Gå til innhold

Wireless security låser meg selv ute!

Anbefalte innlegg

Hva er det som skjer når jeg ordner wireless (ruter Jensen AirLink 6954) security på egen maskin og dermed låser meg selv ute! Jeg resetter ruter og det samme skjer neste gang. Har prøvd alle tenkelige forsøk. Hva er det i prosessen som jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du lager et passord på maskinen din eller routeren?

Antageligvis så er nettverket du benytter deg av nå (usikret) lagret på din maskin(?)

Dersom du lager et passord på

a) Routeren din

b) Pcen din

stemmer ikke disse overens, og man "låser" seg ute.

Dersom du skal ha et sikret trådløs nettverk:

1. Logg inn på routeren din

2. Lag et passord på det trådløse nettverket

3. Endre innstillingene på det lagrede nettverket på pcen din, og oppdater det med det passordet du la inn

Alternativ til 3 er å fjerne det lagrede nettverket, og når man da kobler til ditt nettverk blir man spurt om passord (og om vellykket - spm om å lagre nettverket med passord osv)

Ihvertfall slik jeg forstod problemet ditt var?

Lenke til kommentar

Benytter du MAC-filtrering? Og har tillatt MAC fr det tråsløse kortet i PCen?

Benytter du kryptering? Og har satt samme nøkkel på PCen (ikke alle systemer tillater alle typer særtegn)?

Eller er det noe annet du har gjort på routeren?

EDIT: Slått av Youcef.

Endret av PerB
Lenke til kommentar
Du lager et passord på maskinen din eller routeren?

Antageligvis så er nettverket du benytter deg av nå (usikret) lagret på din maskin(?)

Dersom du lager et passord på

a) Routeren din

b) Pcen din

stemmer ikke disse overens, og man "låser" seg ute.

Dersom du skal ha et sikret trådløs nettverk:

1. Logg inn på routeren din

2. Lag et passord på det trådløse nettverket

3. Endre innstillingene på det lagrede nettverket på pcen din, og oppdater det med det passordet du la inn

Alternativ til 3 er å fjerne det lagrede nettverket, og når man da kobler til ditt nettverk blir man spurt om passord (og om vellykket - spm om å lagre nettverket med passord osv)

Ihvertfall slik jeg forstod problemet ditt var?

Innstillinger på det lagrete nettverk på PC, hva vil det si? Hva vil det si at pc og router skal ha samme passord? Har PC passord? Jeg er kanskje vel mye amatør i i Internettverden. Jeg tror at jeg trenger mer fyldig forklaring. Er grundigere veiledning å finne et sted eller kan sendes over til meg?

MAC filtrering bruker jeg ikke. Nøkkel på PC? Hva er det?

Lenke til kommentar
XP eller Vista?

Og er problemet vi antok korrekt?

Jeg har Vista.

Sannsynligvis trenger jeg veiledning om hvordan prosessen gjøres på nytt fra begynnelse til slutt, og hva det innebærer. Er en veiledning å finne for en pensjonist?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...