Gå til innhold

Bynett - problemer med FTP-hastighet internt

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og en kompis deler filer via FTP. Vi er koblet på samme bynett, dvs. vi skal kunne sende filer på inntil 100mbps til hverandre, mens vi får 10mbps på internett.

Jeg kan laste ned filer fra hans FTP med over 10mbps hastighet, men når han skal laste ned fra meg (eller jeg opp til ham), er det som om han blir behandlet som en hvilken som helst vanlig internett-tilkobling med maks 10mbps.

Jeg bruker FileZilla FTP med passive mode og DynDNS, og han bruker ProFTPd også med DynDNS.

Noen som har noen forslag til hva som gjør at vi får dette rare fenomenet?

Endret av Nator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tror jeg faktisk står på hjemmesidene. Ser ut som det han får maks hastighet mot FTP på en Ubuntu-maskin som broren min har stående, men ikke mer enn 10mbit mot min maskin. Jeg har ingen begripelse på hvorfor det ikke fungerer likens mot min Vista-maskin. Kan det være noe spesielt med FileZilla server?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vista kan være ekstremt tregt på filoverføringer. Her er et tips som kanskje kan hjelpe:

I kommandolinje:

netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled

Hvis du får “Set global command failed on

IPv4 The requested operation requires elevation”,

så:

start , Accessories, høyreklikk på “Command

Prompt”, velg “Run as Administrator”, prøv kommandoen på nytt.

Dersom det ikke virker kjører du bare samme kommando igjen men med normal istedenfor disabled.

Du kan også gå inn på enhetsbehandling og finne frem nettverkskortet ditt. Se under egeneskaper -> avansert. Se etter flow control, prøv deg frem med enabled og disabled på denne, se hva som gir best hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...