Gå til innhold

Hjelp med kosthold


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en gutt på 20 år som har drevet litt med kampsport og styrketrening. Nå som sommeren nermer seg tenkte jeg og få ned fettprosenten på kroppen ved og begynne å jogge sammen med treningen, mest for og øke hurtigheten generelt på meg selv og få den bra kropp som man kan springe på stranden med.

Det som jeg trenger er et kosthold som inneholder alt jeg trenger. Er ikke så veldig flink på akkurat dette temaet, så prøv og definere hvilke produkt jeg skal kjøpe. Nå for dagene er ikke akkurat maten gjennomtenkt.

Drikker veldig mye vann, og spiser forsåvidt lite med godteri og søt saker.

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil anbefale deg å lese denne artikkelen:

http://www.myrevolution.no/artikle/myrevol...ept_kosthold/2/

 

Denne var kjekk, takker!

 

Men noen andre ting jeg lurer på:

 

¤ Grove knekkebrød (mye fiber) gjennom en arbeidsdag?

¤ Melk istedet for juice?

¤ Under lunsj og mellommåltid, vil det ha noe og si om jeg ikke spiser konstant mye proteiner og karbos som pålegg på knekkebrødet (fiks, karbonade, fiskepudding) eller holder det med en osteskive?

¤ Frks; Hvilken nytte ville det ha og eventuelt ha litt oliven olje på tomaten, istedet for uten?

¤ Proteindrikk /krealkyn, muligheter for begge deler?

 

Vet ikke om dette har noe og si eller eller ikke?

 

Takk for svar! :-)

Lenke til kommentar

Det som er viktig er at du får i deg nok proteiner og sunt fett totalt i løpet av hele dagen, og at du spiser karbohydrater etter behov for å klare deg gjennom jobb og trening.

Hvordan du legger opp kostholdet deretter spiller mindre rolle. Tenk kaloriinntak først og fremst.

 

 

Melk mot juice gir mer proteiner, men også mindre karbohydrater. Kalorimessig kommer du likt ut.

Olivenolje på tomaten gir mer fett (kalorier) enn uten, så det er opptil deg og resten av kostholdet ditt.

Proteindrikk er en enkel måte å få i seg proteiner på. Kre-alkalyn eller kreatin monohydrat har også en effekt på styrke, så det kan være fint å bruke.

Lenke til kommentar
Det som er viktig er at du får i deg nok proteiner og sunt fett totalt i løpet av hele dagen, og at du spiser karbohydrater etter behov for å klare deg gjennom jobb og trening.

Hvordan du legger opp kostholdet deretter spiller mindre rolle. Tenk kaloriinntak først og fremst.

 

 

Melk mot juice gir mer proteiner, men også mindre karbohydrater. Kalorimessig kommer du likt ut.

Olivenolje på tomaten gir mer fett (kalorier) enn uten, så det er opptil deg og resten av kostholdet ditt.

Proteindrikk er en enkel måte å få i seg proteiner på. Kre-alkalyn eller kreatin monohydrat har også en effekt på styrke, så det kan være fint å bruke.

 

Takker :) Skjønte det litt bedre nå.

Lenke til kommentar
Kre-alkalyn eller kreatin monohydrat har også en effekt på styrke, så det kan være fint å bruke.

 

Ikke bruk kreatin om du slanker deg, det går imot sin hensikt.

 

Ellers har det egentlig ikke så mye å si hva du spiser under slanking, stikkordet er kaloriunderskudd. Hvordan du får dette og hva du spiser har bare påvirkning på hvordan du føler deg psykisk/fysisk under slankingen.

 

Om lavkarbo funker for deg er ikke sikkert, da må du ha lav insulinfølsomhet (du blir slapp og trøtt etter å ha spist mye karbohydrater, i motsetning til høy insulinfølsomhet som gir mye energi og opplagthet etter å ha inntatt mye karbo).

 

Ellers er det viktig å få i seg nok protein om du vil beholde musklene, gjerne 3g per kg fettfri kroppsmasse (din vekt minus vekten av fettet ditt). I tillegg bruker kroppen 25% av alle kcal på å forbrenne og fordøye protein, mot bare 4-5% på karbo/fett, dermed får du også bedre forbrenning av å spise mye protein.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...