Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om p-piller og manglende lyst/slapphet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har vært sammen med dama mi i mange år nå, men en del måneder siden )mellom 6 eller 5) begynte hun på p-piller, og siden da har det gått en smule nedover med sexlivet, iallefall for min del. Før hadde vi sex minst 2 ganger i uken, ofte flere. Men omtrent en måned etter hun begynte på pilllen koste vi ikke mer enn maks 1 gang i uken, og sist nå gikk det 3 uker mellom at vi gjorde noe som helst seksuelt.

 

Dette er kanskje ok for noen, men jeg føler iallefall at det blir litt lite.. Jeg er en temmelig seksuell person, og når det går så lang tid mellom hver gang fører det til at jeg bare hinter mer og mer til dama om at jeg har lyst til å kose. Og da føler jeg igjen at jeg presser henne. Og dermed kommer vi inn på et annet problem.

 

Dama mi liker at jeg er den som "dominerer" henne litt, at jeg tar henne med litt makt. Hun sier at hun ønsker sexen vår skal være litt mer spontan og ikke så planlagt hver gang, men hver gang jeg hinter til at jeg vil kose med henne trekker hun seg bare unna med en spøk og fleiper det unna. Jeg greier ikke tolke om hun aldeles ikke vil ha sex, eller om hun bare prøver å få meg til å ta henne med litt "tvang". En annen ting er at vi før brukte å sende en del skitne sms'er eller mms'er av å til, men disse har det også blitt mye mindre av den siste tiden..

 

Hun blir også svært fort trøtt om kvelden, og om vi ser film eller ligger på sofaen kan hun godt sovne som en stein før klokka har blitt elleve. Rettere sagt., hun gjør det hver gang. Jeg kunne godt tenkt meg litt kos om kvelden, men hun er alltid for trøtt til det. Og om jeg prøver å ymte frempå om litt spontankos tidligere på dagen trekker hun seg som oftest bare unna med spøk/smil etc. Så dermed blir det som oftest til at vi bare har sex når hun legger opp til det, noe som er litt sjeldent for min smak..

 

Derfor lurer jeg, er det slik at man drastisk mister sexlysten når an går på pillen? Og kan det at hun blir så trøtt om kveldene ha noe med at hun bruker pillen å gjøre? Håper noen tar seg bryet med å lese denne blokken av tekst, for jeg kan trenge noen svar. Jeg bør vel ta opp dette med dama også, men jeg vil vente litt med det. Føler bare ennå sterkere at det kun er jeg som er opptatt av detr seksuelle da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommunikasjon er en viktig del av forholdet. Sier hun hvorfor hun ikke vil ha sex noe mer? Gidder hun ikke? En kjent bivirkning av p-pillen er at den hos enkelte dreper lysten på sex. Prøv en annen p-pille eller ta en prat med fastlegen om dere kan prøve andre prevensjonsmetoder.

Lenke til kommentar

P-piller er et både dårlig og farlig prevensjonsmiddel. Du kan få blodpropp,i de verste tilfellene kan du dø. Men tilbake til spørsmålet ditt!

Snakk med kjæresten din. Det er hun som har svarene. Jeg skjønner utrolig godt at du blir frustrert,men da må du få henne til å åpne seg.

På en måte tror jeg at p-pillene kan ha noe med dette å gjøre. Hvis ikke er hun kanskje lei(?).

Her er det nok bare å snakke meg jenta selv!

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti noe av det samme med dama mi, og det var 2 grunner til det.

 

Hun skiftet p-pille merke og det hjalp litt, det med sexlysten kan vær flere grunner til. Prat med henne.

 

At hun er slapp om kveldene trenger ikke å vær pga p-pillene, men for lite jern i kroppen, noe som mange jenter er plaget med.

Be henne ta en tur innom legen for å få målt jern-lageret i blodet, er det lavt så må hun ha i seg jerntabletter.

 

Håper dere finner ut av det.. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...