ZitHless Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Hei, som nevnt på emnetittel så får jeg ikke lyd i bakhøytalerne:S Har 5.1 surround, med en denon fortserker koblet til dataen med en 10m optisk kabel, hadde en litt eldre denon førsterker før denne her, der jeg heller ikke fikk lyd i bakhøytalerne.. Så jeg trodde jo naturlig at portene rett og slett er blidd ødelagt, så jeg kjøpte en ny brukt denon forsterker hos et familiemedlem, men får ikke lyd i bakhøytalerne her heller.. Har "surround" modus på fortserkeren, og har prøvd "Edward saksehand" både på datamaskinen og via xbox og jeg får ikke lyd i bakhøytalerne.. Får lyd i center og front så jeg skjønner ikke helt hva jeg kan ha gjort feil.. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 har du sjekket at både PC og forsterker er instilt på 5.1 å ikke har bakhøytalerene "slått av"? Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 (endret) hvordan får jeg sjekket det, at bakhøytalerne er "slådd på" på datamaskinen? er sikker på at dem ikke er slådd av på førsterkern ja, da jeg har testet flere forsterkere. Har et Creative x-fi lydkort snart da, så får vel flere valg der med surround og greier, har ikke nå "kontroll panel" i det integrerte lydkortet, da jeg har installert drivere til x-fi kortet tiligere før mitt gamle ble ødelagt, og da ble "sound max" kontroll panele borte... det som va før. Endret 13. april 2009 av ZitHless Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 har du en testfunksjon på forsterkeren, bare for å sjekke at problemet ikke ligger der? Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 den har ikke det:S Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) På de fleste litt mer avanserte dvd/blueray spillere så har du mulighet for å velge om du vil dekode signalet sånn at det passer med høytaleroppsettet ditt, om det er med 2 front, 2 front + senter, 2 front + senter bak osv. Så regner med det er mulig på PC'en og akkurat hvor i menyene det er må du nesten finne ut selv. Samme mulighet har du nok i forsterkeren og. Men siden du har hatt samme problemet med to forsterkere er det vel trolig å tro at problemet ligger på PC'en. Regner med du har sjekket at bakhøytalerene og tilhørende kabler funker? Har du mulighet for å teste med en DVD spiller kanskje? edit: Ser du har forsterkeren innstilt på sourround. Den skal stå på digital inn eller noe i den duren. Sourround instillingen pleier å være for å gjøre om stereo signal til 5.1. Altså bare noe tulle greier som du ikke burde bruke Det skal stå Dolby Digital eller DTS i displayet på forsterkeren når du starter filmen. Endret 14. april 2009 av kule-ku Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 kjører Dolby Prologic på forsterkeren hehe.. Får se hva jeg finner ut når x-fi kortet kommer, da har jeg en del muligheter på datamaskinen med tanke på surround osv: p Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Prologic er for analoge signal. Står den på det når du kjører digital (gjennom optisk) så vil ting bli litt tilfeldig. Pass på at forsterkeren er innstilt på at den får digitale signaler på den inngangen du bruker. Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 jada, den står på digital på den ingangen jeg bruker via datamaskinen.. hmm.. Kan alltis prøve vanlig audio kabel (analog) og test ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå