Gå til innhold

AMD misliker kjølepasta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke shin etsu den råeste goopen da?? Da gjør det ikke noe slik sett, men det gjør noe for meg som alt har klint på artic silver 3...

Det er rett og slett for idiotisk, ikke så idiotisk som intel sitt forslag om å legge inn sperre for klokking, men ikke veldig langt unna..

Lenke til kommentar

Vel, hvis man av en eller annen grunn skal sende tilbake en prosessor, er det vel vanlig å vaske den ren for goop? f. eks med TIM-clean.

Hvordan vil da AMD finne ut om du har brukt den rette goopen?

Selv bruker jeg arctic silver, men når cpu er vasket ren kan ingen si hva slags goop jeg har brukt.........

Hmmmm

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg arctic silver, men når cpu er vasket ren kan ingen si hva slags goop jeg har brukt.........

Hmmmm

Jepp. Hvordan i all verden skal de finne ut det?

For å være på den sikre siden kan du alltids kline inn litt "riktig" kjølepasta før du sender den inn. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

I Norge er det aprilspøk den første og den siste dagen,henholdsvis 1.april og 30.april(30.april er et sjeldent fenomen da). Enten er du treig med spøken eller kanskje du er litt for tidlig ute desertglow ? :lol:

Lenke til kommentar

må vel si meg enig med AMD, den goopen (silver ditt og datt) er ikke bedre enn de vi ser på kjølerene vi får kjøpt.

vel min erfaring så langt og det gjelder da ca. 15 cpuer.

med det mener jeg det er meningsløst og kjøre dyr silver shite på

kjøleren hvis du da ikke sliper kjøleren også.

vel hvorfor bruke dyrebar tid på slik bullshite ? bedre og bruke

goopen som sitter på fra begynnelsen av :D

Lenke til kommentar

Dette KAN være et problem for Komplett, MPX, PS-data & co som skal ha sine garantiutlegg refundert fra AMD, men ikke for deg og meg. Hvis du mot formodning skulle ha behov for å reklamere på en CPU har du ditt på det tørre FORDI:

Du har kjøpt dingsen av en butikk i Norge.

Du klager til butikken du kjøpte den fra.

Norsk forbrukerkjøpslov regulerer dine rettigheter i dette tilfellet,

og jeg er ganske sikker på at retsvesenet vil gi deg medhold i at

så lenge ditt valg av kjølepasta ikke har betydning for skaden er det ikke

ditt problem.

At det er på grensen til svindelforsøk fra AMD sin side er en helt annen sak.

Forbrukerkjøpsloven er for øvrig det beste argumentet for å tenke seg om to ganger før man kjøper noe som koster noen kroner på utenlandske websjapper.

Lenke til kommentar

Tror vel det er mer snakk om problemer med folk som pøser på med for mye kjølepasta, og som ødelegger CPU pga. det... Er ingen spesial garanti fra AMD som overkjører norske kjøpsloven så det er ikke noe å bekymre seg om, med mindre man planelegger å svi av CPU`en da.. litt annen sak da.. :)

Lenke til kommentar
I Norge er det aprilspøk den første og den siste dagen,henholdsvis 1.april og 30.april(30.april er et sjeldent fenomen da). Enten er du treig med spøken eller kanskje du er litt for tidlig ute desertglow

Vel, jeg har ikke sett innholdet i denne artikkelen avkreftet noe sted, og artikkelen er ikke datert 1. april. The Inquirer skriver også om denne nyheten, og selv om de kanskje ikke kan kalles Washington Post, er det mye sant i det de skriver.

Lenke til kommentar

Dette er nesten like idiotisk som om BMW hadde gått ut og sagt at garantien på bilen forsvant, dersom man ikke brukte én bestemt kjølevæske.. Elendig forsøk på markedskontroll etter min mening. Men så er det om dette er sant, da det ikke er informasjon om dette på AMD sine sider.

Dersom dette er sant, kunne like godt slagordet til AMD (MAD..) vært "Sponsored by Shin Etsu" :roll: (Det er kanskje dette deres SSE står for, og ikke SSE som på Intel Pentium 3/4 :wink: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...