Gå til innhold

Streaming av video og hva som får det til å fungere...

Anbefalte innlegg

Følger med på MotoGP(motorsykkelracing) og har abonnement på www.motogp.com som flere andre har. Disse sender stream over flash, og har gitt hakkete bilde på mange pc'er, og dette vet jeg ettersom jeg har samhørt med andre på andre forum. Jeg tenkte så smått at dette måtte være leverandørens levering det var noe problemer med, men det var det ikke.

Jeg vet ikke akkurat hva som var løsningen, men JEG fikk hvertfall løst det, men ikke de fleste andre. Derfor tenkte jeg å spørre her om noen kanskje har en løsning.

Hvertfall, det jeg gjorde var å gå bort i fra Internet Explorer først og fremst. Innstallerte så nyeste Flashplayer på www.adobe.com, endret innstillinger i mediaplayer hva videoacceleration anngikk. Skrudde videoacceleration i DirectX til maks. I tillegg har jeg nyeste pakke fra K-Lite Mega Codecpack.

Nå hakker ikke bildet i Google Chrome eller Firefox, men fortsatt det samme i Internet Explorer.

Min løsning ga tydeligvis ikke ønsket resultat hos alle, så da lurer jeg på om noen andre her inne kan komme med en... løsning.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel om de har gjort det samme som deg og det ikke fungerer i Fx og Chrome, noe som det gjør for deg, så er det jo godt mulig at de har noen andre utslagsgivere.

Oppdatering, eller helst avinstallinger og installering av Flash Player er vel det beste jeg kan komme på i en slik situasjon. De fleste skal ha nok av prosessorkraft og netthastighet i disse dager for at ting skal gå fint gitt at strømmen er ferdig buffet.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...