Gå til innhold

[Løst]XP: Problem med sletting av filer i utforsker på nettverket.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite problem som ser ut til å begrense seg til XP og behandling av filer på nettverk.

Brukerne har et hjemmeområde som er \\filserver\hjemmekatalog$\BrukerNavn

Mappen "Mine Dokumenter" hos brukerne er plassert på ..\BrukernNavn\Mine Dokumenter

Lokalt er hjemmeområdet mappet til N:

Om en i Windows Utforsker for eksempel har i adressefeltet banen N:\Ny Mappe\ og sletter en fil går det unna på normal tid.

Men om adressefeltet er \\filserver\hjemmekatalog$\BrukerNavn oppstår problemet med en tilsynelatende treg og hengende explorer når en skal slette filer...

Når brukerne går til Mine Dokumenter er det altså sistnevnte som gjelder, banen viser \\filserver\og så videre og ikke N: som er det den er tilordnet lokalt og problemet med å slette oppstår.

Testet dette på en eldre maskin med win2000 klient og fra denne er det ingen problemer.

I tillegg ser det ut til at filene som slettes forsvinner fra serveren umiddelbart mens det tilsynelatende fortsatt henger i XP.

Det fungerer forøvrig helt greit å klippe ut, kopiere og skrive til filer.

Noen som har vært borti noe liknende eller vet hvorfor dette skjer?

#edit#

Ok, ser ut til at problemet er relatert til at den forsøker å legge de slettede filene på nettverket i søppelkurven... Det fungerer greit å slette filene med shift-delete men henger som en råtten tomat i sola om de slettes og skal i søppelkurven.

...

#edit+#

Løsningen ble å stoppe sletting med flytting av element til søppelkurven fra nettverket.

Endret av Phido78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...