Gå til innhold

Problemer med skjerm på Acer Aspire 6930G

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget i går ettermiddag at det hadde kommet noen smale svarte striper øverst på skjermen på min bærbare pc. Når jeg nå skrudde på den i dag, hadde det nå også kommet en svart strek nederst på skjermen.

Hva er dette for noe tror dere?

For å forklare litt nærmere så ser disse svarte strekene omtrent ut som at noen skal ha brukt en tusj og tegnet noen svarte streker på skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å visualisere litt, har jeg laget en slags illustrasjon på hvordan strekene ser ut. Ikke bry dere om plasseringen av strekene da dette er en illustrasjon, stekene er i virkeligheten helt nederst til høyre og midt på helt øverst i bildet. I tillegg ser jeg en antydning til svarte streker helt til venstre i bildet.

post-177497-1239697299_thumb.jpg

Endret av hamplene
Lenke til kommentar
sikker på at det ikke er striper på skjermen da?

Jeg har jo skrevet i åpningsinnlegget at det er svarte striper på skjermen, så da er jeg jo sikker på at det er det. Spørsmålet er hvorfor har det kommet svarte striper/streker på skjermen min, og hvorfor blir det stadig flere.

Lenke til kommentar

Når har det plutselig kommet noen loddrette streker som er blå, gule og lyserød omtrent midt på skjermen. Det rare er at det varierer hvor mange det er og om de i det hele tatt synes, etter hvordan jeg har skjermen (altså om jeg har den langt fram eller langt tilbake)

Endret av hamplene
Lenke til kommentar
Høres ut som om flatkabelen mellom skjerm og hovedkort/skjermkort er skadet. Forsvinner de svarte strekene også? Hvis ikke vil jeg tro det er brekkasje, dvs. at panelet er fysisk skadet.

Lykke til.

De svarte er der hele tiden. Merkelig, greier synes jeg. Pcen ble kjøpt i slutten av Januar, og jeg er alltid forsiktig med tingene mine, pluss at jeg aldri har opplevd slike problemer med noen av mine bærbare pcer tidligere

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre da, er å sende inn maskinen til der du kjøpte den. så sender de den videre til Acer for reperasjon. Det virker som om det er en alvorlig feil med skjermen eller software. så det er bare sunt å sende inn maskinen på garanti :)

Lenke til kommentar

Takker for svar:)

Da blir det nok reklamasjonsstyr igjen. Denne ble kjøpt på elkjøp, har tidligere nokså dårlige erfaringer når det gjelder reklamasjonssaker hos andre butikker enn elkjøp, så spennende å se hvordan dette blir. Jeg tipper de først kommer til å forkaste min reklamasjon(og si at det skyldes for harde påkjenninger eller noe slikt), slik at jeg må sende reklamasjonen videre til acer.

Men, men, mitt syn er uansett at en slik feil ikke bør forekomme etter snaut 3 måneders normal bruk av en bærbar pc. Men, vi får se hvordan går:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...