Ajaco Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Heisann, jeg tenkte det snart var på tide å oppgradere PC'n min. PC'n min brukes for det meste til gaming, men den er litt out of date, så det er på tide å booste FPS'n litt. Så om noen har noen gode forslag til oppsett av et hovedkort, prossessor og RAM til gaming, som er rimelig ville jeg satt pris på om noen kunne satt opp noen forslag her. Jeg tenker mest for pengene i en prisklasse 5000-6000 for alle delene. Hvordan dere setter opp forslaget, hvilke merker dere velger, osv bryr jeg meg ikke så mye om. Om det har noe å si, så er dette min hardware atm: Intell Pentium 4 Socet 775 3.0 Ghz 2048MB RAM (husker ikke merke eller hastighet) GeForce XFX 8800 Ultra Exreme Jeg lurer også på om hastigheten på harddiscene mine har veldig mye å si på hvor smooth spillene mine går? Bør jeg skaffe en liten, veldig rask disc til å ha spillene mine på? EDIT: Fant ut at jeg kan finne noe som duger mer en nok for mine krav til 2-4000kr, så om du har noen forslag på pakker, eller løsningen i prisklassen 2000-6000kr, så vil jeg gjerne se på det Takk. Endret 14. april 2009 av Ajaco Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Veldig enkelt å kjøpe en av disse. Jeg anbefaler denne AMD PII 720 som har fått veldig bra i alle tester i forhold til ytelse. Intel-pakken med E7400 er også brukbar. Den dyreste Intel (i7920) eller AMD (X4920) pakken ville jeg uansett bare vurdert dersom du er en ekstrem gamer og har skjermkort bedre enn GTX260/HD4870 og spiller på høy oppløsning.. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Takk, jeg visste ikke at komplett.no hadde egene oppgraderingspakker. Men jeg vil helst ha mer RAM, helst 4-6BG. Men en veldig god prossessor er det jeg hovedsaklig er på jakt etter. Så det der så bra ut, takk Noen fler som har forslag? Endret 14. april 2009 av Ajaco Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Du kan vurdere denne pakken med Q9550. Det er noe av det beste du kan få og går opp i mot i7 modeller. Fordelen med denne kontra i7 er at det blir ca 1000-1500 billigere enn en tilsvarende pakke med i7920. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Den pakken der så fin ut : ) Er noe sånt jeg er på jakt etter. Men jeg lurer fortsatt på om det å ha en veldisk rask harddisc, til kun å ha spill på vil lønne seg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå