Gå til innhold

hjelp til valg av kamera.

Anbefalte innlegg

Har jo drevet å sikla på nytt kamera ei stund no.Klarer ikke bestemme meg. Sliter litt med å sjønne forskjellene mellom dei forskjellige.Om noen kan fortelle meg hva jeg skal se etter med dei tinga jeg ønsker hadde jeg blitt kjempe glad. Prøvde å lese https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=296349. Men vet fortsatt ikke hva som blir viktig for meg.

-Det jeg vil er et kamera som reagerer kjapt.Tar flere bilder fort etter hverandre

-tåler vann

-Klarer å ta nærbilder (også gjennom glass)

-tar gode bilder på avstand, gjenngir fargene bra.

-ta gode bilder når det er mørkt. Gjerne mørkt og lyse ting(for.eks fyrverkeri, tivoli o.l)

Et virkelig godt digital kamera:)

Har sett på disse:

-Olympus Mju Tough-8000

-Olympus Mju Tough-6000

-Olympus Mju 1040

-Olympus Mju 1050SW

og og sett på Exilim EX-FH20,men det er ikke vanntett, men kan vel kansje skaffe undervannshus om det vil bli mye bedre enn dei andre:)

Men vet ikke ka som gjør at det andre blir bedre enn det andre forhold til mitt behov, er det dyreste det beste?er jo ikke altid slik heller..håper noen tar seg tid å hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tough 8000 tar 5 bilder i sek, og det er ganske bra. hva 6000 tar vet jeg ikke. BEgge er vanntette, og tilfredsstiller de fleste andre kravene dine vil jeg tro. Når det gjelder å ta bilder i mørke omgivelser er de vel ikke mange kompakte digitalkameraer som er bra på det. 8000 har 12mpix noe som reduserer dets mørkeegenskaper i forhpld til 6000 sine 10, men så har 8000 hakket hvassere bildebrikke, så det er mulig det opphever det. Gå innom en butikk og prøv litt forskjellig er mitt heteste tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...