Joergen93 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 for en stund siden kjøpte en kompis av meg et bateri, men han har ikke fylt det enda. noen som vet hvor man kan fylle det??? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Det skal være rimelig innlysende. skal være 6 plugger eller skrulokk e.l. Sikker på at det ikke er et vedlikeholdsfritt? Lenke til kommentar
Joergen93 Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Det skal være rimelig innlysende. skal være 6 plugger eller skrulokk e.l. Sikker på at det ikke er et vedlikeholdsfritt? jeg mente ikke slik. kan man bare fylle det selv, eller må man gå et sted for og fylle det??? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Sånn ja. Ja jeg ville jo funnet et sted hvor syra ikke kan gjøre stor skade hvis du søler. Lenke til kommentar
Joergen93 Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 ok, takk . vet du hvor jeg får tak i syre henn a?? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 "Syra" er rett og slett destillert vann, dette skaffer du selv ved å koke springvann, kjøpe det på apoteket eller bensinstasjon ol. Lenke til kommentar
Joergen93 Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 sikker?? batteriet er helt tom(helt nytt). skal det ikke fylles med batterisyre?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Jo det skal fylles med syre. Batterivann er for etterfylling. Edit: Og du må ALDRI helle på springvann. Selv ikke etter det er kokt! Endret 13. april 2009 av sedsberg Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Ja jeg er sikker. Kjøp en flaske batterivann på bensinstasjonen du. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Edit: noen var før meg. Endret 13. april 2009 av Blueone Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Batteriet skal fylles med destilert vann(ofte kalt batterivann). Batteriet "omdanner" det destilerte vannen til syre. Korrekt. Lenke til kommentar
Joergen93 Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 kan tenke meg at baterivann er til etterfylling. men hvor får jeg tak i baterisyre henn?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Vet ikke om det selges løst lengre. Biltema hadde før. Er jo bare å høre på diverse bilrekvisitabutikker. Kanskje bensinstasjoner eller steder de selger batterier. Oftest blir de fyllt der man kjøper de. Batteriet skal fylles med destilert vann(ofte kalt batterivann). Batteriet "omdanner" det destilerte vannen til syre. Korrekt. Nye batterier er full-lada og tømt/tørket (for å tåle laengre lagring). Da er det meningen at de skal fylles med syre før de tas i bruk. Dette gjøres oftest der de blir solgt og er ikke noe vanlige brukere gjør. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Vet ikke om det selges løst lengre. Biltema hadde før. Er jo bare å høre på diverse bilrekvisitabutikker. Kanskje bensinstasjoner eller steder de selger batterier. Oftest blir de fyllt der man kjøper de. Batteriet skal fylles med destilert vann(ofte kalt batterivann). Batteriet "omdanner" det destilerte vannen til syre. Korrekt. Nye batterier er full-lada og tømt/tørket (for å tåle laengre lagring). Da er det meningen at de skal fylles med syre før de tas i bruk. Dette gjøres oftest der de blir solgt og er ikke noe vanlige brukere gjør. Da lærte jeg noe nytt. Trodde at batteriet ble fyllt med vann når de var ny også. Til Trådstarter: Tror du burde gå dit kompisen din kjøpte batteriet og be dem fylle det. Ut ifra det jeg har lest på nette, så selges ikke batterisyre til vanlige folk lenger i Norge. Lenke til kommentar
Joergen93 Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 ok. men han kjøpte batteriet på mc-deler.com, Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 ok. men han kjøpte batteriet på mc-deler.com, Da kan han prøve å gå til noen som selger batteri, og høre om de kan fylle for han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå