Qumad Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 På den nye eksterne disken som på de andre eksterne hard diskene mine så er det en del filer og mapper. Dette er et gennerelt spørsmål om denne typen filer og mapper men bruker den nye disken som eksempel, ny ekstern hard disk en Western Digital My Passport Essential 250 GB (Model: WD2500MER-00) Mapper: autorun Documentation WD_Windows_Tools WDsync Under root så er følgende filer: autorun.inf JSTART.exe Setup.exe WDInstaller.xml WDSetup.exe WDSync.exe Har disse mappene med filer noen funksjon nå? Kan jeg fjerne disse (ev. noen?) Synes det blir litt rotete med masse filer og mapper slengt rundt i root. Jeg har tenkt og brenne disse filene til en CD som jeg arkiverer med sammen med andre backup cd'er. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det er bare noe programmer som kommer med harddisken, ikke noe som trengs for å bruke harddisken. Kan godt ta vare på de. OBS: Merk at WD diskene kommer formatert som FAT32, NTFS er å foretrekke. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Det er bare noe programmer som kommer med harddisken, ikke noe som trengs for å bruke harddisken. Kan godt ta vare på de.Ok så da kan jeg slette alle disse filene og disken skal fungere fint også uten noe filer på den (slik som med minne-pinner?)Hva hvis jeg tar disken over på en ny maskin? Ingen problemer? OBS: Merk at WD diskene kommer formatert som FAT32, NTFS er å foretrekke. Ja dette fant jeg ut etter mye banning på en av mine andre disker, forsto ikke hvorfor Win Utforsker påsto at disken min var full når jeg hadde 90GB igjen..Men takk for heads up, greit og gjøre noe med dette før jeg fyller den opp. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Filene innholder blandt annet dokumnetasjon og synkroniseringsverktøy (backup?). Hva de forskjellige programmene gjør finner du i dokumentasjonen. Om du trenger programmene. Det er ikke noe vi kan svare på. Og husk. Alle eksterne harddisker kommer i FAT32. Flere årsaker: 1) Ingen royalties til Microsoft (som hvis de hadde vært i NTFS). 2) Kan benyttes på alle maskiner (som MAC og Linux) samt andre enheter som satelittdekodere, DVD-spillere etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå