Zirbus Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 obs strøm ja, hvor mange w? 600? 650? mindre?? Skjermkortet du har satt opp har eit minumskrav på 500w, men det er anbefalt å ha 600w. Dersom du seinare vil sette inn nye delar i dataen vil eg nok anbefale deg å ha ei god strømforsyning. Dette er avhenger òg kor mykje du er villig å bruke på datamaskina. Opplevde sjølv nokre hindringar med ei lita strømforsyning når eg oppgraderte dataen min for 1 månad sidan. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det 500 Watts kravet er bare tullpreik. ATI HD 4870 på et overklokket Q9650 oppsett har en total systemlast på under 300 Watt under load. Det betyr at kvalitets-PSU er på 400 - 450 Watt drar trådstarters oppsett helt fint. Problemet er at en del PSU-er har alt for liten ytelse på 12 volts railen, særlig av billigmerkene. Derfor angivelsen av 500 Watt. Men holder man seg til Corsair, Seasonic, PC Power & Cooling, Antec m.fl., så er det lite risiko for manglende ytelse her. Et apropos i denne sammenheng. Et av datanettstedene, husker ikke hvilket, kjørte 2 stk HD 4870x2 på en Quad rigg med en PC Power & Cooling på 750 Watt. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 men er det noen som kan svare på hvor god dataen kommer til å bli hvis jeg bruker oppsette? Lenke til kommentar
Zirbus Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 men er det noen som kan svare på hvor god dataen kommer til å bli hvis jeg bruker oppsette? Pcen vil nok klare å dra de fleste spill på høy grafikk. Har sjølv samme prosessoren og er stor fornøgd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå