Gå til innhold

Spørsmål om Komplett-konto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke få sagt klart nok at sånne kontoer man holde seg unna. Du ender opp med å betale altfor mye for varen. Betal ned det du har kjøpt, og spar penger før du kjøper noe mer er mitt råd.

 

Eksempel fra Komplett:

Pris kr 9.995,-

Finansieringspris: kr 361,-/md. (36 md.)

 

Kredittkjøp:

Ved finansiering kommer det i tillegg kr 45 i termingebyr og kr 295 i etableringsgebyr pr kunde. Kredittkjøpspris: kr 14.923,-.

 

Man betaler altså 50% mer for varen om man kjøper på kreditt.

Lenke til kommentar

Nå er det nå en gang sånn at jeg ikke har viljestyrke nok til å spare; men å betale en liten regning i måneden gjør meg heller lite. Nå lagde jeg heller ikke denne tråden for å få en skjennepreken, men for å få svar på noe jeg lurer på. Takk for videre innspill on-topic.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

Heller ikkje eg greier å la vere å undre meg over at folk er villige til å betale 50% overpris, i staden for å utsetje kjøpet litt. I tillegg får du store problem om du mistar arbeidet. Eg er klar over at det ikkje er det du spør om, men såpass må du tole å høyre.

 

Svaret på spørsmålet veit eg ikkje, men eg vil tru at nedbetalingstida for det nye kjøpet er uavhengig av nedbetalingstida for det gamle.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Men alt havner i samme "lån". Og, nei, det må jeg ikke tåle; for det er ikke det tråden handler om, og kan rapporteres.

 

Kan se for meg argumenter både for og imot at nedbetalingstiden skulle "resettes" (sett fra kredittyters side), tror nok det beste er å sende en mail til dem og spørre hvordan de praktiserer det. Er forsåvidt ikke usansynlig at du som kunde har en viss mulighet til å velge enten/eller, forutsatt at du opererer innenfor en eller annen tilfeldig kredittramme som de helt sikkert har plassert deg inn i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...