Gå til innhold

Den påbegynte Quicksilvertråden

Anbefalte innlegg

quicksilver-title.png

Quicksilver er for dem som er kjent med det, et fantastisk verktøy som skaper produktivitet i hverdagen. Alt fra å åpne programmer og filer, finne filer, endre bildestørrelser, flytte filer, kontrollere iTunes til det å sende en epost kan gjøres raskt og enkelt ved hjelp av dette progammet.

I denne tråden kan man dele tips og stille spørsmål rundt Quicksilver.

Jeg skal prøve etter beste evne å samle alle tips og triks her i førstepost ettersom de kommer.

Videoer

Artikler

Diverse

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sweet tråd Trynemjoel ;)

Jeg har nettopp lært meg en ny funksjon i Quicksilver: Invoke -> . -> Sondre is the most awesome man known to mankind -> tab -> say/large type

Jeg har dessverre problemer med å sende mail direkte. Eneste valg-alternativene mine er compose, som åpner Mail uten å sende. Noen tips?

Mvh Sondre

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noen funksjon som sender epost direkte fra Quicksilver. Quicksilver jobber opp mot andre applikasjoner og tjenester, den har ingen egen eposttjeneste.

Dette var nytt for meg, Zelziuz, virker ikke som jeg har det alternativet tilgjengelig heller. Skal se om jeg kan finne en løsning, for det virker som en kul liten sak :)

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Quicksilver jobber opp mot andre applikasjoner og tjenester, den har ingen egen eposttjeneste.

Var klar over det, men tenkte kanskje at Mail kunne jobbe i bakgrunnen:P

Skal se om jeg kan finne en løsning, for det virker som en kul liten sak :)

Agreed. Jeg så noe lignende her om dagen også. Det var et script som muliggjorde direkte posting til Twitter fra Quicksilver, men satt meg ikke inn i hvordan det fungerte. Jeg bruker ikke twitter så mye, men det hadde vært kjekt ^^ Twitter og Facebook for eksempel.

Lenke til kommentar

Her har jeg skrevet en enkel tekst ("Dette skal mailes"), valgt "E-mail To" og deretter skrevet mailadressen.

Både teksten og mailadressen kan selvsagt endres når man skriver kommandoen, typisk ønsker man å maile dokumenter og filer i stedetfor korte tekstsnutter (selv om jeg har gjort dette for korte mailer).

post-7722-1239810837_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Skal se om jeg kan finne en løsning, for det virker som en kul liten sak :)

Agreed. Jeg så noe lignende her om dagen også. Det var et script som muliggjorde direkte posting til Twitter fra Quicksilver, men satt meg ikke inn i hvordan det fungerte. Jeg bruker ikke twitter så mye, men det hadde vært kjekt ^^ Twitter og Facebook for eksempel.

Det burde være rasende enkelt. Et superenkelt script som poster til Twitter via cURL og kall det via Quicksilver.

edit: Og jepp, det var det: http://blog.codahale.com/2007/01/15/tweet-...er-quicksilver/

Endret av Thlom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...