Gå til innhold

Skal bygge pc for kamerat

Anbefalte innlegg

Han lurer på om disse delene passer sammen, eller om noe som bør byttes ut med noe annet?

Thermaltake A1607 Volcano 11 Xaser Edition SocketA (max XP3400)

THVOL11X pris Webpris 292.00

Viewsonic P90F 19" VSP90F 2638.00

ASUS DVD-E616 DVD 16X/48x CD Retail intern IDE

407.00

Standard 1.44Mb 3.5" floppy black

199.00

Western Digital Caviar XL WD1200JB 120Gb 7200rpm Special Edition

1201.00

Chieftec DA-01B-D Dragon FullTower Black 360W ATX

903.00

TwinMOS Original 512Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 640.00

Logitech MX500 Optical PS/2&USB Retail

417.00

Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition, black

365.00

AMD Athlon XP2800+ Barton 2083MHz/2.08GHz 128/512Kb 333MHz 0.13 bulk 2051.00

EPoX EP-8RGA+ nForce2 6PCI 1AGP8x 3DDR-DIMM UDMA133 LAN USB2.0 6CH-Audio SocketA ATX 1268.00

Sapphire ATI Radeon 9700Pro 128Mb DDR TV-out DVI Retail AGP

2980.00

Totalt exkl moms 11345.97 10775.00

Totalt inkl moms 14069.00 13361.00

På forhånd TAKK! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan spare 200 kr ved å bytte fra WD til Maxtor denne uka, tilbud på komplett.

Og du kan også spare en hundre lapp eller 2 på å kjøpe Epox EP 8rda+, samma kortet, men uten innebygd skjermkort som du ikke har bruk for.

Edit: 9800 har ikke kommet så vidt jeg vet, og 9800pro koster 5000, som er ganske bortkasta syns jeg.

Lenke til kommentar
Hold deg til 1 512 brikke gutt! Den lille extra ytelsen med 2 * 256 brikker skal du vurdere opp mot oppgraderingsmulighetene ved senere anledning. Og for all del tilføy at TwinMOS brikka MÅ være m/winbond :) Du vil ikke andre da denne er OC vennlig som bare d :p
:yes: Helt enig, skulle til å si det selv :D
Lenke til kommentar

Bare sørg for å ha kameraten med under byggeprosessen og forklar han litt om riskene. Han får jo ingen garanti på maskinen, og statisk elektrisitet inntreffer jo som kjent når man trenger det minst. Det samme gjør maskiner som oppfører seg merkelig. Mener ikke å være overdrevent pessimistisk, men shit happens og det koster penger og/eller fører til misfornøyde eiere. Det skal mye til før jeg bygger en maskin for kameraters penger uten at de er med underveis og er med på leken.

Lenke til kommentar
Bare sørg for å ha kameraten med under byggeprosessen og forklar han litt om riskene. Han får jo ingen garanti på maskinen, og statisk elektrisitet inntreffer jo som kjent når man trenger det minst.

Såklart får han garanti på maskinen. Du bryter ikke garantien ved å bygge en PC selv. Kun vis du fysisk skader komponentene selv at du bryter den, eller at du bryter visse forseilinger.

Lenke til kommentar

databutikken er jo en gammel bedrift, og dem sender til 3forskjellige land så er vell sjangsjene heller små for at dem går konk. Jeg bestilte selv alle mine deler derfra i fjor sommer og var kjempefornøyd med behandling av bestilling å sending. I tillegg fikk jeg et defekt skjermkort. Sendte mail til dem og fikk beskjed dagen etterpå om å sende det inn, og en uke etterpå var det erstatta av en bedre modell. Noen har gode erfaringer med databutikken, noen dårlige. Tror dette gjelder for de aller fleste nettbutikker i dag!

Lenke til kommentar
jeg synes du kunne tatt ett billigere kabinett siden thermaltake er ganske dyrt så er de stygge i tillegg. Angående butikk burde du lese hva brukerne av den butikken har skrivd om den. Jeg var ikke fornøyd

Hvis du ser på lista er ikke Thermaltake ikke nevnt, han skal ha Chieftec. Jeg skal nevne det med diverse erfaringer fra databutikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...