Unlimited LTD Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg kjenner flere som bruker VirtualBox på den måten... Godt nok? Eller, svarte du nettopp deg selv? Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg kjenner flere som bruker VirtualBox på den måten...Godt nok? Nei Eller, svarte du nettopp deg selv? Gjorde du? Lenke til kommentar
G Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Den "Open GL 3D"-støtten høres fint ut. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hvorfor velge denne over Vmware Player feks? Bruker selv vmware i dag. For et år siden kunne hvertfall ikke Vmware Player opprette nye virtuelle maskiner, bare "playe" ekstisterende. Og Vmware Workstation som tilsvarte Virtualbox i funksjonalitet koster penger. Vmware Server som ikke koster noe har også helt annen funksjonalitet enn Virtualbox. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 vmware er jo i tillegg mase pes. Bare å finne ut hvor man får tak i en key er jo et slit. Da er det bedre å bruke virtualbox som kan tas i bruk på 1,2,3. Jeg synes ihvertfall selv at Vbox virker mer responsivt enn vmware-server. Har vmware 3d støtte eller seamless mode? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Må prøves =) Er over ett år sia sist jeg brukte programmet da det ikke var mulig å bruke nettverkskortet når man lage en virtuel xp i vista. Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Nettopp skiftet til Kubuntu, og har testet VB med Vist på diverse programmer (mest software til instrumenter på labben) og det fungerer smertefritt. Lett å sette opp. Lett å bruke med enkel og selvforklarende GUI. Siden min Vista disk ikke takler å legge inn clean install pga SATA driver issues så er jeg nok over på linux for godt når jeg klarer å kjøre de programmene jeg trenger gjennom VB. Testet Crossover og Wine for å kjøre de samme programmene og jeg føler at VB var lettere å forstå for en noob. Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det jeg absolutt anbefaler dere å teste er å installere guest-tools på gjesten og aktivere transparent mode eller noe slikt fra filmenyen. De få gangene jeg trenger et Windowsprogram ønsker jeg bare akkurat det programmet og ikke hele skrivebordet, og transparent mode gjør vinduet "native". Tror du tenker på "seamless mode". Kjører for øvrig 64-bit Ubuntu 9.04 beta med 64-bit Windows 7 beta 7077 i en VirtualBox. Alt fungerer brillefint. En slik løsning erstatter langt på vei Windows i dual boot. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Windows funker vel bedre i en VirtualBox under Linux, enn det gjør med Wine under Linux? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Windows funker vel bedre i en VirtualBox under Linux, enn det gjør med Wine under Linux? Du kan ikke sammenligne WINE og VirtualBox. I WINE kjører du Windows-programmer, mens i VirtualBox kjører du operativsystemer. Det er ingen stor bombe at Windowsprogrammer kjører bedre under Windows enn under WINE. (Men trenger du ting som Direct3D osv, kan ikke VirtualBox hjelpe deg (enda)). Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Sokkalf^ jeg visste det. Burde kanskje formulert meg bedre. Da jeg prøvde Ubuntu Linux i fjor, så testa jeg ut Wine. Kan ikke si at jeg ble imponert over Wine! Nå som jeg vet om VirtualBox, så ble også Linux mer aktuellt igjen. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Tja, det er jo ting som funker perfekt i WINE, som f.eks World of Warcraft. Det imponerer meg at de har klart å gjenskape såpass mye av Windows-APIet at sånt er mulig. Når det gjelder VirtualBox, har dette eksistert en god stund allerede, og jeg har aldri hatt problemer med å kjøre XP (uten 3D-grafikk vel å merke). Skal bli spennende å se hvordan det blir fremover, D3D-støtte ser ut til å ikke være altfor langt unna. Lenke til kommentar
G Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) vmware er jo i tillegg mase pes. Bare å finne ut hvor man får tak i en key er jo et slit. Da er det bedre å bruke virtualbox som kan tas i bruk på 1,2,3. Jeg synes ihvertfall selv at Vbox virker mer responsivt enn vmware-server. Har vmware 3d støtte eller seamless mode? Vel, VMware har jobbet med DirectX-støtte, om det er det du lurer på. DirectX støtten er vel på barnestadiet, samtidig må du ta hensyn til at du dedikerer nok virtuell RAM, med flere viktige ressurser til dine virtuelle maskiner på VMware. DirectX vil jo kreve noe for å kjøre 3D. Men det går an å få gjort en del i VMware med den DirectX-støtten som finnes. http://communities.vmware.com/docs/DOC-1287 Det er jo den "mer lukkede" DirectX som blir avgjørende på ting som 3D, fordi en haug med windowsprogrammer er skrevet slik at de krever Micrsofts DirectX. Åpne ting som Open GL tror jeg ikke er særlig vanskelig for selskaper med kvaliteter ala VMware, Inc. http://www.vmware.com/support/ws65/doc/rel...notes_ws65.html MAJOR NEW FEATURESAccelerated 3-D graphics on Windows XP guests — Workstation 6.5 virtual machines now work with applications that use DirectX 9 accelerated graphics with shaders up through Shader Model 2.0 on Windows XP guests. Hosts can be running Windows 2000, Windows XP, Windows Vista, or Linux. (utklipp..) DISPLAY If you want to use exclusive mode when running a 3-D game, application, or screen saver, you must first go into full screen mode, then start the 3-D application, and then go into exclusive mode. If you start a 3-D application when you are already in exclusive mode, the virtual machine will go into full screen mode. (utklipp..) Occasionally, on Windows guests, when you try to play a QuickTime video while in full screen mode, you see only a black screen. (utklipp..) Endret 15. april 2009 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 vmware er jo i tillegg mase pes. Bare å finne ut hvor man får tak i en key er jo et slit. Da er det bedre å bruke virtualbox som kan tas i bruk på 1,2,3. Jeg synes ihvertfall selv at Vbox virker mer responsivt enn vmware-server. Har vmware 3d støtte eller seamless mode? SVAR 2: Du spurte om seamless mode i VMware. Jeg tenker denne løsningen passer beskrivelsen i "VMware sin verden". MAJOR NEW FEATURESUnity mode — Integrate your favorite guest applications with your host. Open the application window, enter Unity mode, and the Workstation window is automatically minimized. The guest application windows look just like host application windows, but with color-coded borders. You can access the virtual machine's Start menu (for Windows virtual machines) or Applications menu (for Linux virtual machines) by placing the mouse pointer over the host's Start or Applications menu, or by using a key combination. Note: Unity mode is supported only experimentally for Linux guests. (utklipp..) Lenke til kommentar
youwish Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hei. Noen som vet om det går an å kjøre linux server på virtualbox ? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Ja, den offisielle dokumentasjonen vet. Rart det der! http://www.virtualbox.org/wiki/Guest_OSes Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Det jeg absolutt anbefaler dere å teste er å installere guest-tools på gjesten og aktivere transparent mode eller noe slikt fra filmenyen. De få gangene jeg trenger et Windowsprogram ønsker jeg bare akkurat det programmet og ikke hele skrivebordet, og transparent mode gjør vinduet "native". Tror du tenker på "seamless mode". Kjører for øvrig 64-bit Ubuntu 9.04 beta med 64-bit Windows 7 beta 7077 i en VirtualBox. Alt fungerer brillefint. En slik løsning erstatter langt på vei Windows i dual boot. Hei, jeg la også inn 7077, men får ikke til nettverks kortet, har kjørt "Guest tools" Noen andre forslag. Ubuntu funker som en drøm, dette var helt genialt, var ikke klar over det. Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg tolker deg som at du har Ubuntu som guest-OS. Jeg har Ubuntu som host, altså native OS, og Win7 som guest (gjennom VirtualBox). I mitt tilfelle ble nettverkskortet oppdaget automatisk både da jeg la inn Ubuntu og Win7 7077. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg tolker deg som at du har Ubuntu som guest-OS. Jeg har Ubuntu som host, altså native OS, og Win7 som guest (gjennom VirtualBox). I mitt tilfelle ble nettverkskortet oppdaget automatisk både da jeg la inn Ubuntu og Win7 7077. Hei Var litt uklar ser jeg. Host er: XP. Host`s er: Win7 og Ubuntu. Fikk opp ekstra nettverks ikon ved klokka når jeg instalerte virtualbox, det har en gul varsel trekant. Nettverket funker fint på Ubuntu som også er guest, og seff på XP (Host) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Har nå just prøvd å installere xp på en MacBook med Tiger (ellerhvadetnåennheter) som operativsystem og nyeste versjonen av Virtualbox uten å så mye som få noe mer enn " FATAL: No bootable medium found! System halted " La inn forrige versjon av VirtualBox og det funka glatt.. Så holder meg nok til 2.0.2 ei lita stund til. Endret 16. april 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå