endtrax Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Hei, det har seg sånn at PCen til mine foreldre (Windows XP Home) skrur seg av selv når den føler for det ... Den kan være på 1 time eller 5 min og den skrur seg av helt random..noen ganger kommer man seg ikke inn i windows engang... Noen som kanskje vet hva problemet er? Lenke til kommentar
troari Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Kan være at de ikke har slått av automatisk start ved feil. Se vedlegg Lenke til kommentar
endtrax Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Jeg tror problemet ligger i problem med en maskinvare.. Hver gang man starter opp PCen sier den at den har oppdaget en ny maskinvare "SCIS/RAID" eller noe lignende og jeg tror den mangler driver, Siden når jeg prøver å innstalere den via windows klarer den det ikke... Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg tror problemet ligger i problem med en maskinvare.. Hver gang man starter opp PCen sier den at den har oppdaget en ny maskinvare "SCIS/RAID" eller noe lignende og jeg tror den mangler driver, Siden når jeg prøver å innstalere den via windows klarer den det ikke... Et alternativ er å formatere windows. Dette er som regel siste utvei. Du tror det er en driver som mangler? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Ok, dumt spørsmål her, men åssen kommer man inn til der man kan slå av automatisk start? Finner det ikke... Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 på vista blir det 1. Kontrollpanel 2. System og Vedlikehold 3. System 4. Avanserte systeminnstillinger ( til venstre under oppgaver) 5. Velg avansert. 6. Trykk på instillinger under oppstart og gjenoppretting .. jeg håper jeg gjorde det "step by step" nok. Tror det er omtrent det samme på XP Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 vet ikke om winxp home har slikt valg en gang siden home er for de brukere som ikke går under huden på xp. xp home kan du for eksempel ikke melde inn i et domene etc. men uansett: START-> kontrollpanel-> system-> avansert-> oppstart og gjenoppretting-> innstillinger-> start på nytt automatisk. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Takk, den var på gitt. tror dette er grunnen til at min data når jeg skal skru den på, skrur seg av av seg selv med engang for så å starte opp av seg selv. Får håpe det hvertfall. Har vært litt bekymret. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Trådstarter borte? Lenke til kommentar
endtrax Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Er ikke borte nei, men CD leser funker ikke så kan ikke formatere heller Skal teste det med automatisk restart men tviler siden PCen restarter ikke seg, men bare slår seg av... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå