Gå til innhold

Trenger et skjermkort til Gaming-PC

Kuli93

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg leter etter et bra skjermkort til en gaming Pc. Har ikke spesielt peiling på skjerkort i det hele tatt såå.. Lurte på om dere kunne hjelpe meg litt her.

Ikke over 2000kr

Helst fra komplett.no

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du til eksempelvis disse:

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=4471...&sku=444231

- Sapphire Radeon HD 4850X2; Best ytelse, men får refs for høyt støynivå.

- Gainward GeForce GTX; Nest best ytelse, og helt OK støynivå.

- Sapphire Radeon HD 4890; En nesetipp under GTX 275 i ytelse, har dog litt problem med støynivå.

- Sapphire VAPOR-X HD 4870; Det svakeste kortet i denne listen. Er dog meget støysvakt og har god overklokkingspoteniale.

Lenke til kommentar

Kjører windows XP med AMD 64 x2 Dual på 3ghz. Ram er 2gig, får ikke brukt mer. Men har tenkt til å bygge meg en ny pc fra komplett med Intel Core™ 2 Quad Q9650 3,00 GHz, tror jeg kommer til å gå for Sapphire Radeon HD 4870 eller Gainward GeForce GTX 275.

Takker for alle svar :D

BTW, hva ser dere på når dere leter etter skjermkort? hva er viktig og ikke? sånn at jeg slipper å lage en tråd til neste gang jeg skal kjøpe skjermkort :p

Lenke til kommentar

man ser på antall streamprocessors, minne størrelse, minne og kjerne clock, antall bit,teknologi og ikkeminst prisen.

ellers så er det greit å lese reviews av de kortene du er interresert i. hvordan de scorer i benchmarks.dette er vel den beste måten. kan du se hva du bør forvente av ytelse i spill og benchmarks.

nvidia's rangstige som er lett å følge:

svakest-GS-GT-GTS-GTX-(ULTRA-GX2)-sterkest.

blitt litt mer tull nå som nvidia bruker gtx til alle kortene sine. da er rekka:

svakest-250-260-275-280-285-295-sterkest

skille mellom 275-280-285 er forholdsvis liten og knapt nok merkbar ved spilling.

også har man utallige varianter av korta i overklokkede versjoner.

husker ikke ati's rangstige nå i farta dessverre.

naturligvis er det slik at de beste kortene koster mer enn de dårligere kortene.

husk også å ta med i beregningen hva slags psu du har. slik at det ikke blir for svakt.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...