Havar14 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hei. Har fiksa en server av min gamle maskin. Jeg fiksa pcen til "høyere makter / Far" som tynnklient slik att han bruker servern min. Fiksa brukerkontoer slik at de funka fett, men den vil ikke gå på nett. Det står "this page cannot be shown in internet explorer" eller noe. Det er ikke problemer med nettet på noen av de andre maskinene hjemme. Kun servern. Noen som har forklaring/løsning? Et spørsmål til: Noen som vet av anivirus eller lignende til server? Helst noe gratis. Mvh Håvar Grythe. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hvis jeg ikke husker feil, er IE på Windows Server rimelig "locked down" mtp. sikkerhet, slik at den bare fungerer på noen få "trusted domains" og på lokalnettet. Tror det skal gå an å endre på dette i sikkerhetsinnstillingene til IE. Er det ikke dette, er det noe galt med routing/DNS. Sjekk om du får pinget f.eks www.google.com fra command prompt. Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Det må du nesten foklara før meg. Eg er såpass server-grønn att eg knapt nok fekk lagd brukerar. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Enkleste er å dra ned firefox, legge på nettverket/usb minnepinne. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Det kan være slik pga. "Internet Explorer Enhanced Security Configuration" er aktivert. Du kan jo prøve å slå den av. (Guide) Endret 15. april 2009 av CissaM Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Enkleste er å dra ned firefox, legge på nettverket/usb minnepinne. Det kan være slik pga. "Internet Explorer Enhanced Security Configuration" er aktivert. Du kan jo prøve å slå den av. (Guide) Innstalerte firefox når nettet på maskina funka. Det funker heller ikke. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Velg "Command Promt" i Start-menyen, i vinduet du får opp skriver du "ping google.com". Får du svar da? (Veit ikkje kor mykje du kan, så skrev bare alt, hehe) Endret 16. april 2009 av CissaM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå