sdf123 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Opp igjennom årene har jeg på diverse måter, ikke spør, skaffet meg minnepenner som bare har blitt liggende. Alt fra 64MB til 4GB. Men hva skal jeg bruke dem til? Hva brukere dere dem til? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Flytte over filer fra PC X til PC Y. Ta med filer rundt i lomma. Er det ikke fett å ha flere sanger og bilder i lomma, eller hva med ett operativsystem? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Stort og smått som må fraktes mellom jobb, skole, hjem og kompiser. Alt som er større enn til å passe på en mail og lite nok til å passe på pennen. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Programmer o.l. som brukes når n00bene kommer å spør om hjelp Lenke til kommentar
Zash Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Bruker mine minnepenner til ganske mye: Drivere, programmer, operativsystemer, filmer, bilder, musikk! Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Ja, jeg skjønner jo den med at du kan legge inn bilder, dokumenter, filmer osv. Men dere som skriver drivere, programmer, operativsystemer..Hvordan funker det? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Har en 4gb med alle programmer som trengs for å finne informasjon/feilsøke , samt programmer for å fikse opp i ting Slik at jeg ikke bruker 4 timer på å laste ned nødvendig programvare hver gang noen skal ha hjelp til noe Lenke til kommentar
Zash Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Ja, jeg skjønner jo den med at du kan legge inn bilder, dokumenter, filmer osv. Men dere som skriver drivere, programmer, operativsystemer..Hvordan funker det? Driverene jeg har liggende har jeg funne på: http://driverpacks.net/ Har eg noen programmer installert på minnepennen, for å gjøre feilsøking på pc-er litt lettere, blant annet Everest Home. Har og liggende install filene til "Må ha" programmer som: Flash, Java, Adobe Reader, VLC, Service Pack 3, Spotify og lignende! Og en del programmer som brukes i jobb-sammenheng. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Musikk i bil. Backupløsning når jeg fikser maskiner til folk der det ikke er nett tilgjengelig. Flytting av ting fra maskiner som ikke er på nett. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Jeg har sett for meg noe sånt: Minnepenn på la oss si 16GB: stasjon1(eller mappe 1): Skal være kryptert slik at jeg kan legge personlige filer etc der stasjon2(eller mappe 2): diverse kjekke programmer jeg kan komme til å bruke hos andre stasjon3(eller mappe 3): midlertidige filer Den siste skulle jeg fått til, men er det mulig å lage noe sånt som jeg har over? På den med program osv ser jeg for meg min egen firefox, spotify, teamviewer, putty osv.. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Uten problem. Truecrypt partisjonskryptering på partisjon 1, bruk mappe på de to siste punktene for å få fleksibel plasstillgang. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Tøft! Finnes det noen enkel fremgangsmåte på dette? Tenker først og fremst på den krypterte delen. Hvordan den opprettes og behandles etterpå? For med programmer er det bare å laste ned fra portableapps.com(tror det var noe sånt siten het) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Google. Jeg har nevnt programmet og da skal det være lett å finne mer info... Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Hvordan oppretter jeg et nytt volum på minnepennen? Edit1: Ser ikke ut som det er mulig å legge til et nytt volum/partisjon på en minnepenn. Edit2: Endte opp med at jeg lagde en kryptert container/fil med truecrypt. Men hvordan skal jeg få dekryptert den på en annens maskin hvor truecrypt ikke er installert på selve maskinen? Endret 14. april 2009 av everlong Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hvordan oppretter jeg et nytt volum på minnepennen?Edit1: Ser ikke ut som det er mulig å legge til et nytt volum/partisjon på en minnepenn. Edit2: Endte opp med at jeg lagde en kryptert container/fil med truecrypt. Men hvordan skal jeg få dekryptert den på en annens maskin hvor truecrypt ikke er installert på selve maskinen? Dette svarte Du vel på selv i posten Din tidligere hvor Du skulle ha en mappe for prog som du kom til og få bruk for hos andre.Jeg har sett for meg noe sånt: Minnepenn på la oss si 16GB: stasjon1(eller mappe 1): Skal være kryptert slik at jeg kan legge personlige filer etc der stasjon2(eller mappe 2): diverse kjekke programmer jeg kan komme til å bruke hos andre stasjon3(eller mappe 3): midlertidige filer Den siste skulle jeg fått til, men er det mulig å lage noe sånt som jeg har over? På den med program osv ser jeg for meg min egen firefox, spotify, teamviewer, putty osv.. PS. Er det ikke mulig og dele opp en minnepinne i flere partisjoner? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det er fint mulig å dele opp minnepenner i flere partisjoner. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hvordan oppretter jeg et nytt volum på minnepennen?Edit1: Ser ikke ut som det er mulig å legge til et nytt volum/partisjon på en minnepenn. Edit2: Endte opp med at jeg lagde en kryptert container/fil med truecrypt. Men hvordan skal jeg få dekryptert den på en annens maskin hvor truecrypt ikke er installert på selve maskinen? TC trenger ikke installeres på en maskin. Det holder lenge å ha filene som utgjør programmet liggende og da er det bare å starte exe-fila.Den store begrensninga slik jeg ser det er at man ikke får åpnet TC-filer i det hele tatt hvis man ikke har admin-rettigheter (unntatt hvis du får en admin til å installere TC) fordi man da ikke får lov til å opprette volumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå