knegg Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 kobla den opp litt idag, va blasse farga her. Håpa virkeligt at man kan stille på noko Ellers vil eg forsette å bruke min asus 20" widescreen for den er gode. Får sjå når eg kjeme meg heim Lenke til kommentar
sgc Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Ja har brukt den en stund nå, og er enig i at fargene er blasse. Innsynsvinkelen er heller ikke all verden. Kjipt å gå fra en 20" S-ips til dette her egentlig. Men den var i det minste billig! Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Rart at dere synes at fargene var blasse. Jeg merker ingen forskjell fra den gamle skjermen min, men nå kan det jo hende at det ikke var helt topp kvalitet på den heller. Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Fikk skjermen min i dag. Kjapt levert forresten. Bestilte torsdag kl20.15 og fikk den nå i ettermiddag. Vet ikke helt hva jeg skal synes. Mitt inntrykk var at skjermen var altfor lys. Satte brightness til 0 i skjermmenyen og den var allikevel lys. Trodde 0 i brightness ville gi svart skjerm. Testet fifa manager 08 og fargene ble veldig dårlig gjengitt. Drakter med hvite å blå striper kunne en ikke se de blå stripene. var på netshop si hjemmeside, og istedet for sort bakgrunn gikk det mest i grått. Ble litt bedre etter jeg fikla litt med farge innstillingene i nvidia kontrollpanel. Er veldig usikker om jeg skal bruke angrerett og gå for en annen skjerm i prisklasse 1000-2000 kr. Trenger ikke å være 24". Noen som vet om Benq 2410, 2400 eller 2200 er å anbefale? eller en annen skjerm for den saks skyld? Som andre sier om synsvinkel, så er det litt rart å se denne skjermen fra siden. Det er akkurat som sort/grå bølger som starter i midten nede og brer seg oppover. Se screenshot. Endret 11. mai 2009 av JULINGiKAKE Lenke til kommentar
knegg Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Totalt betalte eg 1700,- blank. Vart meire ein eg villa trudd til slutt og. og jævelen ka eg må tilte skjermen for å få riktige farga edit: kva betalte dykk? Endret 11. mai 2009 av knegg Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Totalt betalte eg 1700,- blank. Vart meire ein eg villa trudd til slutt og. og jævelen ka eg må tilte skjermen for å få riktige farga edit: kva betalte dykk? 1688 levert på døren Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 1711,- men har ikke hentet den enda. Lenke til kommentar
Pontiuspilotus Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Betalte 1590 med frakt. Ser ut som skjermen kommer med sporadisk kvalitet. Jeg har tiltet og vrengt på skjermen i hytt og gevær, men innsynsvinkel-kvaliteten forandrer seg ikke stort, har helt ok bilde med unntak av litt blassfargede bokstaver som nevnt tidligere. Lenke til kommentar
macusa Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Insinuerte tidligere att denne bare var møkk.. Men vil påpeke att litt av min fustrasjon var pga. iMac'en.. har stillt i hytt og pine.. men får ikke bra resultat.. Når jeg derimot tok den over på XP maskinen min så var det en helt annen skjerm!.. Den er fortsatt ikke optimal.. men føler att den er verdt 1590,- når jeg bruker den på vanlig PC.. Men ikke Mac.. I denne pris diskusjonen er det vell viktigst å spørre hvilken pris og hvilken leveringsmåte.. Jeg betalte 1590 fordi jeg forhåndsbetalte den.. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Har den som 2. skjerm og fungerer helt flott. Skjermen virker litt blassere i fargen en den andre jeg har, men til en pris av 1628,- skal jeg ikke klage. Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Nå er jeg rimelig fornøyd med skjermen. Tok endel fikling i nvidia fargejusteringer, og i skjerm menyen, og nå er ikke skjermen ubehagelig å se på. Nå sitter jeg og funderer på hvordan jeg skal klare å fylle ut hele skjermen på fifa manager 08. Skjermen blir fylt ut på 1280x1024, men det er strukket og jævli. Høyeste oppløsning på spillet er 1680x1050, men der blir ikke hele skjermen brukt. Det gjelder alle oppløsninger fra 1400x900 og opp til 1680x1050 Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Bruk skalering i skjermkortet? Da kan du velge hvordan den håndterer sånt Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 ja da var min i hus har bare fått testet den sånn smått på gammelmaskinen min her hjemme (fadern har min gammle pc) og hittel synes jeg den virker fantastisk! litt uklare farger og slikt, men det kommer jeg til å justere når jeg får den på gomaskina i leiligheta. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Skjønner ikke at alle klager over denne skjermen, har justert instillingene på skjermen og i Nvidia kontrollpanelet en del nå og må si meg kjempefornøyd med denne skjermen! Ingen skruing for å feste foten, det er i alle fall et pluss for min del, den står stødig og ser bra ut. @JULINGiKAKE: jeg ser ikke de bølgene der når jeg ser skjermen fra siden, sikker på at det ikke er noe galt med din? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg bare valgte sånn annen modus på skjermen, så ble den mye bedre å se på. men så er ikke jeg så kresen da Må være noe feil med hans, for jeg ser ingen bølger ifra noen vinkler 0o Lenke til kommentar
macusa Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Har ingen bølger på min heller.. Er nokk backlight platene som ligger litt feil inni der.. (er mellom ca. 3-6 matte plastark inni panelet som skal fordele lyset) Derimot så har jeg problemer med på-knappen min.. må presse plasten over lyset hardt inn før jeg trykker på på-knappen.. da funker det.. Og spørsmål til de som ikke forstår hva som er problem med fargene: -Har dere en annen god skjerm vedsidenav sånn at dere har en referanse? For alene ser den jo helt grei ut.. Lenke til kommentar
sgc Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Ja, helt kurant skjerm, men jeg er faktisk tilbake til 20" min nå. Den er jo en S-IPS så kanskje jeg har blitt litt bortskjemt, men fargene ble for blasse for min del. Har et 8600gt kort og satt en time for å få til innstillinger i nvidia sin display wizard. Ble ikke noe særlig bedre. Ga skjermen til dama så hun kan sitte og se streamet hotel cesar Lenke til kommentar
powersound Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Fikk skjermen min i dag. Kjapt levert forresten. Bestilte torsdag kl20.15 og fikk den nå i ettermiddag. Vet ikke helt hva jeg skal synes. Mitt inntrykk var at skjermen var altfor lys. Satte brightness til 0 i skjermmenyen og den var allikevel lys. Trodde 0 i brightness ville gi svart skjerm. Testet fifa manager 08 og fargene ble veldig dårlig gjengitt. Drakter med hvite å blå striper kunne en ikke se de blå stripene. var på netshop si hjemmeside, og istedet for sort bakgrunn gikk det mest i grått. Ble litt bedre etter jeg fikla litt med farge innstillingene i nvidia kontrollpanel. Er veldig usikker om jeg skal bruke angrerett og gå for en annen skjerm i prisklasse 1000-2000 kr. Trenger ikke å være 24". Noen som vet om Benq 2410, 2400 eller 2200 er å anbefale? eller en annen skjerm for den saks skyld? Som andre sier om synsvinkel, så er det litt rart å se denne skjermen fra siden. Det er akkurat som sort/grå bølger som starter i midten nede og brer seg oppover. Se screenshot. Jeg kjøpte meg akk en Benq 2220HDA. Den kostet 1,149.- er meget fornøyg opp emot prisen! Drit fin skjerm har ikke så mye å ytsette på den egentli. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Bah, veldig fornøyd med skjermen sålangt etter endel miksing og triksing av instillinger. MEN nå har det dukket opp en horisontal strek på 1px tykk langs hele skjermen, ca 70% opp fra bunnen. FAEN. Hva nå? Får vel kontakte ps.no og høre hva de sier. Edit, har sent mail, og nå har den såklart forsvunnet :s Sært! Men jeg vil nok fortsatt sende den inn, lover ikke bra. Endret 28. mai 2009 av SvennAndre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå