Gå til innhold

Hjelp til IT-utdanning.

Zash

Anbefalte innlegg

Heisan godtfolk!

Tenkte jeg skulle høre med dere "kompetente fagfolk" her på forumet om dere hadde noen hint å komme med angående videre utdanning!

Har gått Elektro - IKT-driftfag - påbygging, og er nå ikt-lærling.

Ønsker en IT-utdanning som fokuserer mer på praktiske ting når det gjelder IT. Mer kobling, nettverk og bygging av systemer enn programmering.

Vil gjerne ha noen anbefalinger på hvilke fag/linjer etc!

Takk,

Zash

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er nettverk du ønsker så er Cisco sertifiseringer verdifulle da deres utstyr er implementert i rundt 80% av Internet.

Cisco Networking Academy Program er lite kjent i Norge men mer vanlig i utlandet.

Så vidt jeg vet er IT akademiet i Norge den eneste skolen som kjører CNAP med et halvårig kurs til CCNA og 1 årig kurs til CCNP. Dette innebærer tilgang til eget pensum gjennom Cisco`s egene servere, lab godkjent av Cisco og instrukterer godkjent og testet av Cisco.

Tror det er kun IT akademiet Oslo som kjører kursene i Norge.

Dette er hardcore nettverk så det vil gi deg solide kunnskaper innen IP\Routing\Switching osv.

Jeg har selv fått jobb etter CCNP serifiseringen uten erfaring.

Ikke minst er det spennende og gøy.

Lenke til kommentar

Flere høgskoler i landet som tilbyr Cisco sertifisering, blant annet Høgskolen i Gjøvik (som også har egen driftlinje), Høgskolen i Bergen og Høgskolen i Molde. Jeg veit ikke hvordan det er på de to sistnevnte, men ihvertfall på HiG er CCNA sertifiseringen innbakt i pensum, hvordan det ligger an med CCNP er jeg ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...