perand49 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Dette er en typisk garasjebil som mer "står enn går i stykker" ! ! I fjor , etter 25 feilfrie år, begynte den å konstant småfuske på varm motor ...... og ved varmstart må den virkelig dras på starteren før den motvillig kommer! Kaldstart og full gass (varm motor) har ingen problemer! Tror den har Bosch K-Jtronic system. Lyder dette kjent for noen der ute? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Har du prøvd å bytte pluggene? Hvis det er som du sier, at den har vært feilfri med de samme pluggene i 25 år, så er det kanskje på høy tid å bytte dem. Hvis ikke, så kan jeg sikkert kjøpe den. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det er ganske mange deler i et k jetronic system som kan gi sånne feil. Sist jeg var borti et lignende problem på et sånt system lakk det fra kaldstartdysa, men det var en prosess for og finne ut det. Jeg ville sjekka avgass/tenning justert den og tatt ting derfra. Kan høres ut som han går med alt for feit blanding. Lenke til kommentar
perand49 Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Det er ganske mange deler i et k jetronic system som kan gi sånne feil. Sist jeg var borti et lignende problem på et sånt system lakk det fra kaldstartdysa, men det var en prosess for og finne ut det. Jeg ville sjekka avgass/tenning justert den og tatt ting derfra. Kan høres ut som han går med alt for feit blanding. Lenke til kommentar
perand49 Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Har du prøvd å bytte pluggene? Hvis det er som du sier, at den har vært feilfri med de samme pluggene i 25 år, så er det kanskje på høy tid å bytte dem. Hvis ikke, så kan jeg sikkert kjøpe den. Det er jo litt flaut å innrømme at jeg faktisk aldri har skiftet plugger, men som unnskyldnig sier jeg at jeg ikke har kjørt mer enn 25000km på alle disse årene......men nå blir de skiftet! Lenke til kommentar
perand49 Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Det er ganske mange deler i et k jetronic system som kan gi sånne feil. Sist jeg var borti et lignende problem på et sånt system lakk det fra kaldstartdysa, men det var en prosess for og finne ut det. Jeg ville sjekka avgass/tenning justert den og tatt ting derfra. Kan høres ut som han går med alt for feit blanding. Dette var et interessant tips og det passer godt inn i min opplevelse av feilen! Jeg sitter nå å ser på et skjematisk bilde av innsprøytnings-systemet har da to nye spørsmål siden du har erfaring: 1. Vet du hvor denne ventilen sitter på min type bil? 2. Den ser ut til å være elektrisk styrt....... er den type av/på ventil eller trinnløs....... og kan jeg teste den feks. ved å blokkere/fjerne den når motoren er varm? Eller kanskje bare skru den ut ved varm motor å se om den legger? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Enkleste løsning først! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå