Lefse Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Kan noen slette denne tråden, da jeg anser den som løst? Endret 20. juli 2010 av Lefse Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Du vil jo få et problem med frakten. Jeg antar at motorolje må sendes som spesialgods, og det koster mye. Kjøp olje på Felleskjøpet, der får du grei olje til en grei pris. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 http://oljelageret.no/shop/osc/?language=no Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Jeg var inne på den nettbutikken du linker til der, men med frakt medregnet i prisen, så koster det like mye som på en bensinstasjon. Grunnen til at jeg er ute etter en nettbutikk, er fordi jeg bopr utpå landsbygda, med et begrenset utvalg av lokale forhandlere av motorolje. Nå kjører jeg over 20 000 km i året, og jeg innrømmer at jeg er ivrig med gassen til tider, så jeg vil jo ha en olje som gir god beskyttelse av motoren. Er det noen oljemerker som er merkbart bedre enn andre, eller er det stort sett samme smørja, bare i forskjellig innjpakning? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Mobil 1 sies jo og være gromm olja. Castrol skal også være gromt. De 2 siste verkstedene jeg har jobba på har dem brukt en skikkelig billig dritolje 10-40 som er lagd av Esso sies det. Jeg har mine tvil da olja koster 8 kr literen inn og aldri sett et ord om esso. Men samma hva dere mener om dårlig olje osv har vi aldri hatt reklamsjon eller problemer etter og ha fylt den. Så lenge ikke det er snakk om longlife har vi fylt den olja på alt som er samma hvor ny bilen er. Aldri vært noe problem og de har brukt olja i godt over 10år. Jeg skjønner dog at folk ikke vil ha den olja når dem vet prisen på den. Bare for og si en god olje du lett får tak i så kjøp f.eks Statoil Lazerway 5-40. Vet ikke om mekonomen sender, men de skaffer 20 liters fat med castrol så har du en stund. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Pleier å kjøpe 10-literen på FK. Etter hva jeg har forstått er den produsert av Statoil. Jævlig kjekk når man driver med oljeskift for hele familien, som ellers er veldig slumpene på kronene og tror at både olje, filter og arbeid er gratis. Men, hvis du da informerer om at olja koster... tjah, 50-60 kroner literen - så kan man tjene seg til gratis olje selv. Tror jeg betalte 278 kroner inkl moms for 10 liter sist. Olje er olje. Selv den fra biltema. OT: Apropo biltema. Jeg har en kamerat som kjørte en Opel Astra 1.6l med defekt automat-kasse fra Tønsberg til Kristiansand - i 2. gir. Han snakket noe om at han lå opp mot rødmerkinga hele veien - og selv med BILTEMAS olje, så overlevde den opplevelsen med et smil. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Er nå egentlig olje, olje? Har nemmelig hørt at spesielt Statoil oljen er så dårlig som det er mulig å få det. Altså det er på nippe den er over kravene. Det er jo en grunn til at feks Castrol er hakke dyrere enn statoil sin olje Lenke til kommentar
gxi Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hvem som har produsert oljen har egentlig ikke så veldig mye å si. De produserer oljen med de blandingsforhold og tilsetningstoffer som kunden vil ha (dvs. distributøren som setter sitt navn på flaska). Dersom kunden vil ha billige tilsetningstoffer i olja, så blir det billige tilsetningstoffer. Lenke til kommentar
erdnoss Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Endret 5. juli 2010 av erdnoss Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Om du kjører 20.000 km. i året så burde det vel strengt tatt ikke være vanskelig å finne et sted som selger olje litt rimeligere enn den lokale Essoen? Lenke til kommentar
erdnoss Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 (endret) Endret 5. juli 2010 av erdnoss Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Hvis jeg ikke husker feil så tok Snapdrive og Bilia ca. 400 kr/literen for olje. De begrunnet den høye kostnaden med at dette var helsyntetisk olje og at det er dyrt. Jeg har mine tvil da. Kvalitetsolje fra Biltema burde vel være like bra? Lenke til kommentar
erdnoss Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Endret 5. juli 2010 av erdnoss Lenke til kommentar
erdnoss Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Endret 5. juli 2010 av erdnoss Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hiver meg på anbefalingen av FK olje, Har selv brukt FK Super Turbo D5 10W40 (aka, Statoil MaxWay 10w40) på de 4 bilene jeg har hatt, 10 liter olje for rett under 500kr er veldig kjekt. Lenke til kommentar
erdnoss Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 (endret) Endret 5. juli 2010 av erdnoss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå