Triplejack Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg instalerte nylig ubuntu 9.04 betaen etter at Xp ikke ville boote opp lenger. Tenkte at jeg like gjerne kunne prøve. Alt viste seg å fungere ut av boksen, og jeg vil si at jeg liker Ubuntu veldig godt og vil bruke dette som Os fra nå. Jeg har noen problemer, det første som irriterer meg er at torrenter går tregt og er veldig varierende i hastighet. Jeg har en fiberlinje på 10 mb så det er ikke det som er problemet. I xp dro jeg hastigheter opp mot 1 mbs, men i Ubuntu er det varierende. Noen ganger laster jeg ned på 1 mbs, andre ganger ligger den og surmuler ned på 10 kbs. Jeg prøver samme torrent på en annen xp maskin hjemme og får gode resulteter. Noen ganger virker det som at transmission ikke liker å bli sett på. Med en gang jeg drar opp vinduet farer hastigheten fra 1 mbs til 10 kbs. Hva er dette for noe, og hva kan jeg gjøre? På transmission står det at porten er ok. Om jeg må åpne en port aner jeg ikke, dessuten har jeg mangler jeg kunnskapen. Så er det flash. Hvis jeg skal se en flashvideo på nettet hakker det utrolig mye, er det noe jeg kan gjøre for å sørge for at videoen går mer smooth? Jeg håper at noen kan hjelpe meg. Jeg har googlet litt rundt, men synes det til tider er vanskelig å forholde seg til hva som står der, dessuten er jeg ikke helt sikker på hva som er problemet. Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Prøv med 'deluge'. Du finner den i pakkebrønnen. Deluge er jeg veldig godt fornøyd med, har aldri likt transmission igrunn Flash er veldig relatert til hvilken video-driver du bruker. Hvilket skjermkort/chipset har du? Endret 13. april 2009 av Janvi Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Enig med Janvi, har en bedre opplevelse med Deluge enn med Transmission. Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Er det mulig, hastigheten ble jo kjempebra nå. Jeg må bare takke og bukke for denne herlige torrent-klienten. Er transmission bare drit eller? Så til flash, jeg husker ikke hva slags skjermkort jeg har. Det er et ati et eller annet. Chipset er jeg faktisk litt usikker på hva er... Men takk for god hjelp så langt =) Må legge til at jeg ikke vet hvor jeg finner informasjonen Endret 13. april 2009 av Triplejack Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Er det mulig, hastigheten ble jo kjempebra nå. Jeg må bare takke og bukke for denne herlige torrent-klienten. Er transmission bare drit eller? Kan være at den ikke støtter noen av de mer "avanserte" teknologiene for å finne peers eller slå igjennom NAT, eller rett og slett en bug. Det skjer jo innimellom det også, spesielt i beta-programvare. Så til flash, jeg husker ikke hva slags skjermkort jeg har. Det er et ati et eller annet. Chipset er jeg faktisk litt usikker på hva er... Du har innstalert flash fra pakkebrønnen sant? Har du aktivert propritær driver til skjermkortet ditt? Den finner du under "Hardware Drivers" under System -> Administration. Ofte er den til stede oppe i høyre hjørnet også. Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Jeg har såklart instalert flash, gjorde det riktignok ikke fra pakkebrønnen, lasta ned en deb-fil, men regner med at det blir det samme. Da jeg brukte "find hardware drivers" med en gang instalasjonen av ubuntu var ferdig, fant den bare drivere til det trådløse kortet mitt. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Da har du sannsynligvis en av de kortene som ikke lenger er støttet i Ati sin propritære driver "Catalyst". Er igrunnen ikke sikkert at det er driveren som er problemet uansett. Hvordan går det å spille av filmer ellers? Har du forsøkt i en annen nettleser også? Sjekk også CPU-bruken når du ser på flash (med System Monitor eller hva den heter). Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Alt av filmer bortsett fra flash fungerer som et skudd. Jeg har ikke prøvd noe annet en firefox, men hvilke andre nettlesere har vi? Jeg tørr å huske at jeg har et readon kort, så har prøvd å legge inn de driverne fra legg til7fjern greia. Skal se hvordan det fungerer etter en restart Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Da tror jeg ikke at skjermkortdriverene er problemet, og du kan fort rote deg opp i mer tull ved å prøve å endre noe på de. Jeg bruker Opera, den er jo verdt et forsøk. Det finnes også en haug andre nettlesere, av varierende kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå