Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ødela jeg bios nå?


Anbefalte innlegg

Jeg oppdaterte bios via en usb (fat32), fulgte alle instrukser til punkt og prikke.. gjorde hele oppdateringen via bios..

Når den begynte flashingen, så slettet den først bios, så la den inn den nye fra minnepenn automatisk, telte oppover til den kom til 100% så sto det at det var utført suksessfult.

så slo pc`n seg av automatisk.. og slo seg på igjen.. slo seg av, slo seg på..omgjen og omgjen osv osv.. men skjermene (har 2 stk) viser ikke tegn til å mota noe signal..

Men nå 10 minutter etter og et 10 talls rebootinger, så går maskinen uten å slå seg av.. men ikke noen bilde på skjermen.. skal jeg bare vente? trodde at flashing av bios gikk i løpet av et par minutter jeg..

Skal jeg likegodt bestille et nytt hovedkort?

Det var 2700,- rett i dass eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å resette BIOS etter oppdatering? Som regel klarer ikke BIOS å bruke de gamle instillingene, og den må resettes. Enten gjør du det via resett-funksjonen inne i BIOS (f.eks "load optimized settings") eller du fikler med cmos-jumper i nærheten av batteriet. Kan hende det virker =)

 

Du må ihvertfall resette bios

Lenke til kommentar

Alle hovedkort i dag har en sikkerhetsfunkjon som gjør at man kan boote fra en diskett for å flashe biosen på nytt hvis det skulle gå galt. Jeg har ikke prøvd dette selv men mener du må bruke diskett (ikke usb) og ps2-tastatur. Tror ikke du for bilde på skjermen under denne recoveryprosessen, men sjekk i beruker håndboken, på nett og ned teknisksupport hos hovedkort leverandøren for fremgangsmåte

Lenke til kommentar
Alle hovedkort i dag har en sikkerhetsfunkjon som gjør at man kan boote fra en diskett for å flashe biosen på nytt hvis det skulle gå galt. Jeg har ikke prøvd dette selv men mener du må bruke diskett (ikke usb) og ps2-tastatur. Tror ikke du for bilde på skjermen under denne recoveryprosessen, men sjekk i beruker håndboken, på nett og ned teknisksupport hos hovedkort leverandøren for fremgangsmåte

 

Tja, jeg fikk i alle fall beskjed av Asus at det ikke var noen mulighet å få kjørt BIOS-recovery, og måtte returnere hovedkortet (x38, så er nytt). Samme gjelder med alle hovedkort som leveres i HP og Lenovo -maskiner. Har ikke erfaring med andre hovedkort, dog.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke å ta ut bare batteriet du må flytte på en pinne også

 

First, please try to clear CMOS and try if the problem could be solved. You can clear CMOS by changing the CLR_CMOS jumpers on your motherboard. The original position should be pin1-2, you need to configure it to pin2-3 for about 10 seconds, then reset to the original pins.

Endret av hov55
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...