daniel07 Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Hei. Jeg kjøpte ny sykkel sist høst, denne har stått inne hele vinteren og da jeg tok den ut på tur her om dagen, er det kommet en irriterende klikkelyd i kranken, når jeg trør rundt. Er dette noe som er "farlig" mener å huske at jeg hadde no liknende på den forige sykkelen min. Den var gammel og holdt så lenge den holde. derfor sjekket jeg dette aldri. Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Jeg har opplevd det samme problemet. Det er nok ikke farlig, det verste som kan skje er at kranken går fløyten og du må bytte den. Dersom du bruker sykkelen din mye og sykler mye oppoverbakke er kranker noe som må byttes jevnlig. Kranker er slitasjedeler i likhet med kjede og tannhjul. Min far har en sykkel fra Biltema hvor denne lyden har kommet og gått litt, uten at det har skjedd noe mer. Du vil jo fort finne ut når sykkelen ikke er brukbar lenger. Dersom sykkelen var dyr og du har grunn til å forvente at kranken skal holde lenge, kan det jo kanskje være lurt å ta kontakt med butikken. Lenke til kommentar
Kcncimp Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Hei Du må fette kranken, det betyr Kranklager,krankarmer og pedalgjengene. Det må som oftest spesialverktøy til Hvilken krank har du ? Mvh Ørjan Lenke til kommentar
daniel07 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Hei Jeg har en Giant tcr1 med Shimano 105 krank. Den ble kjøpt i fjor høst, så synes det er litt tidlig å begynne med slike ting nå... Lenke til kommentar
Kcncimp Skrevet 16. april 2009 Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 Du velger selv om du vli gjøre no me det med en gang eller ha klikkinga gående noen uker til . Verktøy for å montere det lageret koster ca 170kr. er ikke så gale det. så lærer du noe nytt i tilegg Lenke til kommentar
daniel07 Skrevet 16. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. april 2009 kjekt det.. Noen uker til? vil den bli borte eller.. Er det vanskelig å skifte ?? Lenke til kommentar
feet Skrevet 17. april 2009 Rapporter Del Skrevet 17. april 2009 Send sykkelen din til service først og fremst. Sykler som står ubrukt gjennom vinteren kan bli en irritasjon når du finner den fram igjen om våren. Er du heldig er en oppspenning nok. Som nenvt over trengs det spesialverktøy til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå