Gå til innhold

Høgskolen i Narvik erfaringer?

eKreativ

Anbefalte innlegg

Fristen for å velge hvilke skoler man ønsker å søke på etter videregående er i morgen. Jeg har valgt ut en del skoler, men er enda ikke helt sikker. Jeg sitter her og ser litt rundt, og må si at det er en del studier på Høgskolen i Narvik som ser interessante ut, men jeg synes skolen ser ut til å få en del negativ omtale?

Er det noen som har erfaringer fra denne skolen? Hvordan er nivået på utdanningen? Lokalene? Lett å få jobb? Hva som helst egentlig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg går førsteåret på ingeniør i Narvik. Jeg må innrømme at grunnen for at jeg valgte Narvik har med at det er relativt nært hvor jeg kommer fra, samt at ingeniørlinjene i Narvik er meget tradisjonelle linjer derfor har folk ikke noe problem med å finne seg en jobb etter studiene.

Det som kan sies om Høgskolen i Narvik er at det er en relativt liten skole (ca 1200 studenter tror jeg) dette gjør at folk er lette å komme i kontakt med gjennom diverse fritidsaktiviteter i regi av SSIN. Faglig har skolen også positvt overasket meg, det er såklart noen lærere som er bedre enn andre, men det vil du nok oppleve de fleste plasser.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Bumper denne tråden.

Jeg lurer på hvordan blir Høyskolen i Narvik ansett idag når det gjelder ingeniør / sivilingeniørutdanningene som for eksempel Datateknikk (3 årig) / Data/IT (5 årig)?

Er de dårlig, gjennomsnittlig, eller bra ansett i forhold til andre institusjoner?

Er bare litt interessert i det studiet. 

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Greit sted, spørs egentlig hva du fokuserer på.

Datateknikk har en spesialiserings bit der du må velge selv; Internett, spill eller e-helse.

http://www.hin.no/nor/hovedside/bli-student/vare-studietilbud/?&displayitem=636&module=studieinfo&type=studieue&subtype=1

Narvik blir også fusjonert med tromsø og andre høgskoler sånn at det blir et felles universitet(Bedre å være student på et universitet?)

Jeg går ikke på Datateknikk, men kjenner noen som går det. Er en del Java i starten og du får mulighet til å lære andre etterhvert.(Er usikker på om du kan lære noen lavmåls språk som C eller C++)

Lenke til kommentar

Når jeg skulle søke Master der, så ble vi fortalt at de følger intensiv program. Dvs. at i stedet for å ta 3 fag parallelt ila. semesteret, så har de bare et fag om gangen (som varer i 4-6 uker, eller noe slikt). Akkurat det virket veldig fint for min del, da jeg har hatt liknende opplegg på andre skoler. Ble Universitet på meg i stedet, av andre grunner...men har i ettertid møtt folk som har grader fra Høgskolen i Narvik. Alle har egentlig vært strålende fornøyde, og har vært dyktige arbeidere. 

Hadde også en slektning som studerte der, og det faglige (som jeg hjalp med) virket som det du finner ved alle andre skoler i Norge. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...