hYLeAPe Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Hei Har lenge hatt en forsterker liggende. Brukt litt fra og til. Nærmere bestemt en Denon PMA-717(se PDF nedenfor). Det jeg lurer på er om den er i stand til å drive et par nye høytalere? Har den teknologien som trengs? Vil det bli god lyd? Og selfølgelig, hvilke høytalere burde jeg velge til den? Jeg har et budsjett på ca 2500-3000 på høytalerne, evt litt mer om det er mye å hente på kvalitet for pengene. PDF under er en servicemanual jeg fant på et nettsted. Alt av viktig info bør finnes der. Service Manual PDF Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Den forsterkeren funker sikkert helt fint, det eneste som kan vere ett problem er om kondensatorene har tørket ut, dette skjer visst somoftest når den ikke brukes på lenge. ellers skal du ikke se bortifra at den låter helt fint. Det finnes ikke noe teknologikrav, og gamle forsterkere pleier også å ha bedre dimensjonerte strømforsyninger. du kan kjøpe elektrorens på biltema og rense den litt innvendig. ellers kan du ta en tur på komplett.no, de har endel høyttalere nå, kommer an på hva du liker av lyd, klar eller bass? husk å kjøpe 8 ohm, såg ut til at den var ment for det i manualen. Endret 13. april 2009 av member-63169 Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 takk for fint svar. Har tenkt litt på Dali Concept 1? Vil denne forsterkeren kunne få de til å yte bra? Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Tror nok det skulle gå helt fint, men du vil nok ikke få den dypeste bassen, men til vanlig lytting tror jeg nok det skal gå helt fint. du kan jo ta å høre på dem på hifiklubben og se om du liker dem. såg de hadde litt lav følsomhet (trenger mer watt for å spille høyt) men 2 x 35w rms som forsterkeren din er på skulle nok holde. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Det jeg lurer på er om den er i stand til å drive et par nye høytalere? Har den teknologien som trengs? Vil det bli god lyd? Dynamiske høytalere har endret seg veldig lite på 100 år, så alle audioforsterkere kan drive moderne høytalere. Servicemanualen sier at uteffekten er 2x35W i 8Ohm RMS-målt. Det er omtrent det samme som en moderne 5-kanals surroundforsterker til 2000,- kr. Tror nok Concept 1 vil fungere bra. Du kan også vurdere XTZ 93 WMT Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Takk for gode svar Tidligere drev denne forsterkeren et par KEF C-serie høytalere (LINK) *Desverre ødelagt* Disse ga etter min mening veldig god bass til størrelsen. Samtidig som de etter mine ører spilte veldig greit. Hva er det beste stedet å kjøpe? Hifiklubben? En eller annen nettbutikk? Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Takk for gode svar Tidligere drev denne forsterkeren et par KEF C-serie høytalere (LINK) *Desverre ødelagt* Disse ga etter min mening veldig god bass til størrelsen. Samtidig som de etter mine ører spilte veldig greit. Hva er det beste stedet å kjøpe? Hifiklubben? En eller annen nettbutikk? Prøv surround.no og avshop.no også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå