Escortmk5 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Vet noen hvor jeg kan få i tak i et godt efektanlegg til min Escort??? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Svendsen eksos... Du finner uansett ikke noe som gir noen merkbar effekt Lenke til kommentar
Akse Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Svendsen eksos... Du finner uansett ikke noe som gir noen merkbar effekt Er vel ikke det som er hovedårsaken til at de fleste kjøper effektanlegg heller. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Biltema har vel litt diverse innen den kategorien. De gjør samme nytten, men koster litt mindre. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Svendsen eksos... Du finner uansett ikke noe som gir noen merkbar effekt Er vel ikke det som er hovedårsaken til at de fleste kjøper effektanlegg heller. Nei, men mange tror at bilen får masse ekstra hk med stooooort eksosanlegg, men det er jo som regel tap av effekt som skjer.... Åsså er det jo de som synes det er kult med en bil som bråker masse, og går som en dass Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Et riktig bygget effektanlegg kan gi merkbart bedre dreimoment, men effektøkning i hk blir det sjelden så mye av. Det viktigste ved vanlige motorer (ikke turbo) er at gasshastigheten opprettholdes. Det vil si at bensin/luftblandingen inn i motoren går fort og at avgassene forsvinner fort. Det må oppstå et "sug" i eksosanlegget, jo raskere eksosen forsvinner ut røret jo bedre. Ved å montere 3' eksos på en vanlig motor vil økningen i diameter på eksosen føre til at avgassene beveger seg saktere og man dermed får saktere gasshastighet inni i motoren også. Med mindre man skifter til kvassere kam og forgasser/tuner opp innsprutningen har effektanlegg lite for seg som HK-økende faktor. For å få en vanlig standardmotor til å yte bedre vil headers (grenrør med liten motstand i passe diameter) og eksosanlegg i passe diameter være på sin plass. Da vil man kunne øke dreimomentet i mellomregisteret uten at man mister effekt på topp. Linker til en artikkel om V8, men har mye for seg på vanlige rekkefirere og seksere også: RÅD OG TIPS FOR ”HVERDAGSAKSELERASJON”. Lenke til kommentar
bmwpower92 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 istedet for å rette deg (selv om gutta gir deg nyttig info, så de skal også ha en stor takk) skal jeg gi deg en utrolig bra side med masse info og sider du helt sikkert finner det du leter etter. ta en tur innom DENNE SUPRE SIDEN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå