Mariofrans Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Hei Jeg har en musikkinnlevering der jeg skal analysere en sang. Jeg har noen spørsmål. 1. Musikklæreren min liker guns'n roses. Jeg har tenkt til å ta paradise city. Kan dette virke negativt på karakteren? 2. Hvilken takt går paradice city i? 3. Hvordan spiller gitaren (wahwah,vrengt,vanlig osv.)? 4. Hvordan er oppbygningen til sangen (intro,vers,refreng,solo,mellomspill osv.)? Og hva handler sangen om? (suger i engelsk) 5. Hvilke instrumenter bruker de? 6. Er det tiljengelig eller ikke tiljengelig sound og hvorfor? 7. Hva er melodilinjer? 8. Hvordan er rytmen med på å prege låten? Vet dette var masse, men har ikke peiling selv... Hadde vært supert om noen hadde giddi å hjelpe meg med dette. Jeg må nesten ha 5 på denne innleveringen hvis jeg skal få 5 på kortet. Håper jeg får noen bra svar Endret 13. april 2009 av Mariofrans Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Har du hørt sangen? Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Har du hørt sangen? Hører på den nå. Hører på den hele tiden. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) 1. Neppe. 2. 1/4 takt 3. Effekt-modulert og vrengt. 4. Den kan du finne ut av selv. 5. Den også. 6. Vet ikke hva det er engang. ... Sånn, nå fikk du noe å starte med. Endret 14. april 2009 av Blomsterbob Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 1. Neppe. 2. 1/4 takt 3. Effekt-modulert og vrengt. 4. Den kan du finne ut av selv. 5. Den også. 6. Vet ikke hva det er engang. ... Sånn, nå fikk du noe å starte med. Takk! Dette hjalp meg masse Kan du ikke si oppbygningen av sangen plz. Det jeg har kommet fram til er at: Intro-2x refreng-mellomspill-vers-?-vers-2x refreng- ?-vers-2x refreng-?-?-vers-4x refreng-?-?-2x refreng- ?-refreng- Er dette riktig? og hva er det der det er spørsmålstegn? Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Hva menes med sangteksten? Ta meg ned til paradis byen Der gresset er grønt Og jentene er pen Kjør meg hjem (Å, vil du ikke ta meg med hjem) Bare en urchin leve under gaten Jeg er en vanskelig sak som er vanskelige å slå I'm your veldedighet saken Så for meg noe å spise Jeg betaler du en annen gang Ta det med til slutten av linjen Rags til rikdom Eller så sier de Du må Hold pushin "for formue og berømmelse Du vet det, det er alt en gamble Når det er bare et spill Du behandle det som en Capitol kriminalitet Alle gjør sin tid Chorus x2 Strapped i stolen av byens gass chamber Hvorfor jeg er her, jeg kan ikke helt huske Den surgoen generelt si er det farlig å puste Jeg vil ha en sigarett Men jeg kan ikke se Fortell meg at du er til å tro Chorus x2 Så langt unna x4 Capitain Amerikas blitt revet fra hverandre Nå har han en domstol spøkefugl Med et knust hjerte Han sa slår meg rundt Og ta meg tilbake til starten Jeg må være å miste min sjel "Er du blind?" Jeg har sett alt en mllion ganger Chorus x4 Jeg vil gå Jeg vil vite Å, vil du ikke ta meg hjem Jeg vil se Oh, se på meg Å, vil du ikke ta meg hjem Ta meg ned til paradis byen Der gresset er grønt Og jentene er pen Kjør meg hjem (Å, vil du ikke ta meg med hjem) Ta meg ned til paradis byen Der gresset er grønt Og jentene er pen Å, vil du ikke ta meg hjem Ta meg ned Oh yeah Slo meg ned Å, vil du ikke ta meg hjem Jeg vil se Oh, se på meg Å, vil du ikke ta meg hjem Jeg vil se Boy, I'm gonna be bety Oh, oh ta meg hjem Ta meg ned til paradis byen Der gresset er grønt Og jentene er pen Å, vil du ikke ta meg hjem Jeg vil gå Jeg vil vite Å, vil du ikke ta meg hooooooome Baby > swap Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 2. 1/4 takt Neinei! 4/4-takt Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Nå må dere bestemme dere! 1/4 eller 4/4? I slutten av sangen spiller alle dobbelt så fort, Blir også rytmen dobbel da? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Nå må dere bestemme dere! 1/4 eller 4/4? I slutten av sangen spiller alle dobbelt så fort, Blir også rytmen dobbel da? 4/4! At sangen går fortere er pga tempo, altså beats per minute (bpm), ikke nødvendigvis at taktarten endrer seg. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Ok da satser jeg på deg. Hvis jeg får dårlig karakter pga. av dette skylder jeg på deg. Neida bare kødda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå