Jupptitu Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Er ferdig med videregående om ikke lenge, og har snoket litt rundt på nettet etter hvilken utdanning jeg bør ta for eventuelle fremtidige lederstillinger. Jeg kom frem til at Økonomi- og administrasjon ville være et lurt valg, og om ikke det, Sivilingeniør med MBA. Jeg faller mest på det første valget, og har lyst å utdanne meg ved NHH omså. Det er noen ting angående denne retningen jeg ikke forstår, som jeg hadde håpet noen med erfaring eller kunnskaper rundt emnet kunne hjelpe meg med =) Om jeg går mot siviløkonom, kan jeg bli utdannet Siv.øk, MED MBA etter fem år, eller må jeg ta den etter 5 år med utdanning? Takk på forhånd =D Endret 13. april 2009 av Jupptitu Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 MBA er ikke noe du vanligvis tar før du begynner å jobbe nei. Den er primært erfaringsbasert og det er vanlig å ta MBA først etter en del år i arbeidslivet. Snittalderen på mange av programmene er gjerne 35 år. Etter fem år på NHH har du en mastergrad på den linjen du har valgt. Et godt utgangspunkt for mange slags stillinger, også lederstillinger når du har nok erfaring til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå