Gå til innhold

[Løst]Brann - Tromsø rødt kort?

Kjuagutt

Anbefalte innlegg

Veldig stygg takling, http://img14.imageshack.us/img14/9244/utennavnj.png, viser at han treffer knea til Lindpere.

Veldig farlig spill, mener rødt kort var på sin plass, men hadde ikke blitt så sur om det ble gult.

Gylfi skulle vært utvist, mens seqeira ikke gjorde noe galt. Hva han kunne gjort hvis han ikke ble stoppet kan ikke gi rødt kort.

Jeg prøver se så nøytralt som mulig selv om jeg heier på TIL :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At jeg mener lindpere skal ha rødt er for å gi fingen til publikum, veldig usportslig. Det bilde som blir vist og du påstår han treffer kneet? Se etter, foten til Austin er godt under sokkehøyde, og så sant ikke Lindpere ikke harsokkene unormalt høyt oppe er det da godt under kneehøyde.

Gylfi tar i et tak, ja, og bør nok ha karantene. Sequeira prøver på det samme mot Bjørnsson, men Bjørnsson har i motsettning mye bedre balanse.

Joda, PL slår dessverre mer å mer ned på harde reine taklinger, men det er stort sett dommere aleine, supportere, og kommentatorer gjør langt fra det samme. Og der klarer FA og gripe inn når dommeren gjør feil, noe NFF ikke tør!

Lenke til kommentar

Når man stempler noen i kneet er det soleklar utvisning.

Bergenspublikummet fremstår kun som dårlige tapere i denne sammenhengen, litt mer ydmykhet hadde nok vært klokt.

Brann tapte fortjent, og ble frustrerte over resultatet, og da kokte det over for spillerne, noe som resulterte i flere stygge situasjoner.

Lenke til kommentar

Det at Brann taper kampen er fordi de gjør en dårlig kamp. Ingen i Bergen har lagt skjul på at første omgang var helt elendig.

Det dommeren og NFF presterer fører til at Austin må stå over de neste kampene, noe som er veldig trist. Og det er derfor Bergensere er sure. At du gjør en dårlig kamp går ikke ut over neste kamp, men det gjør ett feilaktig rødt kort.

Lenke til kommentar

Men det var jo ikke feilaktig, og det er det bare dårlige tapere som hevder at det var.

Fyren stemplet motstander i kneet med strake bein, da er det bare en måte det ender på, og det er rødt kort.

Dersom Austin hadde vært Sandefjord-spiller hadde han fått en langvarig karantene. Så jeg synes dere skal være fornøyde med å ha sluppet billig unna.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Om du ser etter i taklingen ser du at foten er langt under kneet. Se blant annet på sokkehøyden til Lindpere. Nei, norsk fotball blir mer og mer pinglete. Det er trist at gode deffensive spillere skal bli straffet fordi vi har pinglete fintegale spillere.

Lenke til kommentar

Jeg synes det høres ut som du har utrolig dårlig vurderingsevne, som preges av at du er fanatisk brannsupporter, og det resulterer i direkte usaklige utspill.

Er det greit at vi er enige om at han stemplet han "bittelitt under kneet, rett over der leggskinnets øverste kant slutter", var det nøyaktig nok?

Alle som ikke er fra Bergen ser at det er en ufattelig stygg takling, det må du bare leve med. Du gjør deg selv bare dum ved å fortsette å hevde at så ikke var tilfelle.

Brann var heldige mot Tromsø, først annulerte dommeren et mål som burde vært godkjent, og deretter fikk Brann to tvilsomme straffer.

I realiteten kunne denne kampen endt med femmålsseier for Tromsø.

Da synes jeg det er direkte barnslig av Branns supportere med Davy Wathne i spissen når de da sutrer over at dømminga var sånn og sånn.

Hva med alle de andre lagene som Sandefjord og Aalesund, når disse avgjørelsene går de i mot? Sutrer de? Nei, de spiller videre.

Brann derimot, de tror de skal kunne sutre seg til at avgjørelsene blir endret.

De blir som trassige små barn som vil ha viljen sin.

Bergenspublikummet bør heller innfinne seg med at de var dårligere enn motstanderen.

Branns stall er tilsynelatende ujevn, og uheldigvis har de fleste spillerne det til felles at de er temposvake og lite bevegelige.

Spillerstallen til Brann minner mye om det HamKam hadde til rådighet i fjor - noe resultatene også viser.

Lenke til kommentar
Jeg synes det høres ut som du har utrolig dårlig vurderingsevne, som preges av at du er fanatisk brannhater, og det resulterer i direkte usaklige utspill.

Det var ikke en ufattelig stygg takling. De fleste som ikke er brannhatere ser at dette er en knallhard klarering, som kan oppfattes som en stygg takling av brannhatere. Perssons takling på Bakke i fjor var en ufattelig stygg takling. Når knottene treffer under kneet til Tromsøspilleren, ser det ut til at mye av kraften i "taklingen" er brukt på å klarere ballen 0,3 sekund tidligere.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=571757

Jeg tar sterk avstand fra bruken av "KjuaGutt" som nickname på dette forumet, all den tid Branns voldelige hooligangruppe kaller seg TjuaGuttene Bergen.

Jeg mener dette vitner om antisosiale og voldelige holdninger som ikke er akseptable i dagens samfunn.

På tidspunktet for diskusjonen tidligere var jeg ikke klar over at begrepet "KjuaGutt" i fotballsammenheng var snakk om en voldelig supportergruppe som reiser landet rundt for å utøve vold, jeg har siden blitt gjort oppmerksom på dette gjennom VG's artikler, og jeg må si det er svært skuffende at en deltaker på dette diskusjonsforum velger et slikt voldsbasert navn.

Lenke til kommentar

En snever tolking for en østlending kan være f.eks. fantegutt. Ble gjerne brukt om barn i bauekorps, eller buekorps for dem litt penere fruer. På samme måte som en rævadilter gjerne ble brukt om barna som var for ung til å være med i selve buekorpset, men fulgte etter korpset.

Jeg fikk innkalling til jobbintervju en gang. På bekledning stod det "cassual", uten at jeg ropte ut i vemmelse at dette var en fellesbetegnelse på voldelige hooligans.

Ideal vekker hos meg avsky på grunn av linken mot Hitlers tanker om rundt det ariske menneske. Jeg mener bruk av dette som brukernavn vitner om ignoranse ovenfor alle som har blitt undertrykket og forfulgt fordi dem ikke passet med idealmennesket ...

Kjuagutt

Kjuaguttene er vi meget stolte av! Dette er gutter som er spesielle for Bergen, og for folk utenbys fra er de ofte synonyme med bergensere. De har et stort hjerte, glimt i øyet, en frisk, freidig og treffende replikk, og en sterk rettferdighetssans. Kjuaguttene finnes ingen andre steder enn i Bergen, og de er hjertelig tilstede på Brann Stadion som våre viktige støttespillere.

Fra Brann.no - Brann sin hjemmeside...

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Til dere som skulle ha den minste mistanke om at jeg har noe med hooligans eller casuals miljøet å gjøre, NEI! Eg er bergenser og fotballsupporter. Tar sterk avstand fra de slosskampene i disse casualsmiljøene.

Kjuagutt er urbergensk utrykk for at du er en bergensgutt. Det har ingen ting med casuals å gjøre egentlig. Disse såkalte casualsene missbruker navnet, og gir dessverre navnet ett dårlig rykte.

Men kjuagutter og casuals har ingenting med hverandre å gjøre!

Som sagt, jeg tar sterkt avstand fra casuals miljøet, og det er ikke derfor jeg har tatt navnet, men fordi jeg er stolt bergenser!

Jeg liker tøft og fysisk spill på banen, men ikke unfair spill. Derfor syns jeg Austin er en god spiller, på samme mener jeg vi supportere bør handle, det kan gå hett for seg i kampens hete, men usportslige kommentarer eller sanger mener jeg man bør holde seg for god for. Tenker på sanger som "Sønn av en hore" til B.H. Riise, "Reis hjem som i 45", til Uwe Rüssler.

Endret av Kjuagutt
Lenke til kommentar

Da ser det ut som sakens siste dager er talt. Høgmo får sin straff, Nilsen for en irrettesettelse, Gylfi og Sequeira slipper straff, når begge slipper er det like greit. Lindpere får også en bot på 7500 for å vise fing til publikum. Mye ser greit ut, eneste er det røde til Austin som jeg fortsatt er uenig i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...