okasin Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg oppdaterte bios via en usb (fat32), fulgte alle instrukser til punkt og prikke.. gjorde hele oppdateringen via bios.. Når den begynte flashingen, så slettet den først bios, så la den inn den nye fra minnepenn automatisk, telte oppover til den kom til 100% så sto det at det var utført suksessfult. så slo pc`n seg av automatisk.. og slo seg på igjen.. slo seg av, slo seg på..omgjen og omgjen osv osv.. men skjermene (har 2 stk) viser ikke tegn til å mota noe signal.. Men nå 10 minutter etter og et 10 talls rebootinger, så går maskinen uten å slå seg av.. men ikke noen bilde på skjermen.. skal jeg bare vente? trodde at flashing av bios gikk i løpet av et par minutter jeg.. Skal jeg likegodt bestille et nytt hovedkort? Det var 2700,- rett i dass eller? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) CMOS er nok ødelagt, ja. Du får nytt kort på garanti, såfremt du har det... Endret 13. april 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
okasin Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 ja kortet ble kjøpt inn i januar,, det er dette kortet https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=387362 Det som er pussig er at alle lysdioder som skal indikere om noe er galt, lyser blått (som tilsier alt ok). Så du mener dette er en garantisak? håper det Hva må jeg si til komplett.np da? at det bare sluttet å virke? Lenke til kommentar
troari Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Du kan jo først prøve å reset bios ( Clr Cmos selvfølgelig). Samt at du har tatt ut USB minnebrikken ved restart! Endret 13. april 2009 av troari Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Har du prøvd å resette BIOS etter oppdatering? Som regel klarer ikke BIOS å bruke de gamle instillingene, og den må resettes. Enten gjør du det via resett-funksjonen inne i BIOS (f.eks "load optimized settings") eller du fikler med cmos-jumper i nærheten av batteriet. Kan hende det virker =) Du må ihvertfall resette bios Lenke til kommentar
okasin Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Ja har tatt ut batteri for å resette bios, men det nytter ikke.. Tingen er at jeg kommer ikke inn i bios lenger i det hele tatt.. skjermene slår seg ikke på.. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Alle hovedkort i dag har en sikkerhetsfunkjon som gjør at man kan boote fra en diskett for å flashe biosen på nytt hvis det skulle gå galt. Jeg har ikke prøvd dette selv men mener du må bruke diskett (ikke usb) og ps2-tastatur. Tror ikke du for bilde på skjermen under denne recoveryprosessen, men sjekk i beruker håndboken, på nett og ned teknisksupport hos hovedkort leverandøren for fremgangsmåte Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Alle hovedkort i dag har en sikkerhetsfunkjon som gjør at man kan boote fra en diskett for å flashe biosen på nytt hvis det skulle gå galt. Jeg har ikke prøvd dette selv men mener du må bruke diskett (ikke usb) og ps2-tastatur. Tror ikke du for bilde på skjermen under denne recoveryprosessen, men sjekk i beruker håndboken, på nett og ned teknisksupport hos hovedkort leverandøren for fremgangsmåte Tja, jeg fikk i alle fall beskjed av Asus at det ikke var noen mulighet å få kjørt BIOS-recovery, og måtte returnere hovedkortet (x38, så er nytt). Samme gjelder med alle hovedkort som leveres i HP og Lenovo -maskiner. Har ikke erfaring med andre hovedkort, dog. Lenke til kommentar
hov55 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Hjelper ikke å ta ut bare batteriet du må flytte på en pinne også First, please try to clear CMOS and try if the problem could be solved. You can clear CMOS by changing the CLR_CMOS jumpers on your motherboard. The original position should be pin1-2, you need to configure it to pin2-3 for about 10 seconds, then reset to the original pins. Endret 13. april 2009 av hov55 Lenke til kommentar
okasin Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 tja men det er ikke Asus kort jeg har, men MSI.. men det har kanskje ikke noe å si.. Finner ikke noe i manualen til hovedkortet om Bios-recovery desverre.. Heller ikke på deres hjemmeside.. Men dekker garantien feil ved bios oppgradering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå