Deskjet Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Jeg søkte på nettet etter programmer for nedlastning av mp3. Jeg ble da bombadert av pop-ups etter å ha vært inne på en av sidene. Det ble også automatisk lagt inn en haug med sider under "favoritter", sider jeg ikke hadde vært inne på engang. Det la seg også inn en starside som kommer opp hver gang jeg bruker explorer. Jeg får ikke byttet ut startside under "alternativer for internett", det er den samme som kommer opp igjen etter jeg lukker og åpner exlorer. Siden heter v49164.wflu.com og lar seg ikke fjerne som startside... Noen som vet hva som har skjedd og hvordan jeg kan bli kvitt den?? Jeg har slettet "temporary" og tatt diskopprydning, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Gi maskinen din en omgang med Adaware og spybot! To programmer som fjærner spy vare og annen drit.. Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 28. april 2003 Forfatter Del Skrevet 28. april 2003 Takk for tips! Fant mye dritt de to ja. Fikk fjernet en del filer, men jeg får fremdeles ikke velge startside selv. Når jeg velger "standard" går det greit, men velger jeg en egen, går det ikke. Det legger seg også en ekstra meny under adresse linjen. Denne får jeg fjernet når jeg holder pekeren over "Adresse" og høyreklikker. (Den heter noe så utrolig som "rlbtrgssqps")Det legger seg også en meny over statuslinjen. Må fjerne denne disse hver gang jeg åpner explorer. Forbanna irriterende.... Noen som vet hvordan jeg kan få fjernet dritten?? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Hvis du gidder, ta en formatering du. Slike programmer lar seg praktisk talt ikke fjerne 100%. Ligger fra seg dritt enten du har fjernet de eller ikke Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Norton Antivirus reddet meg den gangen jeg hadde samme problem som deg, etter å ha kjørt både Spybot og AdAware Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Har du noko som heiter for Xupiter innstallert? Onkelen min hadde samme problemet.. Då var det dette programmet og Bargain Buddy som hadde kommet seg inn på maskinen... http://www.wired.com/news/infostructure/0,...7,57467,00.html <- Om Xupiter Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 Jeg klarte å bli kvitt menyen som la seg over statuslinjen, men den ekstra "toolbaren" som legger seg under "adresse-linjen" lar seg ikke fjerne. Lastet også ned et program fra warnet, men det hjalp ikke. Det ser ut som det er lop.com sin nettside som har lagt den ekstra "toolbaren" inn. Det er i alle fall den som legger seg som startside, uansett hva jeg gjør. Jeg gikk selv aldri inn på denne siden, men den kom som en pop-up, jeg lukket vinduet med en gang, men det hjalp tydeligvis ikke... Leste på wired om xupiter, og det er nok det samme som jeg har fått, men i en annen utgave. Leste at man kunne laste ned et program fra xupiter sin egen side, men det stod også at dette hadde gjort ting verre for folk som hadde prøvd dette.... Noen som har vært borti dette som kan hjelpe meg?? Hadde jo håpet å slippe å formatere hele hd på nytt.... Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 Ja, fikk Norton med når jeg kjøpte bredbånd hos tele2. Lastet den ned, og har kjørt søk på hd. Den finner ingenting. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Hmm, jeg løste faktisk mitt problem med å bytte browser bare. Ble lei av å kjempe, og nå har jeg en browser som er SYKT mye bedre enn IE anyway. Greit, greit, det er kanskje ikke det tipset du mest vil ha da jeg vet fortsatt finnes noen idioter der ute som absolutt SKAL ha IE, men Opera er altså MYE bedre. www.opera.com Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Opera Husk å blokke pop-ups da :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 IE er ikke et must for meg, men har man først lært seg et program så vegrer man seg kanskje litt for å bytte. Skal kjempe en del mer og se om f...skapet forsvinner.... Hvis ikke blir det kanskje Opera på meg også. Lenke til kommentar
SiggyT Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 En effektivv stopper av pop-ups er "Pop Up Stopper Proffesional" Den finner du på www.panicware.com Selv om skaden allerede er skjedd er det kanskje en ide å laste det ned etter at du eventuellt har re-installert Windows...... Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Her kan du finne meir informasjon om lop.com... http://www.spywareinfo.com/articles/lop/ Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Gå inn i registere. Kjør-> regedit Så skal du finne noe som heter start page. Prøv å søk. Skriv inn adr. så burde det gå. Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Sjekk under(regedit): HKEY_LOCAL_MACHINE SOFTWARE MICROSOFT Internet Explorer her finner du sikkert det du leter etter. PS (Start Page ligger under Main) Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Takker for mange gode tips, var noe skikkelig dritt dette her!!! Var visstnok ganske upopulær side ifølge spybot. Jeg klarte og bli kvitt den ekstra toolbaren ved å slette den gjennom regedit. Men lop lot seg ikke fjerne uansett hva jeg gjorde... Ad-aware og spybot fant den og jeg slettet og la den til ignore-listen, men den kom tilbake hver gang jeg startet maskinen på nytt. Forsøkte alt som stod på infosiden til spybot, men det ble aldri bedre. Så fikk jeg et tips om en side som heter www.acesoft.net Der hadde de et program som fjernet dritten!! Foreløpig iallefall.... Så får vi se om den kommer tilbake. Uansett, takk for hjelpen, lærte masse... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Ad-aware og spybot fant den og jeg slettet og la den til ignore-listen, men den kom tilbake hver gang jeg startet maskinen på nytt. Valgte du "ignore" i AD-aware? Det vil si at du ber AD-aware om å la dritten få være der og at AD-aware ikke skal bry seg om det... :wink: Lenke til kommentar
Deskjet Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Ops, gikk litt fort i svingene her da......... :oops: :oops: :oops: Men jeg ble kvitt det til slutt. Har nettopp fått meg bredbånd og er ikke vant til all denne dritten som følger med. Hvor ofte kjører dere slik "scanning" av harddisken? Og hvilken erfaring har dere med Ad-aware og Spy-bot, fjerner de det meste av dette? Pop-up filteret som det ble tipset om her fungerer meget bra foreløpig i alle fall... Lenke til kommentar
haakka Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 jeg skanner med addaware og spybot ca to ganger om dagen jeg for å være på den sikre side når jeg spiller cs (litt kiipt med pop-up mitt i en kamp ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå