Sofakommandanten Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Maskinvare: Asus P5N-E SLI Intel E6600 (ikkje overklokka) 2GB OCZ RAM Hiper 580W Nvidia GTX 260 2x WD Raptor i RAID Creative X-Fi Gamer Symptom: Prosessoren hadde veldig høg temp (idle 60*C, load 70*C), så eg monterte vannkjøling på CPU og NB. Etter boot sjekka eg temperatur som nå låg på 40*C. starta cpu stresstest for å sjekka load temperatur, den steig til 45*C og så frøys maskina (merkelig nok rett etter eg kobla til USB kabelen til skrivaren. Den funka fint i ca 5min. Når eg restarta den skrudde alle vifter seg på og fekk grønt lys på hovedkort, men ingen POST beep eller bilde på skjermen. Feilsøking: Skjermkort er heilt nytt, og er testa i ei anna maskin Straumforsyning er også heilt ny, og funka fint i 2 veker Minnebrikkene er flytta på og testa 1 og 1 Alle kontaktar testa Håper nokon kan hjelpa! Endret 14. april 2009 av Sofakommandanten Lenke til kommentar
tundra Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Prøvd uten å ha skriveren tilkobla? Lenke til kommentar
Sofakommandanten Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) ok. har nå demontert heile dataen og sett det saman igjen. kobla ifrå alt som ikkje er nødvendig for boot og prøvd med det gamla skjermkortet og straumforsyninga. Prøvd og å cleara cmos Konklusjonen er at det enten er prosessor eller hovedkort.... problemet nå er at eg ikkje komme på nokon måte å finne ut kva for ein som er defekt... Endret 14. april 2009 av Sofakommandanten Lenke til kommentar
Sofakommandanten Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 dersom eg kopla frå 12V frå hovedkortet tok det 1-2sek frå eg skrudde på maskina til den skrudde seg av igjen. Nå, derimot, skjer det ingenting om eg koble den ifrå. Nordbrua (NB) blir forresten varm etter ei stund. Kjøleblokka til prosessoren virke som har romtemperatur Lenke til kommentar
Sofakommandanten Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 er ingen endring dersom er fjerne prosessoren, går derfor utifrå at det er hovedkortet. Er det nokon som kan bekrefta dette før eg sender den inn? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Det er mest sannsynlig hovedkortet, de ryker også oftere enn prosessoren. Jeg ville sendt inn hovedkortet, selv om du ikke har noen garanti for at ikke prosessoren (også) er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå