indahla Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Vi kjøpte en sofa hos Bohus på Alna i mai 2007. Dette er en stoffsofa til ca 15.000,- Nå, etter under 2 år begynner flere puter å bli "nuppete". Er det noen her som har erfaring med om dette er normalt eller om det er noe vi kan klage på? Takk! Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg ville tatt det opp med butikken og sagt at du hadde forventet deg bedre kvalitet. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 For alt du veit så kan denne sofaen ha 2 års "nuppe-garanti", så kan være lurt å ta kontakt med butikken. Normalt sett så dekker ikke garanti/reklamasjonsretten normal bruksslitasje. Så hvis dette er et sete som dere hele tiden sitter i vil jeg tippe at dette blir ansett som normal slitasje. Lenke til kommentar
adverb Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Innad i bransjen anses “nupping” ikke som gyldig årsak til reklamasjon, annet enn i helt spesielle tilfeller. Nupping er nødvendigvis ikke et tegn på at tekstilet begynner å bli slitt. Selve nuppene består gjerne av fremmedfiber fra klær, pledd, tepper og annet som sirkulerer i rommet. Jeg vil anbefale deg å behandle sofaen med impregnering med antistatiske egenskaper, noe som vil kunne begrense samlingen av fremmedfiber. Videre bør du gå til anskaffelse av en elektrisk nuppefjerner (ca 99,- på Elkjøp) da man som regel ikke klarer å fjerne nupper ved støvsuging. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå