CAT-scan Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Finnes det 5 1/4" kabinetter (som passer inn i brønner av denne størrelsen) hvor man kan montere og få en 3,5" HDD til å holde kjeft? Har leita litt rundt i forskjellige nettsjapper, men ikke funnet noe. Kan da ikke være en fullstendig original idé dette her? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Har en Nexus liggende, som jeg kjøpte fra pcutstyr.no Fant ut at disken ble for varm, så den blir ikke brukt. http://www.nexustek.nl/drive-a-way_interna...d_enclosure.htm Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Hm, hvor varm snakker vi? Jeg har den liggende i friluft. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Husker ikke, men lurer på om det kan ha vært 55 - 60 grader. Jeg bruker nå en 3.5" ramme som jeg har kledd med skumgummi. Ramma har en 80x80 vifte som kjører på redusert hastighet. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Hm, og det fungerer bra eller? Har en 1TB F1 fra Samsung, og den er ikke akkurat stille. Det er den eneste delen som bråker, og det irriterer meg noe voldsomt. Har liksom ikke noe sted å gjøre av den. Nå ligger den på skumgummi på bordet, men den skal inn i et bZerk åpent kabinett snart, så da blir det i det minste gummioppheng, spørs om det hjelper så veldig mye. Må da finnes et eller annet som kan fjerne støyen uten at det går ut over helsa til disken? Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Kan du ha fått en litt defekt disk? Min Samsung F1 1TB er den stilleste delen i mitt kabinett og holder ~25 grader gjevnt i et Antec P182 Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Da jeg sier stille, så mener jeg stille. Resten av PC-en min lager ikke lyd. Høres heller tvilsomt ut at disken din holder 25 grader, i alle fall ikke uten en eller annen form for kjøling (er det inntak rett ved diskene?). Endret 13. april 2009 av CAT-scan Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Er en vifte i bunnen ved siden av HDD'en ja, men den kjører på minimum hele tiden. Men hadde glemt viften, så den kan være grunnen ja Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Da blir det hele en del mer sannsynlig. Nei, er ikke interessert i vifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå