Torjus Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Noen som har tips til plassering av komponentene i mitt Lian Li kabinett? Skal kjøle CPU og GPU, trenger vel ikke mer enn en singel radiatior da? Tenkte å kanskje gjemme tank og pumpe og kanskje t.o.m radiatoren i bunn? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hvis du ikke skal klokke, så holder det nok med singel radiator ja. Jeg ville nok hivd ut en av harddiskrammene nederst, og satt pumpe og tank der. Tror jeg ville plassert radiatoren bakerst, og snudd viften slik at den suger luft inn i kabinettet, og ut foran. Da får du korte slanger mellom radiator, cpu og gpu, og det bør lett å få pent og ryddig. Pass i så fall på at radiator + vifte ikke kommer i veien for slangene til cpu-blokka. Det er selvfølgelig fullt mulig å ha radiatoren nede, men da er det godt mulig du må kvitte deg med begge harddiskrammene. Dessuten ser det litt trangt ut der. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Kanskje litt seint å svare, men her er det eit godt eksempel på korleis ein kan gjere det Case mod, lian li m. vannkjøling Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Kanskje litt seint å svare, men her er det eit godt eksempel på korleis ein kan gjere det Case mod, lian li m. vannkjøling Hehe, takk for kompliment; gøy å se at folk fortsatt husker ALUminous Blir forresten oppdatering i loggen om noen uker... Lenke til kommentar
rhym Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Her er en idè jeg satt å lekte med til mitt PC-V1010B (litt ekstremt!). Nå skal det jo sies at den radiatoren er litt loco. Og koster deretter. £180+moms. Men skulle ikke forundre meg om den kunne klart seg uten vifter i det hele tatt Ikke sitèr meg på det forresten Blir slik. Rad > CPU > GPU > Pumpe og opp igjen. Så og si vertikalt. Evt andre komponenter NB, mosfet, tank (plasseres ved pumpa, men er nok ikke nødvendig. Radiatoren holder 1.3L vann, så det er nok i systemet). Endret 2. juni 2009 av rhym Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Haha, når jeg ser det kabinettet dær får jeg skittne tanker, DREMMEL Ser for meg en vanntank høyt oppe i systeme, kansje en aquabay, deretter slanger til vannblokkene -> pumpe plassert i bunnen av kabinettet -> X-flow radiator montert på den 12x12 viften som allerede står i kab -> vanntank. Skulle resultere i et system som har minimal sjangs for å få lekasje, meget få vinkler på slanger og minimal sjanse for luftoppbygning. Lenke til kommentar
freonor Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hva skal du kjøle Torjus. En singel radiator holder ikke til CPU og GPU. Med mindre du vil ha 90 grader... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå