Gå til innhold

BK: London bildeserie

OlavF

Anbefalte innlegg

Var i London en tur i påsken, og kameraet var selvfølgelig med på tur. Lagde en liten bildeserie, og må selvfølgelig nevne at jeg er særdeles dårlig på titler, så ikke mobb :)

post-98660-1239661392_thumb.jpgpost-98660-1239661457_thumb.jpgpost-98660-1239661871_thumb.jpg

Hva funker/hva funker ikke? Kritikk, takk.

Edit: Ny versjon med litt mer detaljer i skoene for å unngå forvirring:

post-98660-1239687837_thumb.jpg

Endret av OlavF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns bildet av London Eye funker fint. Det er minimalistisk, detaljnivået er bra, bakgrunnen omtrent ikke-eksisterende så du får bedre fokus på selve motivet, som jeg syns er godt tilklippet.

Bildet av veggen med vinduer og linjer er ikke helt på samme nivå som bilde av et spesielt objekt, men gjør seg som et abstrakt fotografi. Kanskje kan du dra til litt ekstra i kontrastspakene for å gjøre linjene enda litt kraftigere. Dersom bildet ikke skal være abstrakt ville det vært mer hensiktsmessig å se litt hvit himmel/bakgrunn til høyre i bildet innenfor den innerste bilderammen.

Min favoritt er helt klart bildet av skoene. Først trodde jeg det var noen ganske falleferdige trafikklys, men ved nærmere ettertanke falt det meg inn at trafikklys heller sjeldent er hengt opp i skolisser. Det eneste jeg har å sette fingeren på er detaljnivået i skyggene som kunne vært litt bedre. Gjør skoene et ørlite hakk lysere, ikke mye, så skal du se det funker helt ypperlig.

Lekkert arbeid. forøvrig!

Lenke til kommentar
@theriksen: takk for gjennomført og god kritikk/kommentarer til bildene.

Har fulgt begges tips om å ha litt mer detaljer i skoene, og har lagt ut en ny versjon. Si gjerne hva dere synes om den nye versjonen. :)

Bare hyggelig. Syns den nye versjonen er betraktelig bedre, detaljene kommer mye bedre frem uten at det går utover den lekre kontrastbruken ellers i bildet. Sånt liker vi!

Lenke til kommentar

Takk for det, Tom. Jeg synes selv at rammene passer bra. Bruker det tilnærmet aldri til vanlig, men her synes jeg det funket.

Er også enig i at v2 ser best ut. Har planer om å få det på veggen, ja.

Olav

Endret av OlavF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...