Amatus Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Oppdaget dette først i går da jeg tok en titt på prosessene som var igang, bl.a. conime.exe. Jeg kan ikke huske å ha sette dette før, så jeg reagerte raskt og tok en kikk på det hele. Har søkt villt på Google i håp om å finne en mulighet for å bli kvitt problemet... Har kjørt skanning av PC-en med både AVG, Spybot, CCleaner og Ad-Aware (samt med RegistryBooster, som ikke er registrert!). Sistnevnte fant flere hundre feil (kun 15 problemer fikset ettersom jeg ikke har kjøpt RB). Lastet også ned Webroot Antivirus w/Antispyware, og akkurat nå så popper det opp ballonger som varsler om blokkerte internettsider (virker som om PC-en hele tiden prøver å gå inn på sider med merkelige adresser...). Såå, det er noe galt, men hva det er, er jeg ikke helt sikker på. Men jeg mistenker CONIME.EXE-filen ekstremt, og har helst lyst til å slette den (har prøvd flere ganger, men det går ikke). Er en vanlig Vista Home-bruker. Endret 14. april 2009 av Mennesket Lenke til kommentar
Patience Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vi kan anbefale å lese om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt. Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker -knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen. Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Amatus Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Har nå gjenopprettet PC-en, ser ut til at problemet er løst. Kan fortsatt være det dukker opp igjen, så tråden er forløpig ikke stengt... Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Windows errors related to conime.exe? conime.exe is a part of the the Microsoft Windows Operating System and is essential for the secure and safe operation of your computer.\r . This process is used when a Asian laguage is used in Windows. Note: conime.exe could also be a process which is registered as the Input Method Editor Remote administration backdoor tool. This backdoor application can allow attackers to access your computer, stealing passwords and personal data. This process is a security risk and should be removed from your system.\r Note! If your system is using a non western language this can be a legitimate entry. Så det kan være en risiko, den kan være ekte. Ser ut som om den var mest aktuell for to-tre år siden, så om du har nogenlunde oppdatert maskin og AV-software bør det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Amatus Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Ok. Jeg tror problemet egentlig er løst nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå