ny. Skal ha systemet mitt på den hdd jeg hadde inne fra før, ettersom den er raskere.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg satt inn en ny harddisk som jeg har fra før inn i pcen min. Det var tidligere windows 2000 på harddisken, men jeg hadde xp professional på pcen min. Når jeg nå startet opp pcen min, gikk den tilbake til windows 2000.

Hvordan endrer jeg dette? Kan jeg gå inn i biosen og endre hvilken plass de harddiskene har i forhold til hverandre? Hvordan er det lettest å gjøre dette uten å installere windows på ny. Skal ha systemet mitt på den hdd jeg hadde inne fra før, ettersom den er raskere.

Takker for svar

Skift harddisk den booter fra i biosen..

:thumbup:

Lenke til kommentar

takk:D

Men må jeg formatere den andre hardisken også? eller hvordan gjør jeg det. Det ligger noe inne på den som jeg kan godt fjerne helt.

EDIT* prøvde å endre hvilken hdd som sto først i Bios Boot Sequence. Samme hva jeg gjorde så kom det samme windows 2000.

Hva gjør jeg da?

Endret av IsakL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...