Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten ha kontakt med eksen?

Gjest Kjæresten ha kontakt med eksen?

Anbefalte innlegg

- Kjæresten min sitter alene på badet med sin eks i nesten to timer, de bare prater om kjøring, hvordan de hadde det før og slikt. Ingen vet hvor de er før de oppdager at de sitter på badet.

- Kjæresten min ringte den første halvtimen etter de forsvant og sa de pratet om kjøring. Det var først da jeg forstod at de hadde stukket av et sted sammen på festen.

- Jeg begynte å gråte, ble skjelven og kjempe nervøs. Jeg stoler jo på han, men det var utrolig nervepirrende. De to timene virket som en evighet!

- Han kom ned og jeg fortalte hvordan jeg syns det var ovenfor meg og at jeg hadde vært i første etasjen i to timer og lurt på hvor de to var.

- Han snur alt på meg og sier at jeg ikke stoler på han og at han må få lov å prate med henne selvom de har vært sammen før.

Jeg vil helst ikke at de har kontakt i det heletatt, for denne jenta er dritpen og utrolig godt likt. Jeg klarer bare ikke tanken på de to i samme rom engang, jeg klarer ikke tenke på noe annet enn det som skjedde i helgen og de to sammen tidligere.

Jeg er er nervevrak, det har gått to dager sammen med kjæresten uten at dette har blitt nevnt i det heletatt. Jeg gråter hele tiden når jeg får sjans og klarer ikke ta det opp med han i frykt for å bli beskylt for å ikke stole på han. Hva skal jeg gjøre og er det dumt av meg å ikke like at han er sammen med eksen sin på den måten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er desverre ingen Dr. Phil, men jeg synes du skal gi kjæresten din litt "pusterom".

Opplevde det samme med eksen min, bare at her var det hun som "ikke stolte på meg", om du skjønner. Hun ble forbanna og lei seg hver eneste gang jeg pratet med andre jenter..

Jeg skjønner jo at hun var glad i meg, og ikke ville at jeg skulle finne på noe tull med andre jenter, på lik linje som at du er glad i din kjæreste og ikke vil at han skal "finne på noe tull" med eksen sin, men om du virkelig er glad i kjæresten din, og vet at han er glad i deg, så burde dere kunne klare å stole på hverandre..

Hva er galt i at kjæresten din ville mimre litt uskyldig med gammel kjæresten sin? Han er jo tross alt kjæreste med _deg_ nå, og ikke eksen.

Jeg råder deg ikke til å slå opp, men jeg mener at om en eller begge i et forhold ikke stoler på hverandre har ikke forholdet sjangs til å vare.

SNAKK med kjæresten din om hva du mener om at han omgås eks'en sin, og ikke post i et forum, hvor idioter som meg skal fortelle deg hva du burde gjøre...

Lykkte til! :)

Lenke til kommentar

det at han faktisk ringer deg MENS han er med eksen er jo kjempoebra. da vet han at du kanskje lurer på hvor han er og han vil være ærlig og gjøre at du kan føle deg trygg. måte du oppfører deg på mot han kan virke i retning av at hvis han skal snakke med henne igjen, ikke kommer til å si det til deg for å hindre at det blir noe stress....... gi ham litt pusterom. han har ikke gjort noe galt spør du meg...... vet nøyaktig ossn du har det, du er bare sjalu, alle blir det og det går over :).

Lenke til kommentar

Det med pusterom o.l er jeg enig i, og at man trenger ikke kutte ut kontakt med ekser osv etter forhold. Selv om man prater med andre jenter betyr ikke at man liker den man er i sammen med mindre, eller blir forelska av litt snakking. Det er bare sunt.

Men, det faktum at han på en fest, satt på badet med eksen i 2(!) timer, syntes jeg var drøyt. Prate kan man gjøre, men to timer var da ufattelig mye. Men dette er vel bare kanskje meg som er litt ung av alder som syntes, dere som er litt eldre har nok et helt annet syn på det :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde blitt forbanna om kjæresten min satt i to timer på badet og snakket med eksen. På en fest. Det er respektløst ovenfor kjæresten som sitter og venter og lurer på hvor de er. At han ikke skjønner det selv virker rart for meg. Lurer på hva han hadde tenkt om rollene var byttet. Kjæresten skal få lov til å snakke med eksen sin, men syntes ikke det er riktig at det skjer på den måten du beskrev.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Å ha kontakt med en X er nødvendigvis ikke noe negativt men må si å forsvinne på badet sammen i 2 timer på en fest er mer enn merkelig. Selvom han ringer og sier ifra etterhvert..

Jeg har en veldig spekulativ hjerne og tror det er best å holde tankene mine for meg selv i dette tilfellet.. Er lett få tanker og bekymringer drevet av sjalusi i slike situasjoner og det er meget ubehagelig å stressende.

Endret av Revox
Lenke til kommentar
Jeg hadde blitt forbanna om kjæresten min satt i to timer på badet og snakket med eksen. På en fest. Det er respektløst ovenfor kjæresten som sitter og venter og lurer på hvor de er. At han ikke skjønner det selv virker rart for meg. Lurer på hva han hadde tenkt om rollene var byttet. Kjæresten skal få lov til å snakke med eksen sin, men syntes ikke det er riktig at det skjer på den måten du beskrev.

Korrekt. Er helt enig med det Christeven skriver her.

Greit nok at kjæresten snakker med eksen, men alene i 2 timer på et bad er glømmesak. Om det var snakk om et offentlig sted, sure, men ikke bortgjemt.

Lenke til kommentar

Hmm, noen her er veldig naiv da. Selvsagt har dem hatt seg allerede. Han er utro som bare det, og det "smarteste" han kan gjøre er å legge skylden på deg.. Gi han pusterom om det ikke er seriøst, er det et forhold som betyr noe så si ifra hvordan du føler det.. Respekterer han ikke dine følelser så dropp han.. Enkelt og greit.. Jeg ville aldri i min villeste fantasi gjort det han gjør mot deg om forholdet betydde noe.

Derimot ønsket jeg å ri 2 hester, som det så fint heter, så hadde jeg og gjort som ham. Gutter trenger grenser om dem ikke har fått en god oppdragelse av sine foreldre.. ;)

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar! sett jeg stor pris på og er mye til hjelp, bare å komme med mer.

jeg kom til å tenke på noe, de begge var på et toalett og begge hadde drukket masse øl og vin, de må ha vært på do. så da kom jeg jo på tanken: "jeg må tisse, det gjør jo ingenting, det er jo ikke noe du ikke har sett før" hva tror dere om det da?

Lenke til kommentar

Det jeg tenker om det er at, sorry, er du kjæresten min skjer ikke det! Jeg gir faen i hva du har sett eller gjort før, samme regler gjelder for eksen som for alle andre når det kommer til det punktet der. Så skal det sies at bare det å gå på do er ikke så ille i seg selv, men mer tanken om at det er greit å "vise" ting siden man er ekser og sett det før.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis hatt dårlige forhold i din tid, elsker du noen så mye som jeg elsker han er det siste du gjør å beskylde han for utroskap.. vi er veldig nære og stoler helt på hverandre, men det er sant det at man kan få visse tanker når man er så sjalu og utenfor, men du skal ikke nevne det til kjæresten med det første...

- takk for svar.

Lenke til kommentar

Synes ikke han har rett til å klage på at du blir sjalu. Litt sjalusi (i motsetning til hva man kunne kalle sykelig sjalusi) er normalt, og han burde respektere at du ikke liker visse ting ved oppførselen hans og innrette seg deretter. Synes ikke du skal godta at han gjør som han vil uten å bry seg om hvordan du føler deg.

Du overreagerer forhåpentligvis, men:

man kan få visse tanker når man er så sjalu og utenfor, men du skal ikke nevne det til kjæresten med det første...
Jo, når du blir "nervevrak" av oppførselen hans så må du selvfølgelig ta det opp med ham, og kreve at han respekterer ditt syn på sakene. Jeg vet det ikke, men det er jo ikke helt umulig at han tester hvor langt han kan gå og fortsatt beholde deg. Det har kanskje ikke vært noe utroskap ennå, men det kan ikke utelukkes i fremtiden hvis du ikke tør sette grenser.
Lenke til kommentar

Jeg ringte han nå og vekket han, jeg fikk ikke sove og bare følte jeg måtte ut med det.

så vi pratet og gråt i en time, han sa unnskyld for at han bare lot meg sitte igjen uten å vite hvor de var og grunnen til at de dro på badet var ikke for å gjemme seg men være der hvor det var litt stille så de kunne snakke. de er venner og har ikke sjans til det ellers.. det respekterer jeg jo og han ser selvfølgelig annerledes på det når han var der og ikke gjorde noe feil. Han sier også at han skal ikke slutte kontakt med henne, men han skal si ifra om han skal prate med henne i fremtiden og det som skjedde i helgen skal aldri skje igjen.

føler meg bedre nå, mye bedre etter å ha pratet med han.

takk til dere alle :)

Lenke til kommentar

Herregud, hva er dette for noe? Dere oppmoder jo omtrent kjerringa til å overreagere. Han pratet med eksen. WOAH! Hun er jo eksen for svarte svingende. Jeg hadde gitt totalt faen om eksen min hadde gjort det samme. Oh. Wait. Hun gjorde jo det. De sendte til og med brev til hverandre, men herregud. Alt man skal la gå inn på seg.

Smak på ordene: Eks & kjæreste. Hun er en eks nå, du er ikke. Smil og vær glad.

Lenke til kommentar
Herregud, hva er dette for noe? Dere oppmoder jo omtrent kjerringa til å overreagere. Han pratet med eksen. WOAH! Hun er jo eksen for svarte svingende. Jeg hadde gitt totalt faen om eksen min hadde gjort det samme. Oh. Wait. Hun gjorde jo det. De sendte til og med brev til hverandre, men herregud. Alt man skal la gå inn på seg.

Smak på ordene: Eks & kjæreste. Hun er en eks nå, du er ikke. Smil og vær glad.

haha. Kult for deg da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...