eKreativ Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Fristen for å velge hvilke skoler man ønsker å søke på etter videregående er i morgen. Jeg har valgt ut en del skoler, men er enda ikke helt sikker. Jeg sitter her og ser litt rundt, og må si at det er en del studier på Høgskolen i Narvik som ser interessante ut, men jeg synes skolen ser ut til å få en del negativ omtale? Er det noen som har erfaringer fra denne skolen? Hvordan er nivået på utdanningen? Lokalene? Lett å få jobb? Hva som helst egentlig Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 http://weebls-stuff.com/toons/Narwhals/ Lenke til kommentar
eKreativ Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Akkurat det ja! Narwahls! Erfaringer fra HiN tho? :[ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Studentene her i byen er gjennomgående veldig fornøyde, har jeg inntrykk av. Flertallet har enten gått yrkesfag, eller er kinesiske, om du skulle ha noe i mot noen av delene. Driver du med alpint, så er HiN det definitive valget. Lenke til kommentar
eKreativ Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Takk for svar Blir bare litt skeptisk når jeg leser på forumet til HiN, og i tillegg las et innlegg på VGD hvor man sa at "dyktige teknologer er ikke akkurat det man forbinder med HiN". Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Nuvel. Alle som jeg kjenner som har gått ut derifra har fått relevante jobber på rimelig kort tid. Flere av dem lengefør de var ferdige på skolen. SÅ så veldig ille kan det umulig være. Lenke til kommentar
thommen Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hei, jeg går førsteåret på ingeniør i Narvik. Jeg må innrømme at grunnen for at jeg valgte Narvik har med at det er relativt nært hvor jeg kommer fra, samt at ingeniørlinjene i Narvik er meget tradisjonelle linjer derfor har folk ikke noe problem med å finne seg en jobb etter studiene. Det som kan sies om Høgskolen i Narvik er at det er en relativt liten skole (ca 1200 studenter tror jeg) dette gjør at folk er lette å komme i kontakt med gjennom diverse fritidsaktiviteter i regi av SSIN. Faglig har skolen også positvt overasket meg, det er såklart noen lærere som er bedre enn andre, men det vil du nok oppleve de fleste plasser. Lenke til kommentar
eKreativ Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Takk for svar thommen, ser ut som om det sannsynligvis blir Narvik til neste år Bor helt sør i Norge da, så er ikke så nært at det gjør noe ;D Endret 14. april 2009 av eKreativ Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 (endret) Bumper denne tråden. Jeg lurer på hvordan blir Høyskolen i Narvik ansett idag når det gjelder ingeniør / sivilingeniørutdanningene som for eksempel Datateknikk (3 årig) / Data/IT (5 årig)? Er de dårlig, gjennomsnittlig, eller bra ansett i forhold til andre institusjoner? Er bare litt interessert i det studiet. Endret 27. oktober 2015 av Exxon Valdez Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Er det ingen her som har kan fortelle litt om denne høyskolen? Lenke til kommentar
Gamerdudz Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Greit sted, spørs egentlig hva du fokuserer på. Datateknikk har en spesialiserings bit der du må velge selv; Internett, spill eller e-helse. http://www.hin.no/nor/hovedside/bli-student/vare-studietilbud/?&displayitem=636&module=studieinfo&type=studieue&subtype=1 Narvik blir også fusjonert med tromsø og andre høgskoler sånn at det blir et felles universitet(Bedre å være student på et universitet?) Jeg går ikke på Datateknikk, men kjenner noen som går det. Er en del Java i starten og du får mulighet til å lære andre etterhvert.(Er usikker på om du kan lære noen lavmåls språk som C eller C++) Lenke til kommentar
Dreamspace Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Når jeg skulle søke Master der, så ble vi fortalt at de følger intensiv program. Dvs. at i stedet for å ta 3 fag parallelt ila. semesteret, så har de bare et fag om gangen (som varer i 4-6 uker, eller noe slikt). Akkurat det virket veldig fint for min del, da jeg har hatt liknende opplegg på andre skoler. Ble Universitet på meg i stedet, av andre grunner...men har i ettertid møtt folk som har grader fra Høgskolen i Narvik. Alle har egentlig vært strålende fornøyde, og har vært dyktige arbeidere. Hadde også en slektning som studerte der, og det faglige (som jeg hjalp med) virket som det du finner ved alle andre skoler i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå