Gå til innhold

Hva bruker du minnepennen din til?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, jeg skjønner jo den med at du kan legge inn bilder, dokumenter, filmer osv. Men dere som skriver drivere, programmer, operativsystemer..Hvordan funker det?

Driverene jeg har liggende har jeg funne på: http://driverpacks.net/

Har eg noen programmer installert på minnepennen, for å gjøre feilsøking på pc-er litt lettere, blant annet Everest Home.

Har og liggende install filene til "Må ha" programmer som: Flash, Java, Adobe Reader, VLC, Service Pack 3, Spotify og lignende!

Og en del programmer som brukes i jobb-sammenheng.

Lenke til kommentar

Jeg har sett for meg noe sånt:

Minnepenn på la oss si 16GB:

stasjon1(eller mappe 1): Skal være kryptert slik at jeg kan legge personlige filer etc der

stasjon2(eller mappe 2): diverse kjekke programmer jeg kan komme til å bruke hos andre stasjon3(eller mappe 3): midlertidige filer

Den siste skulle jeg fått til, men er det mulig å lage noe sånt som jeg har over?

På den med program osv ser jeg for meg min egen firefox, spotify, teamviewer, putty osv..

Lenke til kommentar

Tøft!

Finnes det noen enkel fremgangsmåte på dette? Tenker først og fremst på den krypterte delen. Hvordan den opprettes og behandles etterpå?

For med programmer er det bare å laste ned fra portableapps.com(tror det var noe sånt siten het)

Lenke til kommentar

Hvordan oppretter jeg et nytt volum på minnepennen?

Edit1: Ser ikke ut som det er mulig å legge til et nytt volum/partisjon på en minnepenn.

Edit2: Endte opp med at jeg lagde en kryptert container/fil med truecrypt. Men hvordan skal jeg få dekryptert den på en annens maskin hvor truecrypt ikke er installert på selve maskinen?

Endret av everlong
Lenke til kommentar

Edit1: Ser ikke ut som det er mulig å legge til et nytt volum/partisjon på en minnepenn.

Edit2: Endte opp med at jeg lagde en kryptert container/fil med truecrypt. Men hvordan skal jeg få dekryptert den på en annens maskin hvor truecrypt ikke er installert på selve maskinen?

Dette svarte Du vel på selv i posten Din tidligere hvor Du skulle ha en mappe for prog som du kom til og få bruk for hos andre.
Jeg har sett for meg noe sånt:

Minnepenn på la oss si 16GB:

stasjon1(eller mappe 1): Skal være kryptert slik at jeg kan legge personlige filer etc der

stasjon2(eller mappe 2): diverse kjekke programmer jeg kan komme til å bruke hos andre

stasjon3(eller mappe 3): midlertidige filer

Den siste skulle jeg fått til, men er det mulig å lage noe sånt som jeg har over?

På den med program osv ser jeg for meg min egen firefox, spotify, teamviewer, putty osv..

PS.

Er det ikke mulig og dele opp en minnepinne i flere partisjoner?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

TC trenger ikke installeres på en maskin. Det holder lenge å ha filene som utgjør programmet liggende og da er det bare å starte exe-fila.

Den store begrensninga slik jeg ser det er at man ikke får åpnet TC-filer i det hele tatt hvis man ikke har admin-rettigheter (unntatt hvis du får en admin til å installere TC) fordi man da ikke får lov til å opprette volumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...